Ad­mi­ni­stra­tiv ko­or­di­na­tor til Sektionen for Netværk

Trives du i rollen som koordinator, hvor det er dig, der er bindeleddet og hjælper andre ved at skabe struktur og få det hele til at køre på skinner? Så er det dig, vi mangler i Rigspolitiet til at støtte den stabile drift af politiets systemer og netværk.

Om jobbet

Vi søger en koordinator til Sektionen for Netværk, som kan støtte sektionslederen og det daglige arbejde i sektionen, ved at påtage sig de administrative opgaver.

Vores nye koordinator skal være med til at fordele og følge op på de enkelte opgaver, og dermed sikre at de bliver løst til den aftalte tid.

Opgaverne er bl.a.:

  • Understøtte sektionslederen i det daglige arbejde
  • Journalisering
  • Håndtering af fakturaer og registrering af udlæg
  • Koordinering og registrering af opgaver
  • Hjælpe til med økonomien fx overholdelse af budget mv.
  • Kalenderstyring og mødebooking
  • Sikre at årshjul bliver gennemført og dokumenteret
  • Hjælpe til med udbud fx koordinering og sikre fremdrift i processen
  • Hjælpe til med licenser og kontrakter fx koordinering og sikre fremdrift i processen


Vi lægger meget vægt på kvalitet, stabil drift og høj oppetid. Vi arbejder kontinuerligt med, at optimere og automatisere vores arbejdsgange og processer.
ITIL spiller derfor en afgørende rolle i det daglige arbejde, og det vil være en fordel, hvis du har kendskab og forståelse for de driftsprocesser der bruges heri, fx. Incident management, Problem management, Change management, Patchmanagement Capacity management. Det er ikke et krav, og hvis du intet kendskab har til ITIL, du vil få en oplæring som en del af din ansættelse.

Om dig

Du kommer til at spille en central rolle i afdelingen, er det vigtigt, at du er udadvendt, smilende og god til at skabe relationer. Som person trives du med at arbejde i et højt fagligt miljø, hvor der er god stemning og højt til loftet.

Vi forventer at du:

  • Har en uddannelsesmæssigbaggrund eller erfaring inden for administration, it eller lignende.
  • Har mindst 3 års erfaring med koordinering og tidligere har arbejdet i en it-afdeling (dog ikke et krav).
  • Har en grundlæggende viden om, hvad der foregår på en it-arbejdsplads.
  • Har lysten til at arbejde med it-driftsopgaver samt administrative opgaver i forbindelse med styring af kalendere i teamet.
  • Arbejder struktureret, at du evner at planlægge- og prioritere din tid, samt administrere dine arbejdsopgaver.
  • Det er en fordel, hvis du har kendskab til administrative processer, og eventuelt arbejdet med administration før.

Om Netværkssektionen i Rigspolitiet

Netværkssektionen hos har fået tilført ekstra årsværk ifm. flere projekt- og driftsopgaver. Denne stilling er en nyoprettet stilling. Vi tilbyder en central rolle i Netværkssektionen, som er en del af politiets Koncern IT. Sektionen er inddelt i flere teams.

Der er højt til loftet, og har du en god ide, er der rig mulighed for at forfølge den. Vi gør en dyd ud af at udvise fleksibilitet og ansvarlighed i vores arbejde og stræber altid efter de bedste løsninger. Det stiller krav til, at vi arbejder struktureret og evner at prioritere vores arbejdsopgaver skarpt.

Selvom vi i Netværkssektionen har travlt, har vi det rigtigt godt sammen, hvor vi hjælper hindanden, og medarbejderomsætningen er lav.

Mulig fusion mellem Koncern-it og Statens IT

Der gøres opmærksom på, at der i øjeblikket foregår en fusionsanalyse, hvor det undersøges, hvorvidt Koncern-it og Statens IT skal fusioneres. Denne analyse forventes afsluttet primo 2023.

Ansættelsesforhold

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Hvis du har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.
Såfremt du i forvejen er ansat som tjenestemand, kan du bevare din ansættelsesform.
Alternativt bliver du ansat på anden relevant overenskomst.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Peter Frederiksen på 40 22 53 05 i tidsrummet 9-12 på hverdage. Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk og om politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Samtaler afholdes løbende.

Ansøgningsfrist: 12. december 2022.


Om Rigspolitiet

I politiet arbejder mere end 16.000 medarbejdere sammen om at forebygge og forhindre kriminalitet. Vi er alle dybt engagerede i at sikre, at Danmark er et trygt og sikkert sted at bo og leve – uanset om vi arbejder med den nære politiindsats som betjent, som efterforsker eller om vi bidrager til en af de mange andre vigtige funktioner i politiet.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks i alt 15 politikredse fordelt på 12 kredse i Danmark, politiet i Grønland og på Færøerne samt National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK). I Rigspolitiet udvikler vi strategier, koordinerer politiets arbejde på landsplan og arbejder med en lang række opgaver blandt andet økonomistyring, it-udvikling, juridisk rådgivning, presse og kommunikation, politisk betjening, indkøb af politiets udstyr og køretøjer samt HR-opgaver.

Gem job