IT-sy­ste­mar­ki­tekt til at styrke og optimere IT-driften


Vil du arbejde med IT-drift og sætte retningen for løsningsarkitektur i et komplekst miljø?

I Banedanmarks IT-driftssektion har vi ansvaret for de administrative IT-systemer. Vi oplever en stigende efterspørgsel på implementering af nye systemer, forbedring af eksisterende systemer og højnelse af sikkerhedsniveauet. Vi søger derfor en ny kollega, som kan bistå som teknisk kompetence.

Du får et spændende job med engagerede kolleger. Du får mulighed for at bringe din faglighed i spil i en central rolle med fokus på samarbejdet med vores driftsleverandør.

Banedanmark IT består i alt af ca. 70 medarbejdere og har ansvaret for drift, support og vedligehold af Banedanmarks admini­strative IT-systemer. Vi rådgiver Banedanmarks forretningsområder om udvikling og brug af infor­ma­tionsteknologi til bl.a. effektivisering og understøttelse af forretningsprocesser.

Du refererer til sektionschefen/IT-driftschefen og bliver en del af IT-drift. Vi er ca. 20 med­arbejdere, som bruger hinanden som sparringspartnere, og prioriterer tid til løbende udvikling af kompetencer. Vi er fagligt engagerede, og vi løser vores opgaver gennem en uhøjtidelig omgangstone og med plads til at involvere os i hinanden.

Bidrag til drift og optimering

Du skal sammen med dine kolleger i arkitektgruppen være med som teknisk ressource på projekter ved indkøb og udbud af software og bidrage til kravspecifikationer. Det er dit ansvar at bestille test- og produktionsmiljøer samt adgange hos vores driftsleverandør. Du er herudover med til at sikre udrulning af løsning på vores klienter, og sammen med vores Service Level Managers sikrer du en korrekt onboarding af systemer.

Du tager medansvar for arkitekturen og sikrer sammenhænge og compliance til omkringliggende systemer. Det er således også en spændende mulighed for at være med til at tegne retningen i udarbejdelsen af IT-roadmap.

Du er en god kommunikator både skriftligt om mundtligt og gør en dyd i at sparre og vidensdele. Du skal deltage i sagshåndteringen i ServiceNow (2. level support) og være med til opsætning af rapporter og dashboards.

Du skal kunne agere som kontaktperson i laget mellem drift og driftsleverandør, handle proaktivt og følge op for at sikre det gode samarbejde og leverancer af høj kvalitet.

Vær med til at skabe overblik

Som ­­­­­­ IT- systemarkitekt får du en bred samarbejdsflade med kolleger og leverandører med forskellige faglige baggrunde og derfor må du gerne have gå-på-mod, være serviceminded og proaktiv af natur.

Vi forestiller os, at du har følgende væsentlige kompetencer:

  • Indsigt i IT-systemer og solid erfaring med arkitektur. Det er en fordel, hvis du har en teknisk indsigt i Azure-platformen og har viden omkring Microsoft 365-porteføljen, herunder Exchange Online samt SharePoint Online.
  • God forretningsforståelse og evnen til at se ind i kom­plekse problemstillinger. Kendskab til drift og implementering af sikkerhedsprodukter samt tiltag er en fordel.
  • Erfaring med formidling af tekniske termer og gerne udarbejdelse af kravsspecifikationer og teknisk dokumentation af it-systemer.
  • Erfaring med leverandørhåndtering og med processer og værktøjer, herunder ITIL baserede.

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, det afgørende er dine IT-tekniske kompetencer.

Vi til­stræber at arbejde agilt, og det vil være en fordel, hvis du har erfaring med og interesse i Kanban.

Løn

Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC. 

For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer  – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finans­ministeriet og HK/SAMDATA, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 5.

For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.

Stillingen vil eventuelt kunne besættes på åremål.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt sektionschef/IT-driftschef Sus Bugge. Søg elektronisk og send din ansøgning og cv. Vi forventer at holde løbende samtaler.

Ansøgningsfrist: 12-12-2022.

Kontakt

Susanne Bugge
Sektionschef
E-mail
telefon: 21717103


Vær med til noget stort i Banedanmark

I Banedanmark skaber vi forudsætningen for, at hundredtusindvis af danskere hver dag kan tage toget, og transport af mange tusind tons gods.

Lige nu bygger vi en helt ny attraktiv, grøn jernbane, mens vi holder den gamle kørende. Vi sætter strøm til banen, så der kan køre klimavenlige tog. Vi indsætter nye, digitale signalsystemer og bygger en højhastighedsbane til Europa. Og vi styrer togtrafikken og informerer om den på stationernes skærme og højtalere på fjernbanen.

Banedanmark er en styrelse under Transportministeriet med mere end 2.500 medarbejdere. Hovedkontoret ligger på Carsten Niebuhrs Gade 43 i København, men vi har dygtige og dedikerede medarbejdere i hele landet.

Vil du også være med til noget stort?

Gem job