Arbejd med CX Design på SDC’s prisvin­den­de digitale bank­p­lat­form


Arbejd med CX Design på SDC’s prisvindende digitale bankplatform

- som Senior Customer Experience Designer eller Grafisk Designer.

Vi er pænt stolte over vores nye digitale bankplatform, der med sin skalerbarhed og fremtidssikrede arkitektur integrerer sektorens legacy core-banking systemer med en række moderne best-of-breed applikationer - det hele udstillet som en samlet service. Vejen er lagt for et væld af nye fremtidige digitale services blandt SDCs banker. Vores 80-mand store dansk/polske team udvides derfor med 2 Designere (en CX og en grafisk), så vi i fællesskab kan samle flere ”priser til kaminhylden”.

Kreative problemknusere, der brænder for design og CX

Vi leder efter kvikke hoveder, der har øje for de høje krav til systemintegration, hastighed, stabilitet, sikkerhed og GDPR, der er gældende for den finansielle sektor. Men første trin i at designe og udfolde en holdbar CX-strategi er selvfølgelig at vi forstår vores kunder. Det er selve grundstenen, som vi aldrig går let hen over og det er meget mere end ”en mavefornemmelse”. Kunderejsen, godt design og en sømløs brugeroplevelse er noget vi brænder for i Digital Channels og vores nye CX-kolleger skal gerne have været på lignende kunderejser i tidligere jobs.

For at matche teamet er overliggeren sat højt: om du er Senior CX/UX Designer eller Grafisk Designer, så skal du være nysgerrig af natur og interesseret i at udvikle dine designfærdigheder. Du går til opgaverne med kritisk (og konstruktiv) tænkning og solidt fokus på hvordan man kan forbedre kundeinteraktionerne.

Kend kunderne – bevar fokus – lyt til kunderne - gør det let

Opgaven bliver at (ud)bygge det nye forretningsdomæne for fremtidens Nordiske online bankløsninger. Vi er allerede kommet godt fra start – som priserne på kaminhylden beviser – men vi er langt fra færdige og fremtiden som CX eller Grafisk Designer hos SDC vil give dig karrierens mest spændende udfordringer.

Søger du stillingen som Senior CX/UX Designer kender du allerede den mangfoldighed af opgaver du skal engagere dig i; Du skal kortlægge, hvilke touchpoints og hvilket indhold, der matcher kundernes adfærd og aktiviteter gennem hver fase i kunderejsen – og kommunikation, nysgerrighed og samarbejde er nøgleordene for at lykkes. Det er også dig, der er med til at implementere dine tanker via godt UX arbejde, hvor en sømløs brugeroplevelse med få klik til at nå målet, skal være i højsædet.

Vores nye grafiske designer brænder for design og datavisualisering og kan omdanne ord til billeder og gøre tungt indhold brugervenligt. Fokus skal være på enkelhed, samtidig med at designet skal kunne rumme alle vores bankers forskellige Corporate Identities.

Din faglige værktøjskasse er fyldt op med…

Adobe Creative Suite (fx. Photoshop, Illustrator, InDesign etc.), InVision, Sketch og Figma og du her erfaring med user stories, sketching og wireframing.

Når du arbejder med kollegaerne i Frontend Teamet bruger I React eller React Native.

Vi leder efter 2 personer; begge med en analytisk og struktureret tankegang. Vi lægger vægt på stærke interpersonelle færdigheder og personer som tager ansvar for egne og teamets områder og opgaver, er beslutnings- og handlekraftig og ser helheder

Vi glæder os til at høre fra dig uanset om du kommer fra bureauverdenen eller Tech. Som nævnt har vi 2 ledige stillinger, en grafisk designer og en senior CX/UX designer.

Great Place to work

Udover fantastisk mulighed for sparring er SDC en arbejdsplads med højt til loftet. Vi byder på fleksibilitet i arbejdet, work-life-balance, og sørger desuden for en attraktiv lønpakke, firmatelefon, pensionsordning, massageordning, fitnesscenter i bygningen samt lækker kantine og en medarbejderklub, hvor vi arrangerer vinsmagninger og meget mere.

Ansøgning og kontakt

Er du blevet nysgerrig på at høre mere om stillingerne, er du velkommen til at give afdelingsleder Thomas Santa Antonsen et ring på mobil +45 51 90 96 79. Vi glæder os til at høre fra dig.


A bit about SDC

It all started back in 1963, when a series of small savings banks went hand in hand with a dream of economies of scale and electronic bookkeeping. That dream still drives us. Today, we are 100+ both small and large banks from all over the Nordic region, who are part of the community, because shared solutions make us stronger.

We are over 700 colleagues in Ballerup and Warsaw, who work together every day to deliver a good banking experience to the users of 100+ Scandinavian banks. Many of our solutions are developed jointly for all customers - some for a small group. Common to them is that we want to maximize the customers’ benefit from the solutions and minimize the risk of not meeting the customers' needs.

The future demands more of SDC. The banks are working to adapt to the needs of the market, at the same time they are being met with increasing demands for regulation and efficiency. SDC works hard to be at the forefront of the customers’ needs and continue to be the preferred provider of solutions to Scandinavian banks.

Gem job