
EDI Consultant
Bliver du motiveret af at rådgive, løse udfordringer og bruge din faglige forståelse til at give vores kunder den bedst mulige oplevelse? Vil du arbejde i en dynamisk organisation, hvor vi hver dag hjælper vores kunder med at optimere og effektivisere deres processer via vores målrettede it-løsninger? Kan du være med til løfte vores konsulentbistand og kundesupport til et nyt niveau? Så er det dig, vi leder efter til vores konsulentteam hos KMD Connect.
Hvem er KMD Connect?
KMD Connect leverer rådgivning, levering og drift af professionelle samt forretningskritiske integrationsløsninger både indenfor det private- og det offentlige marked. Vi hjælper vores kunder med dataintegration, sikrer kommunikation og digitaliserer ressourcekrævende manuelle processer. Vores ambition er at vokse både nationalt og internationalt, hvor vi har vores japanske ejere NEC i ryggen. Til den fortsatte udvikling af KMD Connect søger vi en konsulent til dataintegration, der kan være vores ansigt udadtil – både mod kunderne og resten af forretningen.
Hvorfor er denne rolle vigtig for KMD Connect?
Du vil komme til at arbejde sammen med 35 kollegaer i KMD Connect, der alle arbejder med integrationer og har ansvar for rådgivning, levering og drift af professionelle samt forretningskritiske integrationsløsninger både indenfor det private- og det offentlige marked. Til den fortsatte udvikling af vores løsninger søger vi en dygtig konsulent, der brænder for kundedialog, opsætning og support samt for at bevæge sig i feltet mellem udviklingsprojekter, implementering og videregivelse til drift.
Hvad består opgaven i?
Konkret kommer du til at arbejde med KMD’s Filforsendelses System eller KFS. Produktet bruges til forsendelse af store og mange filer mellem forskellige platforme herunder også mainframe, hvorfor kendskab til mainframe vil være en fordel. Du vil få en grundig indføring i produktet. Du vil ligeledes komme til at arbejde med Stonebranch-produkter.
Dine primære arbejdsopgaver vil være at sikre drift og support af vores KFS-løsninger til både private og offentlige kunder. Du vil også skulle rådgive og hjælpe til ved tilbudsgivning af EDI eller KFS-løsninger til kunder. Du vil også have kontakt til underleverandører.
Vores ønske er at give en god kundeoplevelse, så du skal være god til at kommunikere, gøre tekniske løsninger forståelige og ikke mindst sætte dig ind i brugernes hverdag.
I forbindelse med jobbet vil der være kontakt til en stor og varieret kundebase, med både interne og eksterne kunder. En stor del af jobbet vil være at integrere platforme sammen. F.eks. omlægning af mainframe-mainframe kommunikation og øvrig håndtering af data mellem forskellige platforme.
I jobbet er der en høj grad af medindflydelse, idet teamet i fællesskab vil være medvirkende til at finpudse vores løsnings-setup, så vi til stadighed forbedrer vores løsninger til vores kunder.
Om dig
Vi er på udkig efter en nysgerrig teknisk funderet konsulent med gode kommunikationsevner og faglig forståelse. Du har en analytisk tilgang til opgaver og det rette mindset til at give alle en god brugeroplevelse.
Vi forestiller os, at du har viden om mainframe systemer og har teknisk flair og har nogle års erfaring med implementering af forretningskritiske integrationsløsninger. Du skal kunne kommunikere på dansk og engelsk, både i tale og skrift og være god til og have lyst til at lytte til kundernes behov.
Du har erfaring med Windows og kender du noget til mainframe vil det være at foretrække. Det vil også være en fordel hvis du er vant til at arbejde med ITIL processer og erfaring med ITSM-systemer.
Du må meget gerne have viden/erfaring indenfor system til system kommunikation, herunder også Azure.
Personligt er du handlingsorienteret, initiativrig, fleksibel og selvstændig. Vi forventer, at du kan bevare overblikket, have mange opgaver i luften samtidig og nå i mål inden for de aftalte deadlines. Vi ønsker en kollega med en positiv indstilling til en foranderlig verden og som har lyst til at arbejde i en stor og international virksomhed.
Vil du vide mere?
Har du uddybende spørgsmål til stillingen, så kontakt afdelingsleder Bjørn Rasmussen på telefon 4174 0092. Sidste ansøgningsfrist er d. 31. marts 2023, men vi holder samtaler løbende og ansætter, når vi har fundet den rette kandidat – så hold dig ikke tilbage, hvis du mener, at det er dig!
På career.kmd.net kan du møde en bred vifte af medarbejdere og læse mere om, hvordan vi kan matche dine ambitioner om en karriere i it-branchen.
Om KMD
KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden. Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.
KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.
KMD-koncernen har en årlig omsætning på 4,8 mia. kroner og har omkring 2.600 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.
KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.
I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.
