Ap­pli­ka­tions­sup­por­ter


Vi søger en Applikationssupporter til en nyoprettet stilling. Som Applikationssupporter skal du sikre drift og support på koncernens tværgående applikationer. Du bliver en del af Sund og Bælts afdeling for Business Application Support. Vi er en afdeling, hvor vi yder support på specifikke forretningsapplikationer, og hvor der allerede er etableret et driftsteam.

 Vi er en fælles driftsorganisation med fokus på kvalitet, stabilitet, opdateringer og ensartede driftsrutiner. Applikationsstyringen håndteres af afdelingens Applikation Manager. Han bidrager til at planlægge opgraderinger og konsolideringer af applikationer, som findes i flere grene af koncernen. 

Afdelingen varetager driftsopgaver og tilpasningsarbejde på koncernens ERP og andre forretningsapplikationer og systemer inden for løsninger i flere af koncernens virksomheder. Det sker i samarbejde med eksterne leverandører.

Arbejdsområder

Vi har i dag en del applikationer, som dels ikke er opdateret til seneste version, eller som kun bruges i specifikke dele af organisationen, eller hvor grundfunktionalitet i dag understøttes af flere sammenlignelige systemer. Vi skal derfor gennemgå og vurdere hvilke applikationer, der fremover skal driftes og vedligeholdes centralt. Du kommer til at indgå i dette arbejde sammen med Applikation manager.

Dine væsentligste opgaver som applikationssupporter er:

  • Levere 1. og 2. level support til interne brugere på de applikationer, som er under afdelingens ansvarsområde.
  • Sikre konfiguration af alarmer og overvågning på kritiske applikationer og processer
  • Bindeled mellem it, forretning og it-leverandører
  • Deltage i release og deployment processer
  • Udføre relevante tests ved drifts fejlrettelser, og versions opdateringer
  • Varetage brugeradministration og tilhørende kontroller
  • Dokumentere og optimere egne arbejdsgange og processer
  • Tæt samarbejde med afdelingens applikation manager

Dig som person

Du har eventuelt en baggrund som IT-supporter, IT-specialist eller IT-tekniker. Du er struktureret og grundig, hurtig til at sætte dig ind i nye applikationer og systemer ud fra afsøgning og dokumentations gennemgang. Vi forventer ikke at du kender alle vores applikationer på forhånd, men at du har lyst og vilje til at tilegne dig nødvendig viden i hverdagen.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med drift, test og implementeringsprocesser på større applikationer. Du er kontaktskabende og i stand til at få ting til at ske. Du arbejder selvstændigt og håndterer komplekse opgaver og tværgående samarbejde. Ligeledes brænder du for at yde god brugersupport og går langt for at finde løsninger på opståede problemer.

Vi tilbyder dig

En spændende og udfordrende stilling i en virksomhed med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Den rette kandidat får stor mulighed for at præge sin egen hverdag og måden opgaverne bliver løst på.

Du bliver en vigtig del af en afdeling med kompetente og engagerede kollegaer.

Sund og Bælt driver og implementerer flere ikoniske infrastrukturanlæg i Danmark, og vores opgaver er velkendte i samfundet. Du kan læse meget mere om vores spændende og omfangsrige koncern Sund & Bælt og hvorfor vi er meget stolte af at arbejde her.

Dit primære arbejdssted vil være vores kontor i Halsskov, men du får også arbejdsdage på vores kontor i København.

Søg jobbet

Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte Chef for Business Application Support, Christian Hein på mail chhe@sbf.dk.

Send din motiverede ansøgning, så vi har den senest 27. januar 2023. Er du interesseret, så send din ansøgning allerede nu, da vi afholder samtaler løbende og ansætter, når vi finder den rigtige kollega. Tiltrædelse er snarest muligt.

Gem job

Sund & Bælt Holding A/S
Publiceret: 6. januar 2023

Arbejdssted

Location Halsskov