System­tek­ni­ker til service ma­na­ge­ment platform

Vi udvider vores tekniske team i Service Management og Styring. Her søger vi en systemtekniker, der kommer til at arbejde med vores ITSM/HR-management løsning. Platformen er en cloud løsning ved BMC Helix, hvor vi benytter Business Work Flows, ITSM Helix, Digital WorkPlace, Smart IT og integrationsplatformen ONEiO.

Om stillingen:

Du vil indgå i ”ITSM Tech”-teamet, hvor der vil være udvikling af processer i Business Work Flows og ITSM Helix for at understøtte og forbedre de processer og interne arbejdsgange for medarbejderne i HR. Disse udstilles i vores fælles brugerportal, hvor alle IT services også udstilles. Vi er en del af en IT-afdeling på ca. 170 teknisk orienterede personer, så viden og evnen til at hjælpe er bred og stor.

Dine ansvarsområder i teamet vil være:

  • Konfigurering og implementering af front/back-end bestillingsformularer samt procesworkflows.
  • Deltage i udvikling af integrationsløsninger til øvrige systemer
  • Brugeroprettelse og generel rettighedsstyring, for at sikre kontinuerlig adgang til systemet for vores mere end 1000 brugere
  • Håndtere og løse incidents og service requests relateret til både HR- og ITSM-platformen
  • Oprettelse og vedligehold af bestillingsformularer på vores brugerportal samt bagvedliggende workflows

Faglige kompetencer:

  • Du har kendskab til SQL og programmeringsmetoder samt lyst til at arbejde med service management
  • Kendskab til systemudvikling med henblik på automatisering
  • Kendskab til ITIL, SCRUM eller andre agile arbejdsmetoder
  • Basal forståelse for Websiteprogrammering (HTML)
  • Databehandling i Excel

Personlige kompetencer:

  • Du har en god evne til at dokumentere dit arbejde og du kan formulere dig skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk
  • Struktureret i din tilgang til opgaveløsningen
  • Du har øje for eventuelle forbedringer af eksisterende processer
  • Du trives med en blanding af udviklings- og driftsopgaver
  • Du er en holdspiller og har gode samarbejdsevner

Vi forestiller os at du er uddannet enten it-supporter, datamatiker, datafagtekniker eller har anden relevant uddannelsesmæssig baggrund. Det er desuden en fordel hvis du har 2-3 års erhvervserfaring fra en lignende stilling.

Dit kommende team:

Du bliver en del i Tech-teamet, hvor selvstændighed vægtes højt, og samtidig har vi en stor grad af samarbejde på tværs af teamet. Desuden har vi et tæt samarbejde med de andre teams i kontoret, men også en nær samarbejdsrelation med Administrations- og Servicestyrelsen, hvor HR-platformen er forankret.

Du vil indgå i et grundigt introduktion- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med dine arbejdsopgaver.

Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Vi tilbyder:

I Udviklings og Forenklingsstyrelsen er vi mere end 1.100 specialister med forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø. Fælles for os er, at vi dyrker faglighed og tværfagligt samarbejde. Der er gode muligheder for såvel personlig som faglig udvikling, samt at få varierende og udfordrende arbejdsopgaver. Vi lægger stor vægt på videndeling og læring, og at vi har det sjovt, når vi er på arbejde. Vi har en uformel omgangstone samt fleksibilitet i forhold til familieliv og fritid. 

Vi er en hybrid arbejdsplads med stor fleksibilitet.

Kontakt og ansættelsesforhold

Ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 10. oktober 2022. Der kan indgå test under ansættelsesprocessen.

Stillingen er fuldtid og med opstart den 1. december 2022. – Vi indkalder til og afholder jobsamtaler løbende.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Line Kjær på tlf. 72384594.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

 Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 26. september 2022

Arbejdssted

Location Frederiksberg