
Bankkyndig Forretningsudvikler, der ved noget om Data Migration
Der er forretningsudviklere og så er der forretningsudviklere i Migration teamet. I sidstnævnte kategori finder du profiler med samme karaktertræk som lynskak-spillere og Formel 1 crews under dækskifte. Dem der trives, når det handler om strategisk overblik, kompleksitet, perfektion og ufravigelige deadlines.
Vi spiller normalt ikke skak eller skifter dæk når vi arbejder – til gengæld har Migrations teamet ansvaret for opsætningen af alle nye banker samt/og data konverteringer, så vi kan on-boarde kunder hurtigt, smidigt og med høj kvalitet. Én af vores kolleger har kastet sig over nye opgaver internt i SDC; derfor denne åbning til at blive en del af et stærkt hold på 7 Data Migration specialister, når vi tæller dig med.
Det faglige fundament er forudsætningen for succes i jobbet – dvs. solid erfaring med bank processer og anvendelse af understøttende it-systemer.
Planlæg og gennemfør bankoprettelser og data konverteringer i tæt dialog med kunderne
En Data Migration er noget der skal ske hurtigt og projekterne trækker ikke i langdrag. 6 måneder – gerne hurtigere, afhængigt af kompleksiteten.
Du bidrager med afklaringer og analyser samt viden om, hvordan SDC og SDC’s systemopsætninger fungerer. Arbejdet foregår i tæt samarbejde med projektledere, der varetager den administrative og ledelsesmæssige del af projektet.
Skarpe bagkanter og behovet for ”alle mand på dæk” er nøglen til succes – hvilket kræver tæt samarbejde med alle vores interne afdelinger og tæt dialog med kunder og samarbejdspartnere. Når endelige konverteringer gennemføres, vil der forekomme weekendarbejde – 5-7 weekender om året.
Bygge bro mellem IT og forretningen
Hvor tit har du ikke hørt ” Kan du bygge bro mellem IT og forretningen”. Men altså! Det er jo lige præcis det, du kommer til at lave. Så den er god nok, for hverdagen byder på masser af dialog med vores kunder og analyse og faglig sparring i SDC’s maskinrum, hvor tingene også skal passe ind og fungere i den store sammenhæng.
Fik vi nævnt solid bankerfaring...? - for det er ikke helt nok at være en IT-haj og vide noget om migrationer. Men vi søger dig, der har et brændende ønske om at give kunderne verdens bedste bankoplevelse.Og selvfølgelig bliver starten mere flyvende hvis du allerede kender til vores kernesystem eller andre bankers.
Som person er du analytisk og god til at forstå kundens behov. Du er en god kommunikator, som kan skabe kontakt og netværk, og som kan samarbejde med både kunder og kollegaer internt i organisationen. Du er initiativrig og kan håndtere en travl hverdag, hvor du skal prioritere dine opgaver.
Mere lavpraktisk; Du har gode kundskaber inden for skriftlig og mundtlig kommunikation og behersker engelsk, og forstår svensk og norsk.
Gode kolleger, gode vilkår og fleksible rammer
Du bliver tilknyttet vores hovedkontor i Ballerup og der er frihed under ansvar i jobbet med gode muligheder for selv at planlægge opgaverne.
Udover gode kolleger, stor indflydelse på din egen hverdag og muligheden for at blive en eftertragtet medarbejder internt i huset, får du også kompetencer, der på sigt kan føre til andre spændende karrierer veje.
Vi tilbyder en attraktiv lønpakke og gode ansættelsesvilkår, en 36 timers arbejdsuge, 6. ferieuge, omsorgsdage og sundhedsforsikring, blot for at nævne nogle af fordelene. Og så bliver du en del af en moderne IT-virksomhed med mere end 700 medarbejdere og snart 60 år på bagen.
Ansøgning og kontakt
Hvis du vil vide mere om jobbet og SDC, er du velkommen til at kontakte Teamleder Klaus Hald på telefon + +45 24 88 90 99. Vi glæder os til at høre fra dig. En motiveret ansøgning er velkommen, men dit CV kan også stå alene. Vi skal nok få snakket om din motivation for jobbet, hvis du bliver kaldt til en samtale.
A bit about SDC
It all started back in 1963, when a series of small savings banks went hand in hand with a dream of economies of scale and electronic bookkeeping. That dream still drives us. Today, we are 100+ both small and large banks from all over the Nordic region, who are part of the community, because shared solutions make us stronger.
We are over 700 colleagues in Ballerup and Warsaw, who work together every day to deliver a good banking experience to the users of 100+ Scandinavian banks. Many of our solutions are developed jointly for all customers - some for a small group. Common to them is that we want to maximize the customers’ benefit from the solutions and minimize the risk of not meeting the customers' needs.
The future demands more of SDC. The banks are working to adapt to the needs of the market, at the same time they are being met with increasing demands for regulation and efficiency. SDC works hard to be at the forefront of the customers’ needs and continue to be the preferred provider of solutions to Scandinavian banks.
