Erfaren IT-arkitekt
Er du vores kommende erfarne it-arkitekt?
Motiveres du af at skabe gode digitale løsninger, der gør en forskel for borgere og samarbejdspartnere i Danmark? Så har du nu muligheden for at blive en del af IT- og Digitaliseringsteamet hos Færdselsstyrelsen.
Hos Færdselsstyrelsen leder vi efter en erfaren it-arkitekt, der vil være med til at skabe de bedste arkitekturmæssige rammer for vores it-systemer samt opbygge og vedligeholde vores it-arkitektur.
Vi forestiller os
At du trives med it-arkitekturarbejde i en afdeling med dedikerede kollegaer, hvor du vil få en unik mulighed for at præge og nytænke vores it-arkitektur, men også deltage i vedligeholdelsen af nuværende fagsystemer.
Dine opgaver
Du kommer til at arbejde intensivt med arkitekturen, og hvordan den implementeres i vores nye digitale løsninger, der realiserer vores ambitiøse digitaliseringsagenda.
Dit hovedfokus som it-arkitekt vil bl.a. omfatte:
- Udarbejdelse af løsningsarkitektur for specifikke systemer og services.
- Arkitektur-review af nuværende løsninger.
- Rådgivning og sparring med kollegaer i organisationen samt med leverandører.
- Deltagelse i it-projekter, herunder kravspecificering- og udbudsforløb.
- Udarbejdelse og vedligeholdelse af en it-målarkitektur samt dokumentation.
- Udarbejdelse og vedligeholdelse af governance model for it-arkitektur.
- Samt løbende erfaringsopsamling og implementering af forbedringer.
Din profil
Fagligt forventer vi, at du har en relevant uddannelse samt erfaring som it- og løsningsarkitekt eller erfaring fra en tilsvarende rolle i en offentlig kontekst – herunder også erfaring med design, dokumentation og kravstilling til komplekse it-løsninger. Du har prøvet at være i større og komplekse digitale transformationsprojekter og i udfasning af legacy-løsninger.
Det vil være en fordel, hvis du har supplerende uddannelse og evt. certificeringer inden for dit fagområde, herunder gerne TOGAF m.v. Du har selvfølgelig et godt kendskab til den Fællesoffentlige Arkitektur, men også en generel bred viden om løsningsarkitektur på tværs af platforme – herunder f.eks. cloud-baserede løsninger. Endelig har du både en god teknisk viden, men også en bred forretningsforståelse samt en grundlæggende viden om it-sikkerhed og GDPR.
Du er vant til at være vedholdende nysgerrig, pragmatisk, serviceminded og en god faglig rådgiver, og kan slet ikke lade være med at holde dig fagligt ajour. Du elsker at formidle din viden på en lettilgængelig og forståelig måde. Du arbejder sikkert selvstændigt, metodisk og målrettet med dit fagområde, og inddrager aktivt dine interessenter og kollegaer samtidigt med, at du har et udpræget fokus på muligheder og de gode løsninger. Du trives både med at arbejde selvstændigt og som en del af et team.
Vi tilbyder
Ansættelse i en ambitiøs organisation i en spændende udvikling, hvor du får gode muligheder for at påvirke din egen hverdag i løsningen af dine opgaver. De 17 kollegaer i IT- og digitaliseringsteamet har et hovedfokus på at understøtte styrelsens forretningsområder bedst muligt gennem vores it-leverancer og projekter. Vi er et fagligt stærkt og ambitiøst team med en uhøjtidelig tone med plads til et godt grin.
Løn og ansættelsesforhold
Rent praktisk vil stillingen være en fuldtidsstilling med ansættelsessted på Færdselsstyrelsens hovedkontor i Ribe, hvor IT- og Digitaliseringsteamet er hjemhørende, og med nogen rejseaktivitet rundt i Danmark. Vi har dog flere lokationer i det meste af Danmark, så stillingen kan besættes i andre byer end i Ribe. Du må gerne tilkendegive det i din ansøgning, hvis du ønsker at møde ind på en anden af vores lokationer.
Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Vi har en fleksibel tilgang til hjemmearbejde, og du vil få tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads.
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse snarest muligt.
Det er en betingelse for din ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt og oppebære denne under hele din ansættelse. Du vil som led i ansættelsesforløbet skulle aflevere en straffeattest.
Yderligere information
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Henrik Flindt på tlf. 4027 2205 eller på mail hefl@fstyr.dk.
Ansøgning
Kan du se dig selv i overstående beskrivelse, så vil vi rigtigt gerne have din ansøgning sammen med dit cv og anden relevant dokumentation elektronisk via linket "Ansøg" nederst på siden.
Sidste frist for indsendelse af din ansøgninger er 19. marts 2023.
Vi forventer at afholde første og anden samtale hhv. den 22. marts 2023 og den 28. marts 2023. Begge samtaler afholdes fysisk ved Færdselsstyrelsen i Ribe.
Mellem de to samtalerunder gennemføres muligvis et testforløb, og der indhentes referencer efter aftale med kandidaterne. Testforløbet foregår digitalt med tilbagemelding via TEAMS.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
Færdselsstyrelsen er i rivende udvikling, og vi har brug for flere dygtige medarbejdere. Vi er ca. 600 engagerede kollegaer, med forskellige fagligheder og opgaver, og vi står overfor en periode med store og ambitiøse mål på færdselsområdet.