Pro­jekt­le­der


Drømmer du om at være projektleder i en organisation hvor du altid kan få en beslutning, og hvor der er handlekraft og høj leveranceevne? 

Vi mangler en projektleder i vores team, til styring af vores mange projekter, hvor vi leverer de bedste digitale og forretningsmæssigt innovative løsninger til fordel for vores medlemmer, virksomheder og organisationer i PensionDanmark.

PensionDanmark som arbejdsplads

Vi bor i skønne omgivelser på Langelinie alle 43, med udsigt til vand fra alle sider. Her er vi samlet 360 kollegaer som varetager alt fra kundeservice til investering. En styrke er, at vi alle er samlet under samme tag, og dermed bliver det meget effektivt når vi skal samle de rigtige folk til projektet.

Som projektleder i PensionDanmark, arbejder du på tværs af leveranceteams og forretningsmæssige kravstillere. Du har høj grad af frihed i din hverdag, og tilrettelægger selv din tid i forhold til styringen af dine projekter.

Du kommer til at sidde sammen i et team med 5 projektledere, som ligesom dig har sine egne projekter. I teamet har vi en hverdag med god sparring, og masser af godt humør. Vi har vores egen projektstyringsmodel, som sikrer at vi har tråd i vores projekter, men med fokus på samarbejde og leverancer over administration.

De projekter vi arbejder med spænder fra udvikling af vores portaler, app, rådgivningsværktøjer og nye eksterne integrationer til styring af eksterne leverandører i forbindelse med udvikling og implementering af nye løsninger på platformen.

PensionDanmark er et medlemsejet arbejdsmarkedspensionsselskab hvor vi varetager 800.000 medlemmers opsparing og sikrer de højeste afkast og laveste omkostninger. Du kan læse meget mere om PensionDanmark her.

Dine opgaver:

Som projektleder i PensionDanmark vil dine opgaver være styring og implementering af vores prioriterede projekter. Herunder:

  • Styre projekter så de kommer i mål med aftalte leverancer og indhold til aftalt tid.
  • Sikre planlægning, projektorganisering, interessenthåndtering, kvalitetssikring.
  • Styre IT-leverancer fra såvel interne DEVOPS-teams, som eksterne leverandører.
  • Sikre samarbejde og koordinering med Product owners og scrummasters.
  • Sikre løbende opfølgning i projektteamet.
  • Sikre løbende rapportering til styregruppen og kommunikation til projektets interessenter.

Din profil

  • Du er i stand til at overskue sammenhængen mellem forretningsmæssige krav og IT-løsninger, og omsætte dette til kommunikerbare projektleverancer.
  • Du er god til at skabe og holde overblikket, og kommunikere løbende.
  • Du arbejder effektivt og struktureret, men uden at hænge fast i detaljen.
  • Du har et godt drive og får tingene gjort og arbejder godt under stramme deadlines.
  • God til at samarbejde med mange interessenter og med højt engagement.

Din erfaring

  • Du har 5-10 års projektleder erfaring med styring af IT-projekter – gerne både med leverandørstyring og med styring af udvikling med teams bestående af udviklere, arkitekter, testere og analytikere.
  • Du har muligvis en akademisk uddannelse eller tilsvarende kvalifikationer.

Har du lyst til at høre mere om jobbet er du velkommen til at kontakte Mette Lund Madsen, chef for Projektstyring på mlm@pension.dk eller mobil: 5151 0647.

Lyder det fristende, så send dit CV til os senest d. 1. december 2022. Vi screener og indkalder løbende til samtaler.
Gem job