On-site IT-supporter


Brænder du for at levere service og gøre en forskel for vores lokale brugere? Motiveres du af frihed under ansvar og mulighed for indflydelse på den daglige IT-support på vores site i København? Så læs mere nedenfor. 

Vi søger en IT-supporter til vores IT Service Team i København, hvis primære opgave er at levere on-site support til vores brugere. Du vil blive en del af vores globale team med hovedkontor i København, hvor din leder også sidder. Du vil indgå i et team med én anden lokal IT-supporter i København. Derudover vil du komme til at arbejde tæt sammen med resten af teamet, der supporterer lokalt på vores andre sites rundt om i verden, samt vores globale IT-team, der sidder i Bangalore og håndterer 1st og 2nd level IT-supportsager på tværs af Xellia. 

Vores forventninger

Vi værdsætter fleksibilitet, et højt engagement og lysten til at gøre en forskel. Vores mål er at være de bedste til det, vi gør – at levere IT-support til vores forretning. Derfor forventer vi, at den rette kandidat er villig til at yde en ekstra indsats, når det kræves, for at supportere vores brugere og løse simple og komplekse supportopgaver. For at kunne deltage i den daglige drift af IT-support-kontoret i København forventer vi endvidere et højt niveau af ansvarlighed, ejerskab og varetagelse af alle de daglige IT-supportopgaver. 

Xellia er på en vækstrejse, og vi mangler den helt rigtige kandidat, der kan supportere forretningen på denne rejse. Derfor forventer vi også, at den rigtige kandidat kan identificere forbedringsmuligheder og er interesseret i at arbejde med mindre udviklingsmæssige projekter.

De daglige arbejdsopgaver omhandler følgende:  

  • Support til on-site brugere på sager, der ikke kan løses via fjernsupport fra Bangalore 
  • Opsætning og klargøring af telefoner
  • Bestilling og levering af hardware til vores brugere
  • Håndtering af telefonabonnementer og internetbestillinger 
  • Kontrol af mødelokaler og sikring af, at printere etc. fungerer som tilsigtet med hjælp fra infrastrukturteamet  
  • Test af nye Windowsopdateringer   
  • Eskalering af diverse problemer til leverandører og respektive IT-teams  
  • Vidensdeling og samarbejde om større problemer med resten af IT-teamet 
  • Monitorering af specifikke systemer og handle proaktivt for at sikre, at de respektive systemer fungerer  
  • Fejlmelding af hardware hos leverandør
  • Assistance og support i små og store udviklingsprojekter for IT-afdelingen. 

Som udgangspunkt er arbejdstiden fast på kontoret i København fra kl. 08.00-16.00 mandag til torsdag samt kl. 08.00-15.30 fredag.

Din erfaring

Den rigtige kandidat til jobbet har minimum tre års erfaring fra et lignende IT-supportjob. Du skal være flydende på dansk og engelsk, være mødestabil, have en organiseret og detaljeret tilgang til opgaver, sætte en ære i at gøre tingene smartere og vigtigst af alt: forstå vigtigheden af at levere fantastisk IT-support og se værdien i teamwork. 

Derudover er det en fordel, hvis du har erfaring med:  

  • Microsoft Office 365, Microsoft Windows 7/10, Active Directory, Outlook, Citrix og webbaserede applikationer 
  • ITIL ticket-systemer 
  • Problemløsning af PC, printere og forskellige typer software 
  • Et internationalt miljø. 

Vi tilbyder

Du kommer til at arbejde i et internationalt miljø i en virksomhed i udvikling tæt sammen med gode kolleger med et højt fagligt niveau. Stillingen som IT-supporter er en spændende og udfordrende stilling, som er tiltænkt en nøglerolle i teamet. Xellia ønsker også at bidrage til din udvikling via f.eks. udviklingssamtaler med din nærmeste leder, on-the-job training og mulighed for at deltage på relevante kurser og lignende.

Vi tilbyder en konkurrencedygtig lønpakke med mulighed for bonus, en firmabetalt pensionsordning på 12,5 % af bruttolønnen og helbredssikring. 

Ansøgningsfrist og information

Send din ansøgning hurtigst muligt og senest den 16. december. Der indkaldes løbende til samtaler. Du er velkommen til at kontakte Manager, IT Service Per Eppers på +45 20110252 for at få yderligere oplysninger.


Xellia Pharmaceuticals is owned by Novo Holding A/S and is a specialty pharmaceutical company leading in the development, manufacture and supply of anti-infective treatments. Headquartered in Copenhagen, Denmark, Xellia has global facilities in Europe, North America, and Asia, currently employing over 1700 people. With over 100 years of industry experience in developing last resort treatments for infectious diseases, Xellia is focused on the supply of products which not only save lives, but also improve and enhance patients’ quality of life. Together with us, you can help lead the fight against bacterial infections.
Read more about Xellia Pharmaceuticals here.

Gem job