Project Portfolio Manager


Vil du arbejde med porteføljestyring og metoder til værdiskabende (agil) projektledelse i en varieret hverdag samt udfordre og forbedre vores måder at arbejde på, så har vi brug for dig som kollega i Project Management Office (PMO) i SDC.

Vi er i gang med en spændende rejse både i SDC og i PMO, hvor vi skal bidrage til at videreudvikle projekt- og porteføljestyring i en agil retning.

I Project Management Office (PMO) er vi ansvarlig for metoder og værktøjer til god projektledelse og porteføljestyring, vejledning af projektejere og projektledere i metoder, processer og værktøjer, samt rapportering om projektporteføljen. Vi bidrager også til indførsel af agile metoder i SDC.

Du bliver en del af vores udvikling mod at blive en mere agil virksomhed, hvor kunderne hurtigere får vores nye innovative løsninger i hænderne.

Dit nye team

I PMO er vi proaktive, service- og resultatorienterede. Vi udarbejder, implementerer og forbedrer strukturerede metoder og standardiserede processer til projekt-, portefølje- og ressourcestyring.

Vores mål er at skabe gennemsigtighed i forhold til udførelsen af vores projekter, og at projekterne leverer stadig mere værdi til vores kunder. Vi forsøger konstant at forbedre vores metoder og værktøjer for at gøre det lettere at levere værdifulde løsninger indenfor de aftalte rammer.

Teamet er primært baseret i Ballerup - med én kollega i Warszawa. Denne position er baseret i Ballerup.

Modning af vores styring for agil udvikling, samt udfordre og forbedre vores måder at arbejde med projekter på

Projekterne bruger i stigende grad agile metoders. PMO koordinerer med hjælp fra en agil coach i teamet de agile initiativer og understøtter denne udvikling på tværs af SDC. Parallelt med denne udvikling forbedrer vi konstant de metoder og processer, der bruges til klassisk projektstyring.

Dine primære opgaver vil omfatte:

  • Løbende udvikling af klassiske og agile metoder og værktøjer til gavn for projektledere, projektejere og porteføljeejere med involvering af vores interessenter
  • Klassiske PMO-opgaver som porteføljestyring, opfølgning på KPI’er, ledelsesrapportering
  • Review af projekter mht. indhold, planer, risici, mv.
  • Identificere og facilitere migrering af hindringer for effektiv projektlevering
  • Understøttelse af ressourcestyring
  • Yde support af vores metoder og værktøjer til projektledere og projektejere

Der er konstant en lang række store og små opgaver. Det er vigtigt, at du tager ansvar for alle typer opgaver og leverer i god kvalitet.

Erfaring fra PMO, projektledelse, som konsulent eller lignende

Vi forventer, at du er en åben, nysgerrig og empatisk person, der ser værdi i at arbejde i et team og have et vedvarende fokus på forbedringer.

Desuden forventer vi, at du har:

  • En relevant universitetsuddannelse
  • Mindst 2 års erfaring fra et arbejde indenfor (evt. agil) projektledelse, PMO, et konsulenthus eller lignende, og at du medbringer erfaring til at udfordre vores nuværende tilgange og måder at arbejde på
  • Gode sprogfærdigheder i dansk og engelsk
  • Gode evner for at planlægge, erfaring med at involvere interessenter, og at du tager ansvar for at gøre leverancer færdige
  • Evt. erfaring med aktiv kundeinddragelse i projekter, at arbejde agilt i komplekse organisationer, organisatoriske forandringsprojekter, eller lign.

Vi tilbyder

En spændende, udfordrende og fleksibel arbejdsdag med dedikerede kolleger, hvor du deltager aktivt i at definere og udføre opgaverne. Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med en bred vifte af finansielle kunder i hele Norden. Vi har høje forventninger til hinanden og synes, at det er sjovt at lykkes sammen. Og selvom hverdagen til tider er travl, hjælper vi altid hinanden. Derudover lægger vi vægt på faglig og personlig udvikling.

Som medarbejder hos os får du fleksible arbejdsforhold, pensionsordning og sygesikring. Du får også en sjette ferieuge, 5 ekstra fridage, øget feriekompensation osv.

Sådan søger du

Send dit CV, evt. ledsaget af en kort motiveret ansøgning via ”Ansøg”. Vi behandler ansøgninger løbende.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mathias Vedel Hollensen på tlf.nr.: +45 29 46 42 16.


A bit about SDC

It all started back in 1963, when a series of small savings banks went hand in hand with a dream of economies of scale and electronic bookkeeping. That dream still drives us. Today, we are 100+ both small and large banks from all over the Nordic region, who are part of the community, because shared solutions make us stronger.

We are over 700 colleagues in Ballerup and Warsaw, who work together every day to deliver a good banking experience to the users of 100+ Scandinavian banks. Many of our solutions are developed jointly for all customers - some for a small group. Common to them is that we want to maximize the customers’ benefit from the solutions and minimize the risk of not meeting the customers' needs.

The future demands more of SDC. The banks are working to adapt to the needs of the market, at the same time they are being met with increasing demands for regulation and efficiency. SDC works hard to be at the forefront of the customers’ needs and continue to be the preferred provider of solutions to Scandinavian banks.

Gem job