Erfaren IT Business Solutions Manager til Læ­ge­mid­delsty­rel­sen


Er det at identificere, designe og integrere IT-løsninger en naturlighed for dig? Kan du skabe magi i spændet fra simple IT-applikationer til forretningskritiske IT-løsninger i skyen? Fylder digital bevidsthed, idéudvikling meget i din værktøjskasse?

Om Digital Transformation og Arkitektur

I sektionen Digital Transformation og Arkitektur søger vi en erfaren IT Business Solution Manager, som får ansvaret for at sikre integreringer af IT-løsninger til styrelsens forretning såsom applikationer, services, robotter, Cloud, M365 etc. Du vil i tæt samarbejde med sektionens Enterprise Arkitekter, forretningen og alle kollegaerne i IT-enheden, sikre de bedste og mest geniale IT-løsninger for hele Lægemiddelstyrelsen.

Du skal være med til at bidrage til vores spændende og ambitiøse strategi sammen med kompetente og gode kollegaer på tværs af hele Lægemiddelstyrelsen. Det er vigtigt for os at du har mod på at kompetenceudvikle dig selv, samt at du med dit engagement og drive samarbejder med dine kommende kollegaer i hele Lægemiddelstyrelsen.

I Lægemiddelstyrelsen arbejder vi fælles mod en mere sikker og effektiv medicin og medicinsk udstyr til gavn for borgere, virksomheder og samarbejdspartnerne i EU.

Vi har høje ambitioner om at være en fantastisk arbejdsplads, hvor fokus er på at alle bidrager med deres unikke kompetencer, og samtidig har det sjovt sammen. Et socialt og godt kollegaskab er højt prioriteret.

Lægemiddelstyrelsen er i gang med at blive gennemdigitaliseret både praktisk, kulturelt, system- og servicemæssigt over for borgere og virksomheder.

Enheden består af en enhedschef, som er styrelsens IT-Chef, samt 24 medarbejdere fordelt i to sektioner. Enheden IT og Digital Transformation har ansvaret for at styre den store portefølje af IT-projekter, udvikling og styring af forretningssystemer, effektivisere interne arbejdsprocesser, informationssikkerhed, styring af kontaktpunkt for IT-leverandører og den outsourcede drift, alt imens flere store nye forretningskritiske projekter er undervejs. Governance og prioritering på IT-området er under nyudvikling efter en større organisationsændring.

Din hverdag hos os

Du får en ledende, synlig og spændende rolle i hjertet af Lægemiddelstyrelsens Digitale Transformation.

Din kontaktflade bliver hele styrelsen, og du får mulighed for at tænke ud af boksen, idéudvikle, samt skabe værdi på både et strategisk og operationelt niveau. Deraf bliver du en nøglespiller, og vil bidrage aktivt til at sikre vores succesfulde Digitale Transformations rejse.

Dine primære arbejdsopgaver:

Dine opgaver vil i samarbejde med dine kollegaer blandt andet være:

  • identificering, design og integrering af IT-løsninger til hele styrelsen
  • idéudvikling af teknologiske IT-løsninger der understøtter forretningsprocesserne
  • IT-teknologisk innovation, agilitet, governance og roadmaps
  • Proof of Concept (POC) for realisering af metode eller idé og deraf gennemførlighed
  • IT-teknologisk forretningsudvikling.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Du er akademisk uddannet, og har en tung IT-teknologisk baggrund samt erfaring med digitalisering, nuværende og fremtidige IT-teknologier samt forretningsudvikling.

Derudover er det en fordel, hvis du har:

  • erfaring med Digital Transformation
  • erfaring med projektledelse
  • en stærk IT-forståelse i samspillet mellem forretning, IT og leverandører
  • stærke kommunikations- og dokumentationsevner på skrift og i tale
  • erfaring med at træffe beslutninger og bevare overblikket - også i hektiske og komplekse situationer.

Som person er du selvkørende, løsningsorienteret, resultatorienteret og som en fremragende proaktiv kommunikator og formidler, fungerer du godt i dynamiske miljøer. Dine kompetencer er af stor betydning, da du skal etablere et stærkt samarbejde med interessenter baseret på gensidig tillid, og hvor du betragtes som en værdiskabende samarbejdspartner.Du har en god forretningssans og forståelse af sammenhængende, hvor du nyder at samarbejde med mange forskellige interessenter med forskellig kulturel og faglig baggrund.

Lægemiddelstyrelsen tilbyder

Du kan forvente en unik stilling med et stort ansvar, alsidige interessentopgaver og et spændende samarbejde på tværs af huset på alle niveauer. Du får en udadvendt og vigtig rolle på en arbejdsplads i rivende udvikling sammen med dygtige kolleger hvor der er god plads til at videreudvikle dine personlige og faglige kompetencer.

Du bliver en del af Lægemiddelstyrelsens IT-enhed, hvor vi med høj faglighed, godt sammenhold og god humor skaber fælles løsninger. Enheden er en del af Lægemiddelstyrelsens stab og refererer direkte til Direktøren. Lægemiddelstyrelsen er ambitiøs, medarbejdere er vigtige og arbejdsmiljøet er dokumenteret godt. Vi holder til i gode rammer på Axel Heides Gade 1 ved Islands Brygge i København.

Om ansættelsen

Du bliver ansat i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Ansættelsen som akademisk medarbejder, special- eller chefkonsulent er afhængig af dine kvalifikationer og dokumenteret erfaring.

I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og derfor er det vigtigt for os, at der ikke kan stilles spørgsmålstegn ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier.

Kontakt os gerne

Har du spørgsmål eller ønsker du at vide mere om stillingen kan du ringe til Sektionsleder Simon Bennett på telefon 51 30 94 51.

Er du interesseret?

Klik på "Søg jobbet her" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 41 og 42. Du kan læse mere om os på www.laegemiddelstyrelsen.dk.

Ansøgningsfrist: 09-10-2022.

Om Lægemiddelstyrelsen

Lægemiddelstyrelsen er en del af Sundhedsministeriet og myndighed for godkendelse og overvågning af lægemidler, medicinsk udstyr og kliniske forsøg samt administration af apoteksstrukturen. Vores vision er at stå forrest i nationalt og internationalt samarbejde.

Vores mission er at skabe værdi for borgere, dyr og samfund med effektive, sikre og tilgængelige lægemidler og sikkert medicinsk udstyr. Vi er ca. 650 medarbejdere og i samarbejde løser vi en vigtig opgave på grundlag af dansk og europæiske lovgivning og med øje for opdragsgivere, borgere, virksomheder og samarbejdspartnere. Vi indgår i den forbindelse i en række europæiske og internationale samarbejder og stræber efter at indtage en ledende rolle på europæisk plan.

Lægemiddelstyrelsen har røgfri arbejdstid.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

Gem job

Lægemiddelstyrelsen
Publiceret: 14. september 2022

Arbejdssted

Location København