Koncern IT søger chatbot-udvikler til chatbot-teamet i Ser­vi­ce­ind­gang IT


Er du chatbot-udvikler med stærke sproglige kompetencer og et veludviklet servicegen for IT-support?

Så vil vores chatbot-team i Serviceindgang IT gerne have dig med på holdet.

Serviceindgang IT er en del af Koncern IT, hvor vi i fællesskab bestræber os på at levere gode og effektive digitale løsninger. Vi yder service og support på tværs af forretningen – fra brugeren bestiller sin arbejdsplads til klargøring, drift- og vedligehold samt håndtering af brugersupport. Vi modtager primært henvendelser fra de ansatte i Københavns Kommune via telefon, men også igennem chat. Vores chatbot kan hjælpe med svar på mange forskellige spørgsmål, men langt fra det hele, og som teknologi medvirker chatbotten til at servicere og sikre sammenhæng mellem IT-forretning og IT-brugere.

Du vil primært arbejde med løbende forbedringer af vores chatbot, men også indgå i et større support-team i Serviceindgang IT, hvor teammedlemmerne er fagligt stærke og kompetente kollegaer med mange forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. 

Om stillingen

I takt med at vores chatbot udbredes mere og mere, så har vi i chatbot-teamet hænderne fulde, og der er derfor brug for en kollega mere. Du vil blive del af et stærkt team med en flad struktur og en uhøjtidelig omgangstone. Ja, vi har det sjovt!

Chatbot-teamet arbejder databaseret, så hvis brugerne efterspørger det, så bygger vi det. Der er superkort fra idé til handling.

En stor del af dit arbejde vil være at gennemlæse og analysere brugernes chats med chatbotten. Du skal selvstændigt kunne skabe dig et overblik og benytte din viden til at forbedre chatbotten på både makro- og mikroniveau, så brugernes oplevelser bliver bedre, hver gang de bruger chatbotten.

Hvis du har arbejdet med IT-support, så er læringskurven mindre stejl. Vi skal skrive, så størstedelen af brugerne forstår os. Dine IT-vejledninger skal være forståelige for fx socialrådgivere, SOSU-hjælpere, arkitekter og direktører – bare for at give dig et lille udsnit af chatbot-brugerne.

Vi har brug for, at du kan chatte med vores brugere, når chatbotten må give op. Her kan det endda blive nødvendigt at ringe brugerne op, så du skal også være forberedt på at give IT-support over telefonen.

Chatbot-platformen er Low-Code, men hvis du har erfaring med Python eller anden programmering, så kan du blive virkelig værdifuld for os.

Hvad tilbyder Serviceindgang IT?

Serviceindgang IT tilbyder et ambitiøst og fagligt miljø, hvor omdrejningspunktet er digitale løsninger ved hjælp af ny teknologi, men hvor brugeren er i fokus, og den gode service samtidigt vægtes højt. Der er mulighed for faglig og personlig udvikling i en organisation, som aldrig står stille.  

Vi værdsætter trivsel for alle, hvor der bl.a. også med jævne mellemrum er plads til at mødes udenfor arbejdstiden med fokus på det sociale. Du vil indgå i arbejdsfællesskaber, som rummer og respekterer forskelligheder som en styrke på arbejdspladsen og i hverdagen. Vi har en god stemning på kontoret, sparring og dialog er vores vej fremad i vores arbejde overfor it-brugerne og dermed indirekte borgerne i Københavns Kommune.  

Arbejdspladsen ligger tæt ved Fuglebakken Station. Vi har frugtordning, god kantine og et gratis fitnesscenter. 

Faglige kvalifikationer

  • Du har erfaring med udvikling af NLU-baseret Low-Code chatbot
  • Du kan afkode, kategorisere og se logiske sammenhænge i større mængder data
  • Du har sproglig finesse og erfaring med at skrive vejledninger til brede målgrupper
  • Du har programmeret på niveauet over HTML

Det er en fordel, hvis du også har

  • Arbejdet som IT-supporter eller har praktisk erfaring fra lignende supportfunktioner
  • En grundlæggende teknisk viden, særligt indenfor MS Windows, Office365, smartphones/tablets m.m.
  • Kendskab til agile metoder, som fx Scrum, SAFe

Personlige kvalifikationer

  • En positiv indstilling, og du motiveres af nær brugerkontakt
  • En god evne til at formulere dig både skriftligt og mundtligt  
  • Nysgerrighed på teknologi og kan hurtigt sætte dig ind i forretningens arbejdsgange og processer

Løn- og ansættelsesvilkår 

Lønnen fastsættes ud fra dine erfaringer og kvalifikationer efter gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt. 

Yderligere information

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Thomas Jørgensen på 4137 5788 eller teamkoordinator Anders Haffar Wolf på 6166 8539.

Søg via linket senest mandag den 12. december 2022.

Vi holder ansættelsessamtaler hurtigst muligt efter ansøgningsfristen.

Om Koncern IT

Vi er KIT – Københavns Kommunes Koncern IT. Vi går på arbejde for at digitalisere Danmarks største arbejdsplads. Vi har en høj faglighed, og vi brænder for nye teknologier. Vi udnytter vores mange fagligheder, og sammen sikrer vi plads til mere velfærd og gør hverdagen nemmere for borgerne i København.

Mød os på Koncernit.kk.dk.

Gem job