
Implementeringskonsulent KMD Opus Økonomi
KMD er i gang med at udvikle næste generation af IT-løsninger, der hver dag hjælper det offentlige Danmark med at optimere ressourceforbruget, så tiden kan bruges på borgervendte kerneydelser. Kommunerne griber de nye muligheder inden for Økonomi, HR, sikkerhed og IT-infrastruktur, og det går stærkt. Derfor har vi brug for flere hænder, der vil være med til at tage ansvar for, at vores kunder kan blive endnu mere digitale - til gavn for borgerne og samfundsøkonomien. Er det dig, vi leder efter?
Om jobbet
Teamet arbejder primært med KMD Opus Økonomi, KMD Opus Debitor og KMD Udbetaling, som alle er løsninger målrettet den kommunale verden. Du vil arbejde inden for produktområdet KMD Opus Økonomi og som konsulent vil du – udover at servicere og vedligeholde – få mulighed for at sætte dit eget fingeraftryk på videreudviklingen af de eksisterende konsulentydelser samt på udviklingen af helt nye produkter og ydelser.
Du kommer til at arbejde tæt sammen med ledelsen på forretningsområdet, som også vil være sparringspartner på dine opgaver. Dine tætte interne samarbejdspartnere vil være produktområdets øvrige implementeringskonsulenter, kunderådgivere, salgskonsulenter, produktarkitekter, produktejere, implementeringskonsulenter på øvrige Opus løsninger og Product Owners mm.
Dine kollegaer og sparringspartnere er hovedsageligt ansat med base i Aalborg, men din bopæl er ikke afgørende. Vi har kontorer i Aalborg, Ballerup, Aarhus og Odense, som du med fordel kan blive en del af. Der vil forekomme rejseaktiviteter i forbindelse med kundebesøg.
Det er din opgave at bygge bro mellem kundebehov, forretning og teknologi og på den måde sikre, at vi på bedst mulig måde understøtter krav og forventninger fra vores kunder.
Dine primære ansvarsområder bliver at:
- Implementere vores løsninger hos nye og eksisterende kunder.
- Undervise og levere konsulentydelser såvel online som fysisk hos kunden.
- Omsætte kundens behov og krav til faglige ydelser, som har nytteværdi for kunden.
- Udvikle og vedligeholde uddannelsesmateriale – herunder E-læring.
- Sparre med teamet og øvrige kolleger omkring retning og indhold til ydelser og løsning.
- Bidrage aktivt til at sikre høj kundetilfredshed ved bl.a. at være den drivende part i implementeringer og på kundemøder.
Om dig
Du er lige den, vi leder efter, hvis du er en teamplayer, der ser muligheder, hvor andre ser problemer. Du har et stærkt kommercielt mindset og kan se gevinsten ved digitalisering og effektivisering. Kundernes problem er dit problem.
Du vil naturligvis blive oplært i vores løsning - det er dog en fordel, at du har en generel god forståelse for IT-systemer og erfaring med kommunal økonomi og meget gerne KMD Opus Økonomi.
For at passe til stillingen har du gerne erfaring med:
- Opus Økonomi eller lignende økonomisystemer i den kommunale verden
- Implementering og undervisning
- Microsoft Office på brugerniveau
Desuden er det vigtigt, at du:
- Har fokus på kundetilfredshed - du lytter og forstår kundens behov – og du ved at kundens behov og kommerciel tilgang kan gå hånd-i-hånd.
- Er struktureret og får tingene gjort. Du er tålmodig, vedholdende og først slipper en opgave, når den er færdig til aflevering – eller når du er sikker på, at din kollega kan arbejde videre med den.
- Er ambitiøs og analytisk og ønsker at gøre en forskel.
- Er god til at sætte dig ind i nye områder og kan fortolke og omsætte komplekse data, træffe beslutninger og kommunikere analysen klart og tydeligt på dansk.
- Er selvstændig og samtidig mestrer teamwork og samarbejde.
- Er fleksibel i din hverdag og kan træde til i en presset situation.
Om teamet
Du kommer til at indgå i et dynamisk team bestående af 9 dygtige og kompetente implementeringskonsulenter, der har til opgave at sikre, at kunderne får den bedst mulige udnyttelse af løsningen. Vi søger en ny medarbejder, der har erfaring med KMD Opus Økonomi eller er motiveret og disponeret for hurtigt at tilegne sig en stærk faglig indsigt i det. Teamet står overfor en større kompetenceudviklingsopgave, hvorfor timingen for din opstart er ideel nu.
Åbenhed og ærlighed er nøgleord for den daglige kommunikation i det team, du bliver en del af. Vi spiller hinanden bedre, og vi deler viden for at skabe de bedste løsninger i fællesskab. Du bliver en del af et skarpt hold, hvor faglighed og viljen til at lykkes står centralt. Medarbejder-tilfredsheden er høj i teamet og vi går på arbejde med et smil på læben. Desuden tror vi på, at du godt kan være ambitiøs og have en spændende karriere samtidig med, at du har en ordentlig work-life balance.
Vil du vide mere?
Vi holder samtaler løbende og ansætter, når vi har fundet den rette kandidat – så hold dig ikke tilbage, hvis du mener, at det er dig!
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Customer Delivery Director Jannie Holm Andersen på telefon 22 69 47 64.
Om KMD
KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden. Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.
KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.
KMD-koncernen har en årlig omsætning på 4,8 mia. kroner og har omkring 2.600 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.
KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.
I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.
