IT- og Di­gi­ta­li­se­rings­chef

 

IT-chef der ved, at digitalisering også er en del af det gode liv

Aabenraa Kommunes udviklingsstrategi frem mod 2025 har overskriften ”Det gode liv”. Men hvad har IT og digitalisering med det gode liv at gøre? En hel masse, faktisk. Når Aabenraa Kommune i disse år udvikler sig til et internationalt data-knudepunkt, baseret på grøn energi, er det, fordi digitalisering er en del af stort set enhver udvikling af service allerede nu – og endnu mere i fremtiden.

Den offentlige sektor i Danmark er allerede nu verdensmester i digitalisering – også fordi vores gamle IT-strukturer har skabt sammenhæng og tilgang til data. Men vi skal være klar til næste skridt. Vores data og systemer bevæger sig ud i skyen, og vores medarbejderes computere og telefoner smelter sammen i en ny teknologisk infrastruktur, hvor alle ”lige om lidt” er online, uanset arbejdsopgaver.

Derfor skal du som vores nye IT- og digitaliseringschef sammen med os se fremad. Hvad skal den digitale kommune kunne i 2035, og hvilke behov har vores medarbejdere, når den service skal ydes?

Du får god hjælp. Dels fordi du kommer ind i en virkelig veldrevet kommune, hvor ordentligheden er tydelig i alle relationer. Dels fordi din nye afdeling er sammensat af dygtige mennesker, der har evnet at skabe god service med en høj oppetid. Og endelig får du hjælp af den GAP-analyse, vi har udarbejdet i 2022 som afsæt for dit arbejde. Den peger på, at vi har brug for et grundlæggende teknologiskift og en ændring af de services, der udbydes af IT-afdelingen. Den giver dig mindst ½ års forspring i din nye stilling, når du skal have overblik over baseline.

Du er en dygtig leder – men vi er mere optaget af dit potentielle topniveau og de resultater, du skaber, end af længden på dit CV. Det er selvfølgelig en fordel med et vist kendskab til IT- og digitaliseringsområdet. Og evnen til at sætte sig ind i de organisatoriske og strategiske perspektiver i eksisterende og nye løsninger på IT- og digitaliseringsområdet skal være til stede. Men det er ikke en IT-specialist, vi har brug for, først og fremmest. Du evner at skabe forandring gennem andre – både dem i din egen afdeling og dem, du skal arbejde sammen med. Det gør du, fordi det at arbejde i tillidsfulde relationer er helt naturligt for dig. Du kommunikerer godt og har den flyvehøjde, der gør, at du kan holde overblik over mange og skiftende arbejdsopgaver.

Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker efter konkret forhandling på et niveau, der forventes at ligge omkring 780-800.000 kroner. Dertil kommer pension.

Yderligere oplysninger

Kan fås hos Jakob Lundgaard, tlf. 4033 2414 og/eller hos vicekommunaldirektør Søren Lorenzen, tlf. 2372 0311.

Læs mere i den uddybende job- og personprofil, i GAP-analyse rapport - Aabenraa Kommune 2022 og i Afdelingsaftale for It-afdelingen

Ansøgning

Ansøgningen sendes via stillingsmodulet på "Søg jobbet her", så den er modtaget senest den 3. februar 2023 kl. 8.30.

Gem job

Lundgaard Konsulenterne ApS søger for Aabenraa Kommune
Publiceret: 13. januar 2023

Arbejdssted

Location Aabenraa