
Kontorchef til etablering af nyt kontor for SAP S/4 Hana Transition
Vil du stå i spidsen for at etablere et nyt kontor, der får ansvaret for at transformere porteføljen af SAP ERP-systemer i Skatteforvaltningen til næste niveau? SAP-systemerne står i de kommende år overfor at skulle migreres til S/4HANA. Der etableres derfor i 2023 et nyt kontor til at foretage denne transformation og modernisering. Vil du løfte denne spændende og udfordrende opgave sammen med kollegaerne i en stor og professionel organisation? Så er du måske vores nye kontorchef til SAP ERP-systemer.
Kontoret skal sikre, at de nuværende SAP ERP-systemer enten migreres til en fremtidig S/4HANA platform eller anden tilsvarende platform. I dag er der 6 SAP ERP-systemer som varetager såvel samfunds- som forretningskritiske opgaver i Skatteforvaltningen. Udover disse systemer består SAP-systemlandskabet af en række andre kritiske komponenter og støttesystemer, såsom SAP PO, SAP BW/BPC og SAP Solution Manager.
Om jobbet
Som kontorchef for kontoret ”SAP Transition” har du ansvar for at etablere en afdeling med ansvar for migrering af SAP-fagsystemerne. Kontoret skal gennemføre de nødvendige projekter samt skabe rammen for samarbejdet mellem eksterne leverandører og de relevante fagstyrelser i Skatteforvaltningen. Opgaverne i det flerårige program, du skal stå i spidsen for, består bl.a. i:
- At opbygge og drive et kontor i tæt samspil med eksisterende SAP-kontorer
- At ansætte og onboarde de rigtige mennesker og kompetencer
- Analyser af nuværende SAP-systemunderstøttelse og teknisk tilstand med relevante fagstyrelser og systemleverandører som grundlag for migreringen
- Afklaring og dokumentation af fremtidigt omfang og indhold for SAP ERP-systemerne, herunder etablering og eksekvering af de individuelle roadmaps, der danner det overordnede SAP S/4HANA roadmap
- Etablering og gennemførelse af sourcing-strategi, herunder gennemførelse af nødvendige udbud og kontraktforhandlinger med både nuværende og nye leverandører
- Program og projektledelse af de efterfølgende migreringsprojekter
- At understøtte forretningsmæssig implementering i tæt samarbejde med de relevante fagstyrelser
- At bygge videre på et konstruktivt og aftalebaseret samarbejde med eksterne leverandører
- Overdragelse af drift til eksisterende SAP-kontorer
Vi tilbyder
I en travl hverdag lægger vi vægt på frihed til at tilrettelægge og prioritere opgaverne for at skabe en god balance i arbejdslivet. På dage med spidsbelastninger vil du derfor opleve solid ledelsesmæssig opbakning og centrale funktioner, der med høj ekspertise understøtter, at vi sammen lykkes og når i mål med projekterne. Du får en bred samarbejdsflade både internt i koncernen og til eksterne leverandører, og du vil have god mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt i en stor moderne it-organisation.
Om dig
Du vil blive den drivende part i at skabe en programorganisation i samspil med de eksisterende SAP-kontorer i UFST. Du skal trives i en rolle som både er entreprenant og struktureret samt strategisk og detaljeorienteret. Du skal kunne styre program- og projekteksekveringen under statens IT-projektmodel og være motiveret af at blive en del af en stor It-organisation i konstant udvikling. Der venter dig en spændende og udfordrende opgave på hele rejsen fra analyse til drift.
Vi lægger vægt på, at du har:
- Erfaring indenfor både programledelse/projektledelse, IT-udvikling og driftsprocesser
- Erfaring med implementering af SAP løsninger, gerne SAP S/4HANA migreringer
- Relevant ledelseserfaring og lederuddannelse, herunder erfaring i både at opbygge og sætte retning for dit team
- Stærke samarbejdsevner og evner til at opbygge relationer internt som eksternt
- Bred erfaring med at arbejde i komplekse sammenhænge med en stor gruppe af interessenter
- Relevant videregående uddannelse
- Bred viden indenfor teknologi, sikkerhed og compliance
Som person er du er en udpræget teamplayer, der er drevet af at realisere gode løsninger og succeser sammen med dine medarbejdere, din kontorchefkollegaer samt ledergruppen, du kommer til at indgå i. Du er en engageret og inspirerende personaleleder, som kan holde hovedet koldt i pressede situationer. Du har sans for at skabe relationer og kan træffe de nødvendige beslutninger, når situationen kalder på det.
Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Ansøg” senest den 14. april 2023. Spørgsmål besvares gerne af underdirektør for området, som kontoret kommer til at indgår i, Michael Spangaard Møller på telefon 72 37 68 13.
Er du tjenestemand stiles ansøgningen til Dronningen.
Vi forventer at afholde samtaler løbende. Vi anvender logik- og personanalyser i rekrutteringsprocessen.
Tiltrædelse pr. 1. juni 2023 eller snarest muligt.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet en straffeattest.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg.
