Sek­tionsleder til taskforce der skal drive ud­vik­lin­gen af politiets it-or­gan­isa­tion


Her er en spændende mulighed for at blive sektionsleder for et slagkraftigt hold, der skal styrke udviklingen af Rigspolitiets Koncern IT tæt på Rigspolitiets it-direktør og de fagligt stærke centre.

Rigspolitiets Koncern IT søger lige nu en sektionsleder, der vil stå i spidsen for en taskforce, hvis opgave er at udvikle nye services og arbejde med forretningsudvikling gennem tilrettelæggelse og gennemførelse af it-forandringer i politiets it-organisation.

Højt tempo og varierede arbejdsopgaver i tværfagligt samarbejde

Du bliver sektionsleder for en nyoprettet taskforce, som er helt tæt placeret på Rigspolitiets it-direktør. Du skal sammen med dine medarbejdere i taskforcen drive forretningsudviklingen og nye tværgående initiativer og projekter i it-organisationen. Du vil med en bred berøringsflade i organisationen være styrende for retningen og organisationsudviklingen i Koncern IT.

Du vil have direkte reference til it-direktøren. Stillingen er placeret i den nyoprettede taskforce bestående af 6 engagerede medarbejdere med forskellige kompetencer, baggrunde og forudsætninger, som udarbejder oplæg, notater og analyser. Vores kultur er præget af uhøjtidelighed, gensidig faglig respekt, sparring og tæt samarbejde i en travl og ofte uforudsigelig hverdag, hvorfor det er afgørende, at du ser dig selv som en del af teamet både fagligt og socialt.

”Jeg garanterer, at dette bliver en unik mulighed for at booste din karriere med både spændende og krævende opgaver helt tæt på topledelsen i en af landets største offentlige udviklingsorganisationer” siger it-direktør Stig Lundbech.

Du sikrer som sektionsleder den strategiske og tværgående ledelsesopgave med, at stå i spidsen for en taskforce, der er sat i verden for at drive udviklingsinitiativer hele vejen igennem fra idé til, at forandringen virker i praksis. Du kommer blandt andet til at arbejde med ledelsesbetjening og -kommunikation samt udarbejdelse af oplæg, notater, analyser og mødemateriale med højt fagligt niveau.

Du får en afvekslende hverdag med et højt arbejdstempo og varierende opgaver, som i et vist omfang også vil kunne formes afhængigt af dine kompetencer og udviklingsønsker.

Dine kvalifikationer

Du har en relevant akademisk baggrund på kandidatniveau og har ledelseserfaring fra en styrelse, et departement, anden større offentlig myndighed, større virksomhed, NGO eller lignende. Det er en fordel, hvis du tidligere har arbejdet med it og/eller digitalisering som fagområde. Du har gennemslagskraft, personlig integritet og er en synlig og tillidsvækkende leder, der kan sikre gode resultater.

Du har en helhedsorienteret tilgang til opgaveløsningen, og du har forretnings- og organisationsforståelse, der gør, at du ukompliceret indgår i det tværfaglige samarbejde, hvor du gør brug af dine kollegaers viden og forskellige fagligheder i din opgaveløsning. Du trives med at arbejde i en organisation, der har stor politisk bevågenhed, og du er god til at sætte dig ind i de komplekse sammenhænge og trække essensen ud, som er en præmis for vores arbejde. Du kan gå forrest, men også styre udviklingen med en coachende tilgang, når det er krævet. Derudover kan du samle mennesker omkring dig og motivere dem.

Du er løsningsorienteret og serviceminded, arbejder struktureret og selvstændigt, og du skal anvende din gode dømmekraft til at træffe de rette valg og være robust, når vilkårene omkring dig ændres. Derudover skal du sætte pris på en travl, alsidig og udfordrende hverdag.

Ansættelsesforhold

Har du en akademisk uddannelse, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet, Koncern IT, Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan bibeholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte it-direktør Stig Lundbech på 2675 2599. Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 40.

Ansøgningsfrist: 29. september 2022.


Om Rigspolitiet

I politiet arbejder mere end 16.000 medarbejdere sammen om at forebygge og forhindre kriminalitet. Vi er alle dybt engagerede i at sikre, at Danmark er et trygt og sikkert sted at bo og leve – uanset om vi arbejder med den nære politiindsats som betjent, som efterforsker eller om vi bidrager til en af de mange andre vigtige funktioner i politiet.
Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks i alt 15 politikredse fordelt på 12 kredse i Danmark, politiet i Grønland og på Færøerne samt National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK). I Rigspolitiet udvikler vi strategier, koordinerer politiets arbejde på landsplan og arbejder med en lang række opgaver blandt andet økonomistyring, it-udvikling, juridisk rådgivning, presse og kommunikation, politisk betjening, indkøb af politiets udstyr og køretøjer samt HR-opgaver.

Gem job