Data manager til DA’s løn­sta­ti­stik


Dansk Arbejdsgiverforening laver lønstatistik for 25.000 virksomheder og 11 arbejdsgiverorganisationer i DA-fællesskabet baseret på data fra virksomhedernes administrative systemer. DA’s statistikker danner dagligt grundlag for talrige beslutninger i virksomheder, arbejdsgiverorganisationer, fagforbund, ministerier, kommuner, banker og mange andre steder. Vi er i gang med at gentænke måden, vi arbejder med data til DA’s mange løn- og personalestatistikker, og du skal hjælpe os med at blive endnu dygtigere til at dokumentere dataarbejdet.

Job og arbejdsopgaver

Du får ansvaret for at sætte retningslinjer for noget af det ypperste dataarbejde i Danmark. Det sker i form af datapolitik, data governance og dokumentation af processen for dataleverancer til virksomheder og medlemsorganisationer. Du bliver en del af enheden i DA Statistik med 12 højt specialiserede kollegaer, der har dyb viden om data.

Din hverdag vil være optaget af konkrete opgaver som:

  • Beskrive organiseringen af data for den kommende indberetningsmodel
  • Formulere regelsæt for vores fremtidige dataarbejde
  • Sikre effektive flows og transparens i alle behandlinger
  • Sikre regeloverholdelse (’compliance’) i forhold til interne og eksterne krav

Vi arbejder som et team, og vi lægger vægt på masser af åben faglig sparring og et rart arbejdsmiljø i hverdagen. Vi har en lærende kultur, hvor vi løbende forholder os til vores kompetencer, metoder og praksisser. Vi er ambitiøse og kendetegnet ved et stærkt fagligt fokus, og vi drager omsorg for hinanden og har en god balance mellem arbejds- og privatliv.

Dine faglige kompetencer

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund og er fagligt stærk. Du skal have erfaring med data management – gerne med forskellige tilgange til processer. Du skal have en udviklet forståelse af datakorrekthed og -kvalitet og have gode faciliteringsevner, så du kan facilitere og styre en workshop. Det er væsentligt, at du har god sans for interessestruktur samt overblik over processer. Vi forventer, at du har:

  • Erfaring med compliance i forhold til persondata
  • God forståelse af processer samt for at tegne og dokumentere processer
  • Analytiske evner med forståelse af data, dataejerskab og adgange til data

Vi anvender primært SAS, Microsoft SQL og gængse Microsoft-produkter, og det vil være nyttigt, hvis du har kendskab med data governance fra en organisation, der også benytter SAS og MS SQL.

Dine personlige kompetencer

Vi forventer, at du er kvalitetsbevidst, kan påtage dig ansvar og har den gennemslagskraft, der skal til for at guide afdelingen i opbygningen og vedligeholdelsen af dataflow og processer. Det indebærer for eksempel, at du er udadvendt, kommunikerende og værdsætter at samarbejde med kollegaer og interessenter.

Om os

Dansk Arbejdsgiverforening er de danske private arbejdsgiverorganisationers hovedorganisation for arbejdsmarkedsforhold. Det omfatter cirka 25.000 medlemsvirksomheder. DA’s hovedformål er at koordinere overenskomstforhandlinger og påvirke det politiske system til gavn for virksomhedernes konkurrencekraft.

DA Statistik leverer blandt andet lønstatistik til medlemsorganisationer, virksomheder, banker og styrelser i Danmark. Arbejdet er afgørende for, at samfundet får de rette statistiske løndata som arbejdsgrundlag. Vi har et godt arbejdsmiljø og en uformel omgangstone.

Arbejdssted

Vester Voldgade 113, København V. Du får kontor i vores charmerende ejendom i Københavns centrum med adgang til ambitiøs kantine, mulighed for egen parkeringsplads og tæt ved offentlig transport.

Kontakt os gerne

Få mere at vide om stillingen ved at kontakte statistikchef Lars Knudsen på lak@da.dk og 3338 9361.

Er du interesseret?

Klik på ’Ansøg’.

Deadline for ansøgningen er mandag den 28. november 2022. Ansættelsessamtaler holdes løbende.

Du kan læse mere om os på vores hjemmeside: www.da.dk.

Gem job

Dansk Arbejdsgiverforening
Publiceret: 14. oktober 2022

Arbejdssted

Location København