Te­le­fonsup­por­te­re til ser­vi­ce­de­sk for Uden­rigs­mi­ni­ste­ri­ets me­d­ar­bej­de­re

Du elsker at rode med computere og fikse tekniske problemer. Du henter sikkert din energi hos dig selv og kan lide at hjælpe andre. Vi har brug for dig som telefonsupporter til vores 24/7-servicedesk, der især hjælper Udenrigsministeriets medarbejdere rundt om i verden.

Vi søger dig, som kan lide en afvekslende hverdag, hvor du gør en forskel for mange mennesker. Der kan godt være fart på, men hjælpen er altid nær og stemningen er god. Hos os er det både meningsfuldt, udviklende og sjovt at gå på arbejde, og servicedesken kan være din indgang til en spændende karriere i en stor og yderst samfundsvigtig organisation med mange muligheder.

Om stillingen

Dine opgaver og muligheder:

  • Du indgår i servicedeskens dedikerede vagthold, som er spydspids for Udenrigsministeriets it-kontor. I supporterer brugere rundt om i verden, og det betyder, at du har ca. 3 nattevagter om måneden  
  • Du og dine 10 kolleger tager jer af både telefonisk og skriftligt support af mange forskellige it-relaterede supportopgaver 24/7, 365 dage om året
  • Brugersupporten kan spænde fra support af Windows, Office, servere samt en række systemer som F2 og Sharepoint, mobiltelefoner, tablets, pakning og udlevering af udstyr til undervisning i applikationer og udstyr
  • Du bliver del af et stærkt team, som fra tid til anden rejser verden rundt for at understøtte kollegerne på vores ambassader. Rejserne har typisk en varighed på 1-2 uger, og her er du it-kontorets ansigt udadtil.

Du vil under din ansættelse få grundig oplæring og undervisning i udstyr og applikationer, som benyttes af Udenrigsministeriet, herunder også opsætning.

Din arbejdsplads bliver hos Statens It i Ballerup.

Om dig

Du har først og fremmest lysten og evnen til at være med til at gøre en forskel for vores brugere ved at levere en professionel og serviceminded it-support. Din baggrund er ikke afgørende, men du har flair for it, og du trives med at tale i telefon og hjælpe brugere via fjernsupport.

Arbejdsdagen i Servicedesk tager ofte en anden drejning end forventet, så det er vigtigt, at du er åben overfor at prøve nye ting og kan bevare roen og overblikket.

Herudover kan du genkende dig selv i følgende - du:

  • går til enhver kundekontakt eller opgave – stor som lille – med samme professionalisme og energi
  • kan lide at arbejde selvstændigt, men sætter pris på at sparre med dine fagligt kompetente kolleger
  • kan dokumentere dit arbejde på skrift
  • er positiv, fleksibel og stabil.

Om os

Statens It er en styrelse i Finansministeriets koncern, som leverer it-services til 19 ministerområder og deres 35.000 brugere. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Vi er en åben og dynamisk arbejdsplads, hvor du kan få realiseret din lyst til faglig og personlig udvikling samt kon­takt til mange mennesker. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone, et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og gode muligheder for faglig sparring.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.” Du skal desuden have mulighed for at tage en aften- eller weekendvagt ca. en gang om måneden.

Vi søger fuldtidsstillinger på 37 timer.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder Jonas Klæstrup Rattleff på telefon: 2325 9370 eller mail: jonas.klaestrup.rattleff@statens-it.dk.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg jobbet her” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest den 9. oktober 2022.

Vi afholder jobsamtaler løbende.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Gem job