Senior net­værksad­mi­ni­stra­tor med flair for it-sikkerhed


Vil du sikre stabil drift af politiets systemer og netværk, og ønsker du en spændende og varieret arbejdsdag med opgaver, der spænder bredt fra forebyggende drift, life-cycle management til planlægning og rådgivning om netværksarkitektur.

Om jobbet

Vi søger flere netværksadministratorer til Sektionen for Netværk, som har ansvaret for drift, vedligehold og udvikling af Rigspolitiets netværk. Du vil komme til at arbejde med Rigspolitiets netværk, som spiller en afgørende rolle i at understøtte politiets arbejde. Vi søger en netværksspecialist, der er godt i gang med sin karriere og som ikke viger tilbage for en udfordring. Opgaverne varierer fra drift og vedligehold til deltagelse i forskellige projekter, og kan bestå af alt fra etablering og konfigurering af netværk, opsætning/nedtagning af udstyr til rådgivning om setup og arkitektur.

Vi lægger meget vægt på kvalitet, stabil drift og høj oppetid. Vi arbejder kontinuerligt med, at optimere og automatisere vores arbejdsgange og processer. ITIL spiller derfor en afgørende rolle i det daglige arbejde og det vil være en fordel hvis du har kendskab og forståelse for de driftsprocesser der bruges heri, fx Incident management, Problem management, Change management, Patch management eller Capacity management.

Om dig

Vi forventer at du:

  • Har veldokumenteret erfaring med it-netværk og it-sikkerhed.
  • Har gennemført en it-faglig uddannelse med speciale i netværk eller lignende.
  • Har relevante certificeringer inden for fx CISCO på CCNP niveau.
  • Derudover har du praktisk erfaring inden for fx routere, switche, netværksovervågning, certifikater m.v.
  • Du vil betegne dig selv som specialist inden for mindst én af ovenstående teknologier.

I rollen vil du få en bred berøringsflade til mange forskellige faggrupper som fx projektmedarbejdere, it-arkitekter, udviklere osv. Det er derfor vigtigt, at du kan opbygge og opretholde gode relationer på tværs af organisationen. Derudover forventer vi, at du kan arbejde struktureret og formår at planlægge og prioritere samt administrere egne arbejdsopgaver.

Om Netværkssektionen i Rigspolitiet

Netværkssektionen hos os har fået tilført ekstra årsværk ifm. flere projekt- og driftsopgaver. Vi tilbyder en central rolle i Netværkssektionen, som er en del af politiets Koncern IT. Sektionen er inddelt i flere teams, hvor dit team har det primære ansvar for at vedligeholde det centrale sikkerhedskompleks, herunder integration til eksisterende systemer samt implementering af nye systemer.

Der er højt til loftet, og har du en god ide, er der rig mulighed for at forfølge den. Vi gør en dyd ud af at udvise fleksibilitet og ansvarlighed i vores arbejde og stræber altid efter de bedste løsninger. Det stiller krav til, at vi arbejder struktureret og evner at prioritere vores arbejdsopgaver skarpt.

Selvom vi i Netværkssektionen har travlt, har vi det rigtigt godt sammen, hvor vi hjælper hinanden, og medarbejderomsætningen er lav.

Mulig fusion mellem Koncern-it og Statens IT

Der gøres opmærksom på, at der i øjeblikket foregår en fusionsanalyse, hvor det undersøges, hvorvidt Koncern-it og Statens IT skal fusioneres. Denne analyse forventes afsluttede primo 2023.

Ansættelsesforhold

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst. Alternativt bliver du ansat på anden relevant overenskomst.

Såfremt du i forvejen er ansat som tjenestemand, kan du bevare din ansættelsesform.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Peter Frederiksen på 40 22 53 05 i tidsrummet 9-12 på hverdage. Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk og om politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Samtaler afholdes løbende.

Ansøgningsfrist: 23. december 2022.

Gem job

Rigspolitiet
Publiceret: 28. november 2022

Arbejdssted

Location Hvidovre