Dygtige it-konsulenter til brugeradministration
Der er kommet flere opgaver i Brugeradministration, derfor søger Statens It selvstændige og ansvarsfulde it-konsulenter til henholdsvis tre varige og tre tidsbegrænsede stillinger af 11 måneders varighed.
Om stillingen
Sammen med dygtige og entusiastiske kolleger skal du være med til at levere en effektiv samt sikker brugeradministration, og derigennem en høj kundetilfredshed for vores brugere i staten. Mere konkret skal du som en af vores nye kollegaer administrere:
- tiltrædelser, rokeringer, ændringer og fratrædelser af medarbejdere hos vores kunder
- rettighedstildelinger til filer, postkasser og distributionslister
- sagsbehandling i Service Now.
Opgaver og programmerne for Brugeradministration udvikler sig hele tiden, og det seneste tiltag er PAM for sikring af data. Vi er ved at implementere IGA til automatition.
Om dig
Vi forventer, at du har grundlæggende erfaring med forskellige brugeradministrationsopgaver i et Microsoft-miljø.
Vi lægger også vægt på, at du er nysgerrig, serviceminded og ambitiøs i din tilgang til opgaverne.
Derudover er det en fordel, hvis du har;
- erfaring med Microsoft Active Directory
- erfaring med Exchange 2016
- erfaring med Service Now sagsstyring
- erfaring med Microsoft 365
- kendskab til eller kan læse Powershell.
Herudover ser vi gerne, at du kan;
- følge sager til dørs og få dem afsluttet
- arbejde struktureret og omhyggeligt
- arbejde både selvstændigt og i teams.
Om Brugeradministration
Teamet består af fagligt dygtige og selvkørende medarbejdere, som arbejder struktureret og effektivt med en høj volumen af sager. Tonen i teamet er uformel og præget af stærke kollegiale bånd.
Brugeradministrations opgaver og rammer er beskrevet i de processer og instrukser, der ligger til grund for alt arbejde i teamet og som løbende bliver revideret samt tilpasset, så vi fortsat kan leve op vores ISO27001-certificering.
På daglige tavlemøder koordinerer teamet dagens opgaver i forhold til prioritering og tilrettelæggelse.
Brugeradministration har et tæt samarbejde med en lang række andre teams i Statens It, blandt andet i forbindelse med tværgående opgaver og projektdeltagelse.
Om Statens It
Statens It er en åben og dynamisk arbejdsplads i stadig udvikling. Vi arbejder aktivt med din karriere samt dine kvalifikationer og understøtter gennem vores kompetencekoncept din faglige udvikling med løbende sparring og uddannelsestilbud. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og faglig sparring.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Statens It er en styrelse i Finansministeriets koncern med ca. 550 medarbejdere, som leverer it-services til pt. 19 ministerområder og deres 35.000 brugere. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.
Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.
Flere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Janni Erikstrup Larsen på telefonnummer 7231 1439.
Ansøgning
Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Ansøg” senest den 28. marts 2023.
Vi forventer at holde samtaler i uge 15 og 16 og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen den 1. juni 2023.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.