IT-supporter til Pa­tien­ter­stat­nin­gen


Vi søger en IT-supporter til Patienterstatningen i København

Patienterstatningens IT er i hastig udvikling, og vi søger derfor en dygtig IT-supporter til at hjælpe med at give professionel support til Patienterstatningens kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere. 

Du vil blive en del af et effektiv team på 5 personer, alle med forskellige styrker og roller som f.eks. brugersupport, Microsoft 365 & Azure administration, sikkerhed, sårbarhedshåndtering, softwareudvikling og business intelligence.

Vi arbejder med de nyeste teknologier, og vi arbejder med effektive metoder til håndtering af opgaver og processer. Vi bruger fx værktøjer som Jira og Zendesk, og vi arbejder ud fra agile metoder til håndtering af de mange spændende opgaver. 

Som IT-supporter er din vigtigste opgave at sikre hurtig og effektiv hjælp til medarbejdere og kunder. Det kræver, at du brænder for IT, og at du er motiveret for at lære en masse nye og spændende teknologier. Du vil få god hjælp fra dit nye team, som til gengæld forventer, at du hurtigt kan optage ny viden og bruge denne til selvstændig opgaveløsning. 

Du vil få en central og udadvendt rolle i den daglige IT-support og drift i en dynamisk virksomhed, hvor du vil have en stor kontaktflade med husets medarbejdere, samarbejdspartnere og leverandører. 

Her er eksempler på, hvad du blandt andet kommer til at arbejde med, og som vi forventer du har kendskab til: 

  • Håndtering og prioritering af henvendelser fra forskellige kanaler 
  • Windows operativsystemer 
  • Microsoft 365 
  • Indkøb af hardware og klargøring hardware 
  • Fundamental Microsoft Azure viden 
  • Fysisk og trådløst netværk. 
  • IT-sikkerhed 

Vi tilbyder et spændende arbejdsmiljø, og en positiv og åben arbejdsatmosfære, hvor vi fokuserer på at levere resultater.

Du vil blive en del af et team i vækst, og du vil få daglig sparring og god mulighed for personlig og professionel udvikling.

Vores hovedkontor, hvor du skal arbejde, ligger centralt i København. Vi har flekstid, mulighed for hjemmearbejde efter omstændighederne og en god kantine. 

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte IT-chef Thomas Brix på 3369 4754. 

Vi holder samtaler løbende - send din ansøgning i dag! 


Patienterstatningen er den institution i Danmark, der behandler alle sager, der vedrører skader efter sygdomsbehandling, undersøgelser, sundhedsfaglig pleje og medicin. Det er vores opgave at sikre, at patienterne får den erstatning, som de har krav på efter loven. Alle, der bliver behandlet i Danmark, er omfattet af erstatningsordningen. Vi får ca. 12.000 ansøgninger om året.

Vi er en organisation med et højt fagligt niveau, og vi lægger vægt på solidt sagsbehandler-håndværk. Vi er ca. 190 ansatte. Vores største medarbejdergruppe er derfor akademiske sagsbehandlere, men vi har også kontorassistenter og studenter, og i administrationen har vi medarbejdere med andre uddannelsesmæssige baggrunde. Hertil kommer 65 tilknyttede lægekonsulenter.

Gem job