Teknisk sy­stem­e­jer med solidt kendskab til tje­ne­ste­plan­læg­ning


Drift, udvikling og vedligehold af politiets applikationer er af stor betydning for udførelsen af alle vores samfundsmæssige opgaver. Du gør en forskel for hver eneste medarbejder i politiet, når du sikrer, at deres arbejdsredskaber fungerer og bedst muligt understøtter deres arbejde. Således bidrager du i dette job som et vigtigt led i den samlede politimæssige indsats.

Teknisk systemejer til IT-drift af politiets administrative applikationer

Rigspolitiets Koncern IT søger teknisk systemejer til politiets tidsplanlægningssystem POLVAGT. POLVAGT er et egenudviklet system til håndtering af tidsplanlægning for hele Dansk Politi. Som teknisk systemejer af POLVAGT, vil du få ansvaret for samarbejdet med forretningen samt kommunikation til intern og ekstern leverandører via periodiske forretnings- og leverandørmøder, du vil dagligt yde 2nd og 3rd level support til brugerne, samt holder styr på økonomien omkring systemet, og sikre at kvaliteten til brugerne til stadighed er i overensstemmelse med det aftalte. POLVAGT kommunikerer med Rigspolitiets HR-system, som er baseret på SAP, hvorfor kendskab til SAP vil være en fordel men ikke et krav.

Opgaven indbefatter bl.a. ansvar for at:

  • håndtere fejlfinding og fejlrettelse
  • implementere nye regler i POLVAGT
  • indhente tilbud/estimat på udviklingsopgaver
  • styre releases af POLVAGT
  • bistå ved test af POLVAGT

I Administrative Applikationer, som er en del af Center for Drift i Rigspolitiets Koncern IT, er vi 23 medarbejdere med såvel politi- som it-faglig baggrund. I vores team har vi godt humør, vi brænder for vores arbejde og værdsætter tæt faglig sparring.

Hvem er du?

Vi forventer du grundlæggende har en god it-forståelse, samt har kendskab til arbejdet i spændingsfeltet mellem forretning og IT. Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse eller erfaring, hvor du har opnået analytiske og metodiske kompetencer.
Som person har du et godt drive i din opgaveløsning, hvor du tør stå fast, når det kræves, og udviser fleksibilitet når dette er nødvendigt for at nå målet. Du formår at skabe gode relationer i et tværfagligt arbejdsmiljø, hvor du kommunikerer og samarbejder på tværs af faggrupper. Du arbejder selvstændigt og er god til at planlægge og prioritere dine opgaver, og du sparrer aktivt med dine kolleger, når det er nødvendigt. I rollen som teknisk systemejer er det vigtigt at du kan tage ejerskab og skabe fremdrift i dine opgaver, i en travl, alsidig og udfordrende hverdag.

Det vil være en fordel men ikke et krav for at søge stillinen, at du har kendskab til:

  • at udvikle periodearbejdstidsplaner(regler) og dagsarbejdstidsplaner
  • personaleplanlægning
  • arbejdstidsreglerne
  • tjenesteplanlægningskonceptet

Ansættelsesforhold

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst. Alternativt bliver du ansat på anden relevant overenskomst.

Såfremt du i forvejen er ansat som tjenestemand i Politiet, kan du bevare din ansættelsesform.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet, Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Kim Senger på tlf. 2286 0532. Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Ansøgningsfrist: 7. december 2022.

Gem job

Rigspolitiet
Publiceret: 28. november 2022

Arbejdssted

Location Hvidovre