Data & BI manager


Vil du have nøglerolle i at løfte Alm. Brand Groups anvendelse af data til næste niveau?

Ligger din faglige interesse og motivation i at forvandle data til løsninger, der skaber konkret værdi for både kolleger, kunder og partnere, så har vi det helt rigtige job klar til dig. Dog kun hvis du trives i en rolle, hvor du er den, der både sætter retningen, tager styringen og koordinerer et mindre team af data specialister og udviklere, men også selv er med i udviklingen af løsningerne.

Du kan se frem til at blive del af et højt prioriteret område. Innovativ dataanvendelse er således en helt central del af Alm. Brand Groups strategi og en forudsætning for, at vi kan nå vores mål. Der er derfor også fuld opbakning fra topledelsen, og som fokuseret dansk virksomhed er der i Alm. Brand Group også kortere vej fra tanke til handling end mange andre. Vi er kommet langt, men vi kan stadig se et stort uudnyttet potentiale.

Alm. Brand Group er forsikringskoncernen, der består af Alm. Brand Forsikring, Codan Forsikring og Privatsikring. Alm. Brand Group er Danmarks næststørste skadeforsikringskoncern og dækker i omegnen af 20 % af markedet.

Du sætter retningen og styrer dit team mod maksimal værdiskabelse

Som Data & BI manager står du i spidsen for et team, der leverer innovative data- og rapporteringsløsninger med udgangspunkt i en ny central og cloudbaseret dataplatform. Teamet har et specifikt fokus på et data- og forretningsdomæne (f.eks. salg, økonomi eller service) og det fulde ansvar for de løsninger, der udvikles. I rollen har du grundlæggende to pejlemærker. På den ene side skal du være med til at udvikle løsninger og forvandle data til brugbar viden, der kan styrke vores samlede forsikringsforretning i Alm. Brand Group. På den anden side er du den der sikrer, at de løsninger, som teamet har ansvaret for, løser reelle behov og udfordringer, så teamets arbejde skaber maksimal værdi for forretningen. En hovedopgave bliver derfor at identificere behov / udfordringer / problemer, hvor data kan danne grundlag for løsningen. Dine primære opgaver bliver at:

  • Udvikle og drive ny retning for teamet med tilhørende roadmap for nye og eksisterende dataløsninger – sammen med teamet og udvalgte beslutningstagere
  • Udfordre status quo i anvendelse af data og rapportering og inspirere med de nye muligheder dataplatforme tilbyder
  • Afdække behov og udfordringer via tæt dialog med ledere fra forskellige forretningsområder
  • Koordinere udviklingsaktiviteter og sikre prioritering, håndtering af backlog og eksekvering – med teamet og relevante interessenter
  • Deltage i udvikling af data- og rapporteringsløsninger og sikre at de bliver anvendt, vedligeholdt og videreudviklet sammen med teamet.

Tæt og konstruktiv dialog med ledere og specialister i forskellige forretningsområder er derfor helt afgørende for din succes herunder også omkring, hvordan de helt konkret kan få bragt de nye løsninger og værktøjer i spil. Det samme gælder selvfølgelig for dit team, hvor du skal være helt skarp på opgaveportefølje og kompetencer, så du både kan forventningsafstemme optimalt og sikre, at du og teamet kan levere.

Erfaring med udvikling af løsninger baseret på data fra en struktureret dataplatform

Vi leder efter en erfaren profil, der fagligt og forretningsmæssigt kan stille sig i spidsen for et team og selvstændigt få ting til at ske. Du skal interessere dig for værdikæden i dele af forretningen og kunne se, hvor og hvordan data, analyse og rapportering kan anvendes med størst mulig effekt. Du skal kunne og turde udfordre forskellige interessenter både med nye ideer og ift. at skære opgaverne rigtigt til. Her får du brug for din gode fingerspidsfornemmelse og din evne til at vælge dine kampe, så de gode relationer bevares. Derudover rummer dit CV:

  • En videregående uddannelse med vægt på analyse og IT
  • Erfaring som Product Owner, Business Analyst eller konsulent
  • Erfaring med udvikling af løsninger baseret på data fra en struktureret dataplatform eller data warehouse
  • Erfaring med at samle, analysere og definere forretningsmæssige behov og krav
  • Erfaring med at facilitere og tilhørende evne for at sætte de rette kompetencer i spil
  • Gerne erfaring med agil udvikling / motivation for at udvikle dig inden for det agile område
  • Gode dansk- og engelskkundskaber, skriftligt og mundtligt

Din nye afdeling og team

Din nye arbejdsplads bliver Alm. Brand Groups hovedsæde på Midtermolen nær Østerport Station og Langelinie. Her får du godt 40 gode kolleger og faste konsulenter i vores centrale dataafdelinger, hvor vi arbejder tæt integreret i fagligt tværgående teams og på tværs af landegrænser. Du vil arbejde fast sammen med det samme team på typisk 4-6 data engineers, udviklere og analytikere. Du kan se frem til at komme ind i et ambitiøst og meget positivt miljø, hvor alle hjælper hinanden, og hvor der også er god plads til at udvikle sig og have det sjovt sammen.

Ansøgning og kontakt

Er du vores nye kollega, så send os din ansøgning med CV snarest muligt. Hvis du vil vide mere om jobbet, inden du søger, er du velkommen til at kontakte Data Insights Chef, Ole Michelsen på 3047 8921.

Vi behandler naturligvis din ansøgning fortroligt.

Ansøgningsfrist: 07-12-2022.

I Alm. Brand har vi samlet bank, forsikring og pension, så kunderne kan få et samlet overblik over deres økonomi. Koncernen har 1600 engagerede medarbejdere, der hver dag bidrager til den høje arbejdsglæde. Vi har en uformel omgangstone, der giver plads til forskellighed. Samtidig arbejder vi ambitiøst og vægter innovation og kreativitet højt. Ca. halvdelen af medarbejderne sidder på hovedkontoret på Midtermolen i København, og i resten af landet tager vi hånd om vores kunder fra 25 kontorer, filialer og rådgivningscentre. Læs mere om os på almbrand.dk/job.

Gem job