
Nysgerrig forretningsudvikler søges til Capital Market Development
Danmarks gladeste og mest nysgerrige forretningsudvikler søges til Capital Market Development.
Motiveres du af at optimere komplekse processer i forbindelse med handel med finansielle instrumenter, og bliver du ikke skræmt af ord som “compliance” og “lovgivning”, så er det dig, vi mangler på holdet af forretningsudviklere i Capital Market Development. Vi søger nemlig en engageret forretningsudvikler til den del af vores udviklingsorganisation, der understøtter Jyske Banks kapitalmarkedsområde.
Bliv en del af et team med andre dygtige forretningsudviklere
Afdelingen Capital Market Development (CMD) har ansvaret for at levere løsninger og koncepter til Jyske Banks kapitalmarkedsområde. Vores primære opgave er at understøtte hele værdikæden omkring Jyske Markets’ aktiviteter, primært med IT-løsninger såvel egenudviklede som eksterne. CMD består af knap 50 dedikerede og kvalificerede IT- og forretningsudviklere fordelt på fem teams. Du vil blive en del af team Trading & Settlement (T&S) som, ud over dig, består af ti erfarne forretningsudviklere. Fælles for forretningsudviklerne i T&S er, at vi fungerer som interne konsulenter i forskellige projekter og dermed er involveret i alle udviklingsfaser.
”I vores team er omgangstonen enormt uformel og kulturen er kendetegnet af humor, tillid og en høj grad af hjælpsomhed. Vi er gode til at sparre med hinanden og arbejde sammen, så vi effektivt når frem til nogle fede løsninger, samtidig med at vi har det sjovt med hinanden”, udtaler Morten J. Stjerne-Hansen, Senior Forretningsudvikler, om dagligdagen i T&S.
Komplekse opgaver med stor nytteværdi for forretningen
Ansvarsområderne i T&S er centreret omkring handel og afvikling med finansielle instrumenter. Vores opgave består i at udvikle processer, koncepter og systemer inden for mange forskellige områder, og du skal derfor være nysgerrig af natur og finde motivation i at lære noget nyt. Det er vigtigt, at du kan se fordelen i at være ”specialiseret generalist”, da du for mange af vores interessenter vil være deres go-to person, når der skal sparres om løsninger og muligheder.
Når vi arbejder med større udviklingsopgaver, arbejder vi efter agile principper, og du kommer derfor til at deltage i alle faser i en udviklingsproces - lige fra idémodning og design til udvikling, test og implementering. Din kreativitet og dit engagement betyder, at du vil have stor indflydelse på de endelige løsninger der udvikles. Du vil både komme til at indgå i opgaver, hvor du samarbejder med andre teams i CMD, men også få opgaver, hvor du indgår i udviklingssamarbejde med vores eksterne samarbejdspartnere. Derfor vil du sjældent opleve, at to dage er ens, da du dagligt vil være i kontakt med mange forskellige mennesker.
Den finansielle sektor rammes i stigende grad af lovmæssige krav, så en stor del af din hverdag bliver desuden at være med til at udvikle nye koncepter og sikre effektive processer, når vi implementerer IT-løsninger, der skal sikre at Jyske Bank opfylder diverse lov- og sektorkrav.
Det primære jobindhold vil derfor være:
- Deltagelse i nyudvikling og vedligeholdelse af nye og eksisterende IT-systemer
- Fortolkning af lovtekst, tekniske standarder og sektorkrav med det formål at kravstille til IT-leverandørerne – såvel internt i Jyske Bank-koncernen som eksternt
- Internt konsulentarbejde i form af sparring, prioritering, procesoptimering og behovsafklaring hos vores interessenter.
Om dig og dine kvalifikationer
Vi søger ikke en bestemt uddannelsesmæssig profil - du kan være cand.oecon., cand.scient.oecon., cand.merc. FIN/FIB eller noget helt fjerde. Det vigtigste er, at du:
- Er analytisk dygtig og struktureret i din opgaveløsning
- Har et drive, så du kan sikre fremdrift i opgaverne og bidrage til det i forvejen selvledende team
- Kan omsætte og perspektivere behov til værdiskabende løsninger, som flytter organisationen
- Trives med både komplekse opgaver og sammenhænge i et helhedsperspektiv samt opgaver af lovgivningsmæssig karakter
- Er en kollega der ønsker at deltage i, og bidrage til, fællesskabet i teamet og afdelingen.
Det vil være en fordel hvis du har indsigt i, eller måske endda erfaring med, finansielle markeder og instrumenter, men det er ikke et krav.
Ansøgning
Send din ansøgning hurtigst muligt, da vi holder samtaler løbende.
Ansøgningsfristen er d. 19. februar.
HR Partner, Stine Odgaard Ranum vil tage sig af din ansøgning.
- Arbejdssted: Silkeborg
- Selskab: Jyske Bank
- Afdeling: Capital Market Development
- Ansøgningsfrist: 19.02.2023