In­for­ma­tions­sik­ker­heds­kon­su­lent (bar­selsvi­ka­ri­at) til Læ­ge­mid­delsty­rel­sen

Vil du være med til at holde dem ude vi ikke vil have ind? Trives du i krydsfeltet mellem informationssikkerhed, cybersikkerhed og risikostyring? Fylder din stærke koordinatoregenskaber og din flair for IT meget i din værktøjskasse?

Om stillingen

I sektionen Digital Transformation og Arkitektur søger vi en erfaren Informationssikkerhedskonsulent, som får medansvaret for at sikre vores opbygning af en helt ny sikkerhedskultur baseret på ”State of the art” processer og teknikker. Her bliver du en vigtig nøglespiller. Brænder du også for Microsoft teknologier, er du den helt rigtige kandidat til os.

Du skal være med til at bidrage til vores spændende og ambitiøse strategi sammen med kompetente og gode kollegaer på tværs af hele Lægemiddelstyrelsen. Det er vigtigt for os at du har mod på at kompetenceudvikle dig selv, samt at du med dit engagement og drive samarbejder med dine kommende kollegaer i hele Lægemiddelstyrelsen.

Vi arbejder i Lægemiddelstyrelsen sammen hver dag, for at sikre sikker og effektiv medicin og medicinsk udstyr til gavn for borgere, virksomheder og samarbejdspartnerne i EU.

Vi har høje ambitioner om at være en fantastisk arbejdsplads, hvor fokus er på at alle bidrager med deres unikke kompetencer, og samtidig har det sjovt sammen. Et socialt og godt kollegaskab er højt prioriteret.

Lægemiddelstyrelsen er i gang med at blive gennemdigitaliseret både praktisk, kulturelt, system- og servicemæssigt over for borgere og virksomheder.

Om vores enhed

Hele enheden består bl.a. af en enhedschef, som er styrelsens IT-Chef, samt 24 medarbejdere fordelt i to sektioner. Enheden IT og Digital Transformation har ansvaret for at styre den store portefølje af IT-projekter,

udvikling og styring af forretningssystemer, effektivisere interne arbejdsprocesser, informationssikkerhed, styring af kontaktpunkt for IT-leverandører og den outsourcede drift, alt imens flere store nye forretningskritiske projekter er undervejs. Governance og prioritering på IT-området er under nyudvikling efter en større organisationsændring.

Din hverdag hos os

Som Informationssikkerhedskonsulent vil du arbejde med flere sikkerhedsdiscipliner. Du vil også samarbejde tæt med vores IT-arkitekter, IT-drift, projektteams samt leverandører, hvor i sammen skaber levedygtige sikkerhedssystemer. Derfor er det vigtigt, at du trives i en udadvendt rolle og er en stærk løsningsorienteret teamplayer.

Dine primære arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:

  • Planlægge og implementere sikkerhedsløsninger sammen med projektorganisationen
  • Bygge det operationelle sikkerheds set-up sammen med leverandøren
  • Udarbejde cyber-sikkerhedstiltag med afsæt i løbende sårbarheds- og risikovurderinger
  • af sundhedssektoren
  • Udarbejde, vedligeholde og teste IT-beredskabsplanerne
  • Udarbejde IT-risikovurderinger og sikkerhedskontrollerne

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Din uddannelse er ikke afgørende, du kan være akademiker eller du kan have en teknisk IT-uddannelse såsom datamatiker eller datateknikker. Det vigtigste for os er, at du har IT-teknisk flair og en stor interesse for cyber-sikkerhed. Har du indgående teknisk forståelse for Microsoft 365 teknologier er det et stort plus, men ikke et krav.

Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • har godt kendskab til ISO 27001
  • har praktisk erfaring med risikostyring
  • er struktureret og har en analytisk fremgangsmåde
  • har stærke kommunikations- og dokumentationsevner på skrift og i tale

Som person er du selvkørende, løsningsorienteret, resultatorienteret og som en fremragende proaktiv kommunikator og formidler, fungerer du godt i dynamiske miljøer. Dine kompetencer er af stor betydning, da du skal etablere et stærkt samarbejde med interessenter baseret på gensidig tillid, og hvor du betragtes som en værdiskabende samarbejdspartner.

Du har en god forretningssans og forståelse af sammenhængende, hvor du nyder at samarbejde med mange forskellige interessenter med forskellig kulturel og faglig baggrund.

Vi tilbyder

En unik stilling med et stort ansvar, alsidige interessentopgaver og et spændende samarbejde på tværs af huset på alle niveauer. Du får en udadvendt og vigtig rolle på en arbejdsplads i rivende udvikling sammen med dygtige kolleger hvor der er god plads til at videreudvikle dine personlige og faglige kompetencer. 

Du bliver en del af Lægemiddelstyrelsens IT-enhed, hvor vi med høj faglighed, godt sammenhold og god humor skaber fælles løsninger. Enheden er en del af Lægemiddelstyrelsens stab og refererer direkte til Direktøren. Lægemiddelstyrelsen er ambitiøs, medarbejdere er vigtige og arbejdsmiljøet er dokumenteret godt. Vi holder til i gode rammer på Axel Heides Gade 1 ved Islands Brygge i København.

Om ansættelsen

Afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund, bliver du ansat i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation eller efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten) og gældende organisationsaftale mellem Skatteministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser vedrørende it-medarbejdere.

I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og derfor er det vigtigt for os, at der ikke kan stille spørgsmålstegn ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier.

Kontakt os gerne

Har du spørgsmål eller ønsker du at vide mere om stillingen kan du ringe til Teamleder Yulia Hestbæk på telefon 2374 5017 eller Sektionsleder Simon Bennett på telefon 5130 9451.

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 40 og 41. Du kan læse mere om os på www.laegemiddelstyrelsen.dk.

Om Lægemiddelstyrelsen

Lægemiddelstyrelsen er en del af Sundhedsministeriet og myndighed for godkendelse og overvågning af lægemidler, medicinsk udstyr og kliniske forsøg samt administration af apoteksstrukturen. Vores vision er at stå forrest i nationalt og internationalt samarbejde.

Vores mission er at skabe værdi for borgere, dyr og samfund med effektive, sikre og tilgængelige lægemidler og sikkert medicinsk udstyr. Vi er ca. 650 medarbejdere og i samarbejde løser vi en vigtig opgave på grundlag af dansk og europæiske lovgivning og med øje for opdragsgivere, borgere, virksomheder og samarbejdspartnere. Vi indgår i den forbindelse i en række europæiske og internationale samarbejder og stræber efter at indtage en ledende rolle på europæisk plan.

Lægemiddelstyrelsen har røgfri arbejdstid.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

Gem job