In­for­ma­tions­sik­ker­heds­kon­su­lent


Vil du være fagansvarlig for informationssikkerhed i en organisation i rivende udvikling? Ønsker du at stå i spidsen for at løfte modenheden indenfor informationssikkerhed til et endnu højre niveau i Familieretshuset? Hvis svaret er ja, så læs med her!

Som fagansvarlig kommer du til at stå du i spidsen for det videre arbejde med informationssikkerhed. Du varetager implementering og løbende forbedring indenfor samtlige områder af ISO 27001 pa tværs af alle forretningsområder i Familieretshuset. 

Om arbejdsopgaverne 

Dine arbejdsopgaver bliver at planlægge og drive modenheds- og forbedringsaktiviteter indenfor informationssikkerhed samt bidrage til driften af allerede implementerede tiltag. 

Du vil sammen med din kollega i informationssikkerhedsteamet få en vigtig rolle i forhold til kontinuerligt at øge alle ansattes opmærksomhed omkring informationssikkerhed igennem regelmæssige og velgennemførte informationskampagner. 

Din hverdag vil fyldes af:  

  • Interne security awareness kampagner
  • Den videre udvikling og drift af informationssikkerhedsledelsessystem (ISMS)
  • Facilitere udvalgets arbejde samt understøtte udvalget og ledelsen med råd og vejledning 
  • Risikostyring 
  • Vedligehold af og afprøvning af beredskabsplaner 
  • Opfølgning på revision 
  • Gennemføre audit samt udarbejdelse af intern og ekstern rapportering. 

Du vil have samarbejde med Statens IT samt Familieretshusets øvrige IT-leverandører omkring sikkerheden i vores infrastruktur og projekter. Du vil ydermere have mulighed for at deltage i relevante statslige fora for informationssikkerhed. 

Om dig 

Du har en relevant uddannelse. Du har erfaring inden for informationssikkerhed fra en lignende organisation. 

Uanset hvilken baggrund og erfaring du har, så er det vigtigt, at du brænder for arbejde med informationssikkerhed og har lysten og modet til at stå i spidsen for et af de vigtigste forandringsprojekter i Familieretshuset. 

Du skal have et stort drive og være klar på at blive udfordret. Samtidig får du rig mulighed for at sætte dit præg på egen hverdag og egne opgaver. Du skal have lyst til at arbejde pa alle organisatoriske niveauer og med alle Familieretshusets forskellige faggrupper. 

Konkret forestiller vi os, at du besidder (nogle af) følgende faglige kvalifikationer: 

  • Kendskab til ISO 2700x, IT og ITIL
  • Grundlæggende kendskab til GDPR 
  • Du er selvkørende, men vigtigheden af at være en del af et team 
  • Du er struktureret og analytisk 
  • Gode samarbejds- og kommunikationsevner på alle niveauer i organisationen 
  • God til at omsætte teori til praksis — på en simpel og letforståelig måde samt tilpasset forskellige organisatoriske målgrupper
  • Følger interesseret med i udviklingen indenfor informationssikkerhed 
  • Kendskab til og erfaring med projektledelse 
  • Certificeringer indenfor informationssikkerhed 

Om os

Vi er 13 medarbejdere i IT-kontoret fordelt på tre teams: IT-drift, IT-udvikling og Informationssikkerhed. Vi drifter og vedligeholder Familieretshusets it-systemer, herunder 40+ borgervendte selvbetjeningsløsninger og vi udvikler nye it-løsninger til at understøtte forretningen. Kontoret indgår som et af fem kontorer i området for Forretningsunderstøttelse. Kontorerne i området arbejdet sammen om at understøtte og bidrage til udviklingen af forretningen. 

Vil du vide mere

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte konstitueret kontorchef Lasse Weber Andersen på: 5163 4622. Du kan læse mere om Familieretshuset på www.familieretshuset.dk.

Ansøgning 

Hvis du er interesseret i stillingen, skal du sende din ansøgning sammen med cv og anden relevant dokumentation via ”Søg jobbet her” senest den 7. oktober 2022. Vi afholder løbende samtaler. Tiltrædelse 1. december eller hurtigst muligt. Der kan blive anvendt en logisk test og en personlighedstest i rekrutteringsforløbet. Der er tale om et genopslag, så tidligere indsendte ansøgninger vil blive taget i betragtning, medmindre de tilbagekaldes.

Ansættelsesvilkår

Ansættelsesområdet er Social og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Familieretshuset i enten Aabenraa, Aarhus eller København. Der kan forekomme rejseaktivitet til Familieretshusets øvrige lokationer.

Du vil blive ansat efter gældende overenskomst.

Om Familieretshuset

Familieretshuset arbejder for at hjælpe familier i bred forstand. Vi møder bl.a. familier og børn i skilsmisse, familier der ønsker at adoptere eller oprette værgemål, og udenlandske par, der vil giftes i Danmark. Målet er altid at finde den bedste løsning for hver enkel familie. Familieretshuset løser opgaver inden for områderne; forældremyndighed, bopæl og samvær, separation og skilsmisse, internationale ægteskaber, navne, bidrag, faderskab, adoption og værgemål. Vi er en organisation i stor udvikling, og vi brænder for at levere den bedste kvalitet til gavn for de mange borgere, der hver dag har brug for vores hjælp. Familieretshuset har afdelinger 10 forskellige steder i Danmark.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

Gem job