Ap­pli­ca­tion Manager med teknisk for­stå­el­se


Vil du være med til at sikre, at Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) leverer stabile og forretningsrettede applikationer? Ønsker du at hæve barren for, hvad det vil sige at være intern serviceleverandør? Så er du måske den Application Manager, vi leder efter.

Vores afdeling

Du bliver en del kontoret Infrastruktur Operations (IO), hvor vi er driftsansvarlige og Application Managere af en række middleware komponenter, MS365 platformen, databaser og en række mindre forretningsapplikationer. Vi bruger infrastruktur leveret af andre kontorer men har ansvar for hele applikationsstakken. Vi har derfor et tæt samarbejde med dels den øvrige afdeling med omkring 170 kolleger, og dels med vores samarbejdspartnere i Skattestyrelsen.

Dine daglige opgaver som Application Manager vil bl.a. omfatte:

  • sikre at et system eller service leveres som aftalt
  • være kontorets kontaktpunkt i forhold til servicen
  • udøve Application Lifecycle Management (ALM)
  • sikre udarbejdelse af rapportering og dokumentation
  • håndtere interessenter på vegne af kontoret
  • udarbejde årshjul for services
  • sikre rettidige aftaler og kontrakter med leverandører
  • løse enkelte drift- og supportopgaver på dine systemer

Udover de daglige opgaver, skal du forvente løbende at skulle drive projektopgaver i forbindelse med strategiske eller tekniske projekter i kontoret eller på tværs af flere kontorer. Alt efter dine kompetencer vil du også have en rolle under transitionsprojekter med fokus på idriftsættelse af nye applikationer og services.

Kundevendt og med teknisk forståelse

Du har muligvis erfaring fra roller som application manager, produkt- eller serviceejer, service delivery manager, teknisk projektleder eller tilsvarende i en større organisation. Du har en interesse for drift og vedligehold af applikationer af varierende modenhed og med begrænset dokumentation. Som person skal du være i stand til at tænke både kort- og langsigtet og være med til at sætte nye ideer og planer i søen og følge dem til dørs. Du har et ben i den tekniske verden og kan sætte dig ind i tekniske problemstillinger og finde gode automatiserede løsninger sammen med andre teknikere indenfor teknologier og tools som:

  • Windows baserede systemer
  • MySQL databaser
  • Microsoft Azure
  • Power apps
  • Zabbix til overvågning
  • Visual Basic
  • Med flere

Det skal ligge dig nemt at dokumentere dit arbejde og at skulle præsentere dit arbejde for andre. Det er en fordel, hvis du er ITIL certificeret, og måske har du også kendskab til agile udviklingsmetoder. Du behersker dansk og engelsk i skrift og tale.

En attraktiv arbejdsplads, hvor du har mulighed for at påvirke

Du bliver en del af en organisation i udvikling, hvor du selv får mulighed for påvirke og sætte standarden for god drift. Vi har en stabil drift med de nuværende systemer, men vi skal gøres klar til, at overtage flere applikationer, der er udviklet efter nyeste teknologier. I den forbindelse får du mulighed for løbende at tilegne dig nye kompetencer via uddannelse og kurser.

Kontakt og ansættelsesforhold

Ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 25. september 2022. Der kan indgå test under ansættelsesprocessen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Kontorchef Tina Yde Pedersen på telefon 72373623.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job