Koncern IT søger dygtig Incident Manager til vores Incident og Problem team


Er du problemknuser med stort P og interesseret i at arbejde med at hjælpe it-medarbejderne med at løse Incidents? Vil du arbejde i en funktion, hvor vores brugere og kunder har høje forventninger? Så er du måske vores kommende kollega.

Gør en forskel ved at sikre stabil IT-drift i sundhedsvæsenet.

Vi i Koncern IT, Region Sjælland, har et mål om at blive endnu bedre til at hjælpe med det stigende pres på sundhedsvæsenet. Vi ønsker at sikre stabilitet i driften til gavn for brugere, kunder og patienter. Derfor er der altid øget fokus på de systemer, der stilles til rådighed. Det kræver hurtige reaktioner, når Problems og Incidents presser på.

En vigtig position på vores nye hold

Du vil blive en del af Service Management, som er en nystartet afdeling, der skal bestå af ca. 20 medarbejdere, der arbejder med processer, data, undervisning og generel procesoptimering.

Vi er ved at bygge et nyt team op, som skal arbejde aktivt med både Problems og Incidents. Vi er midt i en proces, hvor vi går fra at have faciliterende til at have udførende managers. Du vil blive en del af vores Incident og Problem team, hvor du skal arbejde med både Incident og Problem processer, dog primært med Incident.

Lige nu er vi 18 medarbejdere. Vi går op i et spændende arbejdsmiljø, hvor det er vigtigt, at du har lyst til at deltage i det fællesskab, vi er ved at etablere. Som kommende kollega Julie Kempf Bangsholm siger: ”Vi er i etableringsfasen af et nyt team, og noget af det, der kendetegner os allerede er, at vi er der for hinanden, det er det, der gør os stærke”.

Vi løser kritiske og akutte IT-problemer

Den praktiske del af arbejdet består primært i at assistere med håndtering af at behandle og løse “High Impact”- Incidents. Samtidig skal du kunne tage initiativ og identificere og undersøge Incidents, der kan lede til et problem. Du vil også skulle håndtere kritiske Incidents og sikre fremdrift, når disse er gået i stå. Du skal kunne samarbejde med alle involverede i Problem og Incident-løsningen, hvorfor du ligeledes skal kunne kommunikere effektivt og præcist med alle ledelseslag. Du skal også forvente at træde ind som Major Incident Manager, når det er påkrævet.

Dit daglige arbejde vil bl.a. bestå af:

  • Forankring af processen (ved f.eks. introduktionsmøder, workshops, materiale på afdelingsintranettet, internuddannelse, evt. e-learning mv.)
  • Løbende opdatering af uddannelsesmateriale (proces + værktøj, herunder registreringsguide/vejledninger)
  • Evaluering af Major Incidents i samarbejde med Major Incident ansvarlige
  • Opfølgning på hændelser; herunder at sikre fremdrift på udarbejdelse af hændelsesrapporter
  • Definition af målbare KPI’er samt løbende forbedring af disse, herunder opsætning af statistik i rapportgenereringsværktøj
  • Løbende opfølgning på KPI målinger
  • Rapportering til opfølgning (f.eks. tendenser for registreringspraksis mv.)
  • Substitut for Problem Manager

Har du ITIL Foundation og erfaring som Incident Manager?

Vi ser gerne, at du har erfaring som Incident Manager eller med Incident Management området. Du skal som minimum have ITIL Foundation-niveau og gerne have erfaring med ITIL i praksis. Det er vigtigt for os, at du er hjemmevant i større it-miljøer, både teknisk og organisatorisk. Endvidere ønsker vi, at du evner at kommunikere mundtligt og skriftligt samt er god til at lede og inspirere problemløsningsteams.

Som person kan du beskrives som et åbent og engageret menneske. Vi sætter stor pris på humør i hverdagen, og du skal være god til at arbejde struktureret og målrettet og ser dokumentation som en selvfølge. Du bliver en del af en stærkt team, men det er også et krav, at du er god til at arbejde selvstændigt. Derudover ønsker vi, at du:

  • Har lyst og evne til at bidrage til den strategiske udvikling af Koncern IT
  • Har evnen til at drive procesarbejde og forandringer i samarbejde med programejeren, styregruppen og øvrigledelse i Koncern IT
  • Har forståelse for komplekse sammenhænge med udgangspunkt i et kundeperspektiv for Koncern IT’s leverancer
  • Har analytiske kompetencer og er stærk til tal

En hybrid arbejdsplads med fokus på et godt arbejdsmiljø

Vi kan tilbyde et alsidigt og spændende arbejde i Koncern IT, Region Sjælland. Det er vigtigt for os, at vi har et godt og uformelt arbejdsmiljø med fokus på trivsel og kollegialt fællesskab. Der vil være gode muligheder for faglig såvel som personlig udvikling. Vi er en hybrid arbejdsplads, hvor vi giver dig mulighed for at arbejde hjemme, når opgaverne tillader det.

Vores hovedformål er at optimere processer samt sikre, at de understøttende værktøjer i Koncern IT altid virker. Organisatorisk hører vi under IT Forretningsdialog. Du vil referere til funktionschefen for IT Service Management, og vores fysiske placering er på Ringsted Sygehus.

Vil du høre mere?

Hvis det lyder som noget for dig, så send gerne din ansøgning og CV senest den 15. februar 2023. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Ansættelse ønskes pr. 1. april 2023 eller efter aftale.

Har du spørgsmål til stillingen eller Koncern IT generelt, så er du velkommen til at kontakte Funktionschef Peter Hansen på telefon: +45 29 44 23 71.

Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst efter principperne om ny løn. Arbejdstid er 37 timer inkl. frokost med flextidsordning, der er med til at sikre en fornuftig balance mellem arbejde og fritid.

Om Koncern IT

Koncern IT er Region Sjællands fælles it-organisation med ca. 430 medarbejdere. Vi leverer digitale løsninger til regionens virksomhedsområder og til regionens sygehuse.

Og vi er med vores supportorganisation placeret på regionens sygehuse tæt på mange af vores 19.000 brugere. Vi har et uformelt og udviklende arbejdsmiljø, og vi holder os ajour med trends og teknologiske fremtidsmuligheder og kombinerer det med løbende kompetenceudvikling.

Vi tilbyder en attraktiv og udviklende stilling, hvor du kan være med til at sætte retning og levere løsninger, som virkelig kan gøre en forskel for mange. Vi kan derfor tilbyde en stilling, hvor der er mulighed for stor personlig og faglig udvikling.

Koncern IT ønsker at være en stærkt serviceorienteret organisation. Vi arbejder efter værdisættet FLER – Forandringsparat, Loyal, Engageret, Respektfuld og forventer, at nye kollegaer konstruktivt vil bidrage til, at vi får FLER gode arbejdsdage.

Vi råder over moderne kontorfaciliteter i tilknytning til vores datacenter i Ringsted, tæt på Ringsted Station og motorvejen. Du kan læse mere om Koncern IT på regionens hjemmeside: http://www.regionsjaelland.dk/koncern-it

Vi glæder os til at høre fra dig.

Gem job