Skarp er­hvervs­juri­disk kan­di­dat­stu­de­ren­de til IT-stab hos Ba­nedan­mark


Har du lyst til at arbejde og få praktisk erfaring? Kan du lide juridiske og økonomiske udfordringer?

Som studentermedhjælper i Banedanmarks IT-afdeling vil du få erfaring med IT-kontrakter og hjælpe med at løse nogle af de spændende opgaver, der sikrer compliance, korrekte indkøb og får IT til at fungere.

Du vil blive ansat i IT stabs-funktionen direkte under områdechefen Morten Søndervang Sohrt, som foruden dig og en anden kommende studentermedhjælper har 9 medarbejdere. Her får du instruktion, opgaver, støtte og sparring fra områdets Contract Managere (som også er erhvervsjurister eller jurister) samt vores Controller. Du skal være med til at implementere IT-governance og sikre, at udbudsretten, kontraktretten, IT-retten og forvaltningsretten overholdes. Du skal være med i implementeringen af bedre processer og compliance. Du skal være med til at besvare henvendelser fra hele Banedanmark og følge op på de aftaler, der er indgået med vores leverandører. Det betyder, at dine opgaver er alsidige, og du kommer til at have en stor kontaktflade med både dine kollegaer i IT-afdelingen, såvel som kollegaer i de øvrige forretningsenheder.

Dine arbejdsopgaver kan bl.a. komme til at bestå af:

  • Indlæsning og retning af data for kontrakter i SAP S/4 HANA
  • Deltagelse og bidrag til udvikling af kontraktstyring og leverandøropfølgning, primært gennem Power BI
  • Bidrag til udvikling af processer, vejledninger og skabeloner til kontraktindgåelse
  • Tilrettelæggelse af udbudsmateriale
  • Budgethåndtering og opfølgning
  • Håndtering af fakturabilag
  • Oprettelse af leverandører, kontraktnumre og indkøbsordrenumre
  • Indhentning og klarlæggelse af dokumentation til brug for juridiske og kontraktuelle problemstillinger
  • Indhentning af information og dokumentation til departementsbestillinger, revisioner, vejledninger, instrukser, paradigmer, myndighedssvar og aktindsigtsanmodninger
  • Udarbejdelse af notater, beslutninger, svarbreve og øvrige officielle dokumenter
  • Planlægning, deltagelse og referat ved vigtige møder og forhandlinger
  • Løbende ad hoc-opgaver og sikring af, at journalisering og processer bliver fulgt

Desuden vil dine ovenstående opgaver udvikle sig, så du får mere ansvar i takt med, at vi kan se, du vokser med opgaverne. Opgaverne kan også til dels tilrettes dine interesser og studieretning.

Hvad skal jeg opfylde for at kunne ansøge?

  • Du er indskrevet på kandidatuddannelsen til at blive cand.merc.jur., cand.jur. eller tilsvarende
  • Du er struktureret og trives med ansvar
  • Du er god til at tænke pragmatisk og forretningsorienteret, samtidig med at du er bevidst om balancen i forhold til offentlige processer og myndighedsansvar
  • Du kan hurtigt identificere både juridiske, økonomiske og kontraktuelle problemstillinger
  • Du kan selvstændigt tænke i løsninger til opdagede problemstillinger for herefter at præsentere dem på en måde, så de reelt kan vedtages og bruges i en offentlig institution
  • Du er vant til at arbejde i Office og har flair for at sætte dig ind i nye it-systemer
  • Du kan overskue komplicerede regnskaber og budgetter
  • Du er skarp og nøjagtig i din formulering både på skrift og i tale, samtidig med at du formår at lytte til argumenter fra flere sider

Derudover er du er initiativrig og formår at være positiv og åben i din kommunikation med mange forskellige typer af mennesker.

Løn 

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Stillingen følger lønnen for HK-studerende, der er 130,35 kr. i timen. 

Vi forestiller os, at du i gennemsnit kan arbejde omkring 15 timer om ugen under hensyn til dine studier. Det kunne fx være 3 dage af 5 timer eller 2 dage af 7,5 timer. Vi vægter fleksibilitet med plads til dit studie højt, og vi tager naturligvis højde for dine eksamensperioder. Da du bliver en del af afdelingen, er det afgørende, at du kan arbejde i dagtimerne, hvor dine kollegaer er på kontoret.

Ansættelsen ophører naturligt efter endt studietid, men det er klart, at hvis samarbejdet har fungeret, vil der blive set positivt på en eventuel ansøgning fra dig som ny uddannet til faste stillinger hos Banedanmark.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt Contract Manager Ina-Michelle Frost Heramb Chabli. Søg elektronisk og send din ansøgning og CV, dine foreløbige samt adgangsgivende karakterer fra bacheloruddannelsen, samt dokumentation på, at du er indskrevet på en videregående uddannelse. Vi vurderer ansøgningerne og indkalder løbende til samtale.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Ansøg” nedenfor og følger instruktionerne.

Ansøgningsfrist: 14-12-2022.

Banedanmark opfordrer alle kvalificerede til at søge, uanset etnisk baggrund, nationalitet, tilhørsforhold, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder.

Ina-Michelle Frost Heramb Chabli
Contract Manager LL.M.
itCM@bane.dk
+45 2016 3733


Banedanmark er en styrelse under Transportministeriet med over 2.000 medarbejdere. Vores hovedkontor ligger på Carsten Niebuhrs Gade 43 i København, men vi har dygtige og dedikerede medarbejdere i hele Danmark. Vi har ansvaret for den danske jernbane. Det betyder, at det er os, der styrer togtrafikken og informerer om den på skærme og højttalere på stationerne på fjernbanen.

Vi vedligeholder banen og udfører milliardstore jernbaneprojekter, der til sammen er med til at forme fremtidens bæredygtige jernbane.


Vær med til noget stort i Banedanmark

I Banedanmark skaber vi forudsætningen for, at hundredtusindvis af danskere hver dag kan tage toget, og transport af mange tusind tons gods.

Lige nu bygger vi en helt ny attraktiv, grøn jernbane, mens vi holder den gamle kørende. Vi sætter strøm til banen, så der kan køre klimavenlige tog. Vi indsætter nye, digitale signalsystemer og bygger en højhastighedsbane til Europa. Og vi styrer togtrafikken og informerer om den på stationernes skærme og højtalere på fjernbanen.

Banedanmark er en styrelse under Transportministeriet med mere end 2.500 medarbejdere. Hovedkontoret ligger på Carsten Niebuhrs Gade 43 i København, men vi har dygtige og dedikerede medarbejdere i hele landet.

Vil du også være med til noget stort?

Gem job

Banedanmark
Publiceret: 17. november 2022

Arbejdssted

Location København