Engageret og ini­ti­a­tivrig IT-sup­por­te­re­lev


Er du serviceminded, brænder du for at hjælpe dine kollegaer, og kunne du tænke dig en udfordrende og alsidig IT-supportuddannelse? Så er du måske vores nye IT-supportelev.

I Patent- og Varemærkestyrelsen hjælper vi virksomheder med at skabe værdi ud af deres idéer igennem en række serviceydelser.

Du vil som IT-supportelev blive en del af et team, som spiller en vigtig rolle i forhold til at skabe en støttende platform for resten af styrelsen, og herigennem realiseringen af vores strategi, som centrerer sig om at komme endnu tættere på vores kunder og kerneforretning.

Du bliver en del af et team i udvikling med høj faglighed

Vi har mange interessante opgaver, hvor vi bliver udfordret fagligt, og derudover har vi ligeledes fokus på at udfordre os selv i henhold til, hvordan vi driver vores IT-landskab. Du får indflydelse på dine egne ansvarsområder, og du får derigennem også mulighed for at præge og udvikle dine opgaver.

Stillingen er placeret i vores Service Delivery-sektion, hvor vi har et stort fokus på at øge vores evne til at levere en stabil, automatiseret og intelligent drift, samt at styrke niveauet af den support, vi yder til vores brugere.

Om dig

I forhold til dit uddannelsesniveau er vores forventning til dig som kommende IT-supportelev, at du har folkeskolens 9./10. klasses afgangsprøve. Det er desuden et krav, at du som minimum har gennemført Data- og Kommunikationsuddannelsens grundforløb med et tilfredsstillende resultat, eller at du gør dette forud for din ansættelse.

Arbejdssproget i styrelsen er dansk, og det er derfor vigtigt, at du behersker dette på et grundlæggende godt niveau, både mundtligt og skriftligt, da det er nødvendigt for at kunne møde brugerne på deres tekniske niveau.

De personlige kompetencer, som vi lægger vægt på er, at:

  • Du er nysgerrig og orienterer dig om, hvad der sker inden for dit fag, og at du naturligt deler din viden og erfaringer med dine kolleger.
  • Du kan prioritere opgavernes vigtighed og yde en høj grad af service til brugerne.
  • Du er moden, udadvendt og ambitiøs omkring din uddannelse.
  • Du arbejder struktureret og har gode samarbejds- og kommunikationsevner, og at du formår at navigere i balancen mellem perfektion, grundighed og overholdelse af deadlines.
  • Du er initiativrig og udviser stor ansvarsfølelse for de pålagte opgaver, ligesom du handler og kommunikerer proaktivt i forhold til uforudsete udfordringer.

Har du IT-relateret erfaring fra et fritidsjob, frivilligt arbejde eller et studiejob, anses dette som en fordel. Det er dog ikke et krav.

Vi tilbyder dig

Vi tilbyder en arbejdsplads med høj faglighed og alsidige opgaver, og du får bl.a. mulighed for at arbejde med:

  • Moderne teknologier under Microsofts Enterprise-miljø, hvoraf Windows, Office 365, Teams OneDrive og SharePoint kan nævnes som platforme, du får berøring med.
  • Slutbrugersupport.
  • Brugeradministration, administration af bl.a. Active Directory, Azure og andre fagsystemer.
  • Klargøring af PC’er, telefoner og tablets, dels igennem Intunes
  • Support af Print og AV-udstyr.
  • Incident Management.
  • Lettere systemadministration.
  • Asset Management.

Da IT-supporten har en stor berøringsflade i styrelsen, skal du trives godt med at arbejde i en servicerende og udadvendt rolle, hvilket til alle tider foregår i tæt samarbejde med resten af dine kommende kollegaer.

Stillingen er på 37 timer ugentligt.

Ansættelse og aflønning sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentlige Ansatte Organisationer. Du vil blive ansat efter gældende organisationsaftale: Håndværker i Staten. 

Om os

Patent- og Varemærkestyrelsen er et hus med åbne kontorer og en uformel omgangstone. Styrelsen beskæftiger ca. 200 medarbejdere, hvoraf 45 er placeret i Ikast og de resterende i Høje Taastrup.

Vi er et team, der er en del af vores IT-afdeling på 27 medarbejdere fordelt på en udviklings- og en driftssektion. Vi har højt til loftet, en uformel omgangstone og en flad beslutningsstruktur.

Arbejdspladsen ligger i Taastrup, dog kan der ind imellem forventes rejseaktivitet til vores lokation i Ikast. Begge steder tilbyder gratis parkeringspladser.

Vi har en god kantineordning, motionsrum og en velfungerende og aktiv personaleforening.

Information og ansøgning

Lyder jobbet som noget for dig, så søg via knappen "Ansøg" eller via vores hjemmeside www.dkpto.dk/job. Din ansøgning med CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag skal være modtaget senest mandag den 20. marts 2023 kl. 12.00.

Vi forventer ansættelse pr. 1. maj 2023 eller efter aftale.

Samtalerne vil blive holdt løbende. Du bedes være opmærksom på, at der kan blive anvendt test som en del af rekrutteringsprocessen.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte IT-Driftschef Michala Kousted Tonsberg på mail: mkt@dkpto.dk.


I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Gem job

Patent- og Varemærkestyrelsen
Publiceret: 24. februar 2023

Arbejdssted

Location Taastrup

Job hos virksomheden