IT Con­fi­gu­ra­tion Manager

Vil du bruge alle dine erfaringer med IT Asset og Configuration Management, og kan du se dig selv være med til at opbygge en ny og vigtig funktion i PFA? Kan du skabe overblik over PFA’s it-assets og sikre vedligeholdelsen i fremtiden? Som IT Configuration Manager i PFA får du en karriere med mere mening og en central rolle i en it organisation i rivende udvikling.

Du skal skabe overblikket og sikre, at data altid er up-to date

Du bliver en del af teamet IT Transition & Service Integration. Vi er bindeleddet mellem design og drift, og det er vores opgave at sikre, at PFA altid er i kontrol med alle it-ændringer, så vi fastholder en stabil drift, og så PFA’s mange kunder altid uden problemer kan bruge vores online portaler. Teamet håndterer it projektporteføljen hos vores eksterne hovedleverandør, Vendor Management, og de klassiske transition discipliner som change, release og handover to operation. Som IT Configuration Manager skal du bane vej, for at vi får et klart og fyldestgørende overblik over alle it assets. Du skal være med til at bygge funktionen op og får ansvar for, at den samlede opgørelse af it assets og deres kategorisering til enhver tid er præcis og retvisende. Du får en spændende hverdag med mange muligheder, vigtige opgaver og en bred kontaktflade i it-afdelingen og i PFA’s agile udviklingsområder.

Dine nøgleopgaver er at:

  • sikre kvaliteten af registrerede it assets
  • understøtte andre afdelinger i PFA i udtræk og rapportering på it-assets
  • sikre kontinuerlig forbedring af styring og håndtering af it assets
  • sikre manuel vedligeholdelse af de it asset informationer, der ikke kan automatiseres
  • samarbejde med systemejere, systemansvarlige og løsningsarkitekter om registrering og vedligehold af it assets
  • arbejde med Incident og Change Management for at sikre, at nødvendig information og relationer er tilstede i PFA’s Configuration Management system
  • holde dig fagligt ajour og understøtte it anvendelsen med teknisk forståelse og informationer, så du kan indgå i dialog med PFA’s ServiceNow team
  • sikre eksisterende og fremtidige it asset systemintegrationer samt vedligehold og udvikling af CMDB’en i samarbejde med PFA’s ServiceNow team.

”Vil du arbejde professionelt med IT Asset og Configuration Management, så er jobbet her en spændende mulighed for dig. Du skal være med til at etablere professionel håndtering, registrering, kategorisering og vedligeholdelse af PFA’s it assets. Du kan sætte dit eget præg på tilgangen, støttet af et virkeligt godt og velfungerende team og i tæt samarbejde med brugerne på tværs af organisationen,” siger Anna Maria Amaral Kjær, der er leder af IT Transition & Service Integration i PFA.

Du har bred viden om it – med øje for detaljen og hånd om kvaliteten

Vi søger dig, der:

  • har indgående kendskab til ITIL
  • har en bred viden om it, fra infrastruktur til applikationer etc.
  • har erfaring med databehandling og modellering
  • har erfaring med CMDB eller lignende
  • har øje for detaljer og prioriterer kvalitet
  • har arbejdserfaring med ServiceNow
  • arbejder gerne med egne opgaver, men stortrives i et team
  • er imødekommende og løsningsorienteret
  • er god til at skabe relationer og formår at kommunikere klart og enkelt på alle niveauer i en organisation – også når der er travlt

Dit nye team er et dream team med gode og erfarne kolleger

IT Transition & Service Integration består af syv gode medarbejdere, der altid møder med højt humør og en ’can do’-attitude. Stemningen i teamet er kendetegnet ved tillid, begejstring og glæden ved samarbejdet på tværs af vores egne opgaver.

Det får du også med

Som kollega i PFA kan du mærke handling bag visionen om en bæredygtig high performance kultur med fokus på sundhed, trivsel og arbejdsglæde. Derfor giver vi plads til et arbejdsliv med mulighed for at arbejde hjemme i op til to dage om ugen og ret til at gå ned på 80 % arbejdstid. I vores nyrenoverede domicil, som ligger få meter fra Nordhavn Metrostation og havnemiljøet, byder køkkenet på frokost til alle kostpræferencer og du har også mulighed for at købe take away til familien eller morgenmad, når du er på kontoret. Socialt har vi mange tilbud som yoga, løbehold, fredagscafé og medarbejderklubberne: Social Club, Vinklub og Kunstklub. Men vigtigst af alt, så har vi hver dag fokus på det gode kollegaskab i hele PFA. Det er nemlig det bedste afsæt for, at vi alle hver dag sætter vores dybe faglighed i spil og leverer det bedste for vores kunder.

Vil du være en del af holdet?

Send din ansøgning hurtigst muligt og senest den 26. oktober 2022. Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Anna Maria Amaral Kjær, der er leder af IT Transition & Service Integration i PFA, på tlf. 2916 9625.


En karriere med mere mening

PFA er et pensionsselskab, men vi er meget mere end det. Udover pension og forsikring tilbyder vi i dag også opsparing for privatkunder og en række løsninger inden for blandt andet sundhed og boliger. Vi er ejet af vores kunder, og blev stiftet i 1917 for at sikre danskerne frihed til at leve det liv, de ønsker. Det er derfor en del af vores DNA at bidrage til en positiv samfundsudvikling. I dag har vi mere end 1,3 millioner kunder, og vi arbejder hårdt hver eneste dag for at leve op til vores kundeløfte: Mere til dig.

Gem job