Ud­vik­lings­chef


Ansvarlig for udvikling af næste generation af markedsledende softwareløsning.

Vi søger til vores kontor i Aalborg en udviklingschef med solide kompetencer indenfor personaleledelse og QA. Med reference til virksomhedens Produktdirektør bliver du en del af ledergruppen for Team Bolig og du får det ledelsesmæssige ansvar for udviklingsafdelingen i Aalborg, med aktuelt 25 kompetente udviklere og Scrum master, fordelt på 5 Scrum teams. Afdelingen er ansvarlig for udvikling af næste generation af vores softwareløsning til ejendomsadministratoren.

Som udviklingschef bliver du leder af en udviklingsafdeling opdelt i flere teams som arbejder selvstændigt med forskellige dele af løsningen. Udviklingsarbejdet udføres med de nyeste Microsoft udviklingsværktøjer og baseret på en Microservice strategi.

Dine ansvarsområder og hovedarbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:

  • Daglig ledelse af udviklingsafdelingen for "Unik Bolig" i Aalborg
  • Løbende dialog og sparring med afdelingens medarbejdere
  • Tiltrækning og ansættelse af nye medarbejdere til udviklingsafdelingen
  • Aktiv deltagelse i team bestående af 2 yderligere udviklingschefer i Vejle, og dermed sikre sammenhængskraft og samarbejde på tværs af lokationerne
  • Sikre et moderne udviklingsmiljø gennem konstruktiv udfordring af afdelingens specialister, der arbejder med arkitektur, metoder og valg af værktøjer

Vi tilbyder:

En attraktiv mulighed for at få en ledende nøglerolle i en markedsledende softwarevirksomhed i vækst, hvor du samarbejder med over 220 kompetente, passionerede og engagerede kolleger med unik brancheerfaring fra begge sider af bordet.

Som Udviklingschef bliver du en del af en tillidsfuld ledelse og gode kolleger, der har en fælles stolthed over arbejdspladsen. Du indgår i en flad ledelsesstruktur, som vægter kvalitet, glade kunder og faglig udvikling højt, ligesom du bliver en del af et arbejdsmiljø med en uformel stemning med fokus på lige dele faglige og personlige kvalifikationer. Du får tilbudt en konkurrencedygtig lønpakke, der modsvarer dine kvalifikationer. Derudover kan du se frem til en høj grad af selvstændighed og såvel faglige som personlige udviklingsmuligheder og fleksible rammebetingelser.

Forventninger til dig:

  • En relevant leder og/eller IT-uddannelse - alternativt et tilsvarende teoretisk niveau opnået gennem praktisk arbejde og efteruddannelse
  • Erfaring med at arbejde agilt, herunder agilt lederskab
  • Praktisk erfaring med arkitektur, udvikling, test, QA og drift uden du nødvendigvis behøver at have specialistviden
  • Du er med andre ord en leder med nogen udviklererfaring, og så er du generelt nysgerrig og passioneret omkring ny teknologi
  • Du er en leder, der er evner at forløse den enkelte medarbejders potentiale, samtidig med at du formår at løfte dit team i samlet flok
  • Du formulerer dig ubesværet og præcist på dansk og engelsk – både i skrift og tale

Du motiveres af at skabe trivsel, udvikling og effektivisering inden for dit ansvarsområde. Du opnår tillid og respekt gennem din empatiske ledelsesstil og din evne til at udfordre fagligt. Du finder energi i at arbejde analytisk og strategisk. Du er bevidst om, at et af de vigtigste succeskriterier er din evne til at skabe et miljø, som udvikler, fastholder og tiltrækker medarbejdere.

Hvorfor er Unik blandt Danmarks bedste arbejdspladser?

Fordi vi har et fantastisk fællesskab, og vi har dygtige og kompetente ledere, som er gode til at opfylde deres medarbejderes behov fagligt og personligt. Vi har fokus på work-life balance med fleksible arbejdstider, mulighed for hjemmearbejde. Og så forestil dig at møde ind til morgenmad på kontoret, kaffe og frisk frugt ad libitum, is i sommerperioden.

Vi skaber unikke brancheløsninger til mennesker

Unik blev etableret i Vejle i 1985 af Jens Find, som skabte Unik Bolig til ejendomsadministratoren og senere Unik Advosys til advokatbranchen. Efter 10 års samarbejde fusionerede Unik og Logicmedia i maj 2021 for i højere grad at sammensmelte kompetencer og produkter til fremtidens brancheløsning for ejendomsadministratoren.

I dag står der mere end 220 kompetente og passionerede mennesker bag vores brancheløsninger. De er fordelt på vores kontorer i Vejle, København og Aalborg og står sammen i en agil og flad organisationsstruktur, som giver plads til input, samarbejde og udvikling i hele organisationen.

Great Place to Work har kåret Unik, som en af Danmarks bedste arbejdspladser og IT-arbejdspladser siden 2015. Det er, fordi vores medarbejdere har et unikt fællesskab med gode kolleger og en tillidsfuld ledelse.

Læs mere om Unik som virksomhed her.

Kontakt

Tonni Rasmussen 
Produktdirektør
tr@unik.dk
24 94 43 03

Gem job