DevOps’er til frem­ti­dens skat­te­væ­sen

Kan du se dig selv arbejde med nye og spændende teknologier? Kan du lide varierende arbejdsopgaver? Kan du lide at dygtiggøre dig og hjælpe med at udbrede afdelingens best-practices i en stor organisation? Så er du måske den kollega vi søger til Kontoret Brev- og Integrationsløsninger.

Vores afdeling

Kontoret Brev- og Integrationsløsninger er et nystartet kontor i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST).

Vi har ansvaret for de integrationsteknologier vi ønsker at benytte til at bygge fremtidens skattevæsen. Desuden er det fra vores systemer at al kommunikation fra Skatteforvaltningen til alle borgere og virksomheder flyder, idet vi har ansvaret for de komponenter der producerer og distribuerer breve og anden kommunikation via digitalpost eller fysisk print. 

Vores kunder er både eksterne informationsafsendere og -modtagere samt interne projekter og systemer, hvilket giver stor mulighed for dialog og samarbejde med mange typer af interessenter på alle niveauer.

Vi tror på udstrakt automatisering, CI/CD og Infrastructure as Code. Vi arbejder som Scrum-teams med udgangspunkt i de agile principper (SAFe). Vi er glade for Open Source og anvender b.la. Spring Cloud, OpenAPI, Keycloak og Backstage.

Vi dyrker vores faglighed og har fokus på kontinuerlig læring, forbedring og på fortsat høj troværdighed og leverancesikkerhed.

Så hvis du er nysgerrig på ny teknologi, udviklingsfilosofier og udviklingsmetoder, vil et job i vores afdeling være det perfekte sted at berige dine kompetencer indenfor disse emner.

Med det nye kontor har vi fået friheden til at tænke frit og nyt. Vi har selv ansvaret og opgaven med at bygge det, og jeg glæder mig over at se det begynde at vokse frem, folde sig ud og bevise sit værd. Vi kan bygge det fedeste kontor i hele styrelsen med den høje faglighed og den høje medarbejdertilfredshed” siger kontorchef Morten Kvist og tilføjer at mest spændende og komplekse i kortoret bliver implementering af vores løsninger, så de kommer ud og leverer reel værdi.

Det kræver at de er attraktive for vores kunder, hvilket kun sker gennem vores høje ambitioner og stærke faglighed.

Din funktion i kontoret for Brev- og Integrationsløsninger

Du kommer til at arbejde i et team der har ansvaret for en strategisk vigtig komponent i Udvikling og Forenklingsstyrelsens integrationsplatform.

Du vil:

  • Blive en del af et agilt team med fokus på API’er og integrationer
  • Være med til at sikre Continuous Delivery Pipeline
  • Få ansvaret for at klargøre release
  • Få ansvaret for release til produktionsmiljø
  • Få ansvaret for overvågning af systemerne
  • Få mulighed for at arbejde med nye spændende teknologier og metoder
  • Få stor mulighed for at udvikle nye kompetencer i arbejdet med spændende opgaver
  • Få nogle gode og dygtige kolleger

Dine kompetencer og erfaring

Vi forestiller os, at du har en relevant IT-uddannelse f.eks. fra KU, DTU, ITU eller Datamatiker og med en baggrund, der har givet dig indsigt i både CI/CD, opsætning af container miljøer, cloud og udvikling i Java samt Spring Boot. Det vigtige er ikke den specifikke erfaring, men evnen til at lære nyt og bidrage til de fælles løsninger. Du er fagligt velfunderet, engageret og har lyst til at arbejde med andre i teams. Du behersker dansk i skrift og tale og gerne engelsk.

Vi arbejder med følgende produkter/løsninger

Det vil være en fordel hvis du har kendskab/erfaring med nedenstående punkter

  • Integrations løsninger
  • Cloud Native teknologier
  • Git (Hub)
  • Rancher / Kubernetes
  • Jenkins

Kontakt og ansættelsesvilkår

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ’Søg stillingen’ senest den 16. oktober 2022.

Vi holder samtaler løbende. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Scrum Master Martin Bach Henriksen på tlf. 72 37 65 48.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

 Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 28. september 2022

Arbejdssted

Location Frederiksberg