Lead app-udvikler til Android – gør en forskel for Politiets arbejde i felten
Politiet er i gang med den nok mest spændende it-udvikling nogensinde. Brænder du for udvikling af apps og har du lyst til at gøre en forskel for, at politimanden på gaden kan udføre sit arbejde så effektivt som muligt? Så er dette muligvis jobbet for dig.
Om jobbet
Som Lead Android-udvikler har du ansvar for kvaliteten af den udviklede kode. Du kommer du til at arbejde i et SCRUM team, som i tæt samarbejde med forretningsanalytikere, testere og brugere, udvikler mobile løsninger, der kan effektivisere politiets opgavevaretagelse i felten.
Dansk politi har organiseret et app-domæne, der udvikler nye og videreudvikler eksisterende operative apps. Din hverdag består af at udvikle de operative apps, der understøtter betjentenes arbejde på gerningssteder og i kontakten med borgerne, og dit arbejde er derfor helt essentielle for, at betjentene kan udføre deres arbejde. Udviklingen af apps sker desuden i tæt samarbejde med slutbrugerne, så du vil have rig mulighed for at samarbejde med Politiets uniformerede betjente og komme tæt på kerneforretningen. Eksempler på apps du bidrager til at udvikle og vedligeholde er:
- Apps til optagelse af rapport og dokumentation af gerningssteder. Typisk ved hjælp af kamera ved indbrud, trafikulykker etc. Denne funktionalitet er splittet i to apps – en indbrudsapp og en fotoapp. Et eksempel på en mindre opgave vi har lavet inden for dette område er understøttelse af fotooptagelse af støvleaftryk i sne vha. af kamera og vaterpaslignede funktionalitet.
- Kontrol af personer, køretøjer og identifikationspapirer i Søgeappen, som understøtter scanning af chip i pas ifm. grænsekontrol samt søgning i diverse databaser. For nylig har vi udviklet funktionalitet til understøttelse af politiet kontrol af det nye digitale kørekort, som Søgeappen skal kunne verificere.
- Vi har udviklet en bødeapp, der har erstattet en tung administrativ papirgang, der kan bruges til udskrive bøder for eksempelvis trafikforseelser. Bøderne havner automatisk i borgerens e-boks.
Derudover får du i stillingen mulighed for at præge Politiets arbejde gennem disse mulige fremtidige opgaver:
- Aflæsning af fingeraftryk vha. mobilens kamera.
- Nummerpladegenkendelse vha. mobilens kamera.
- App til understøttelse af afhøringer med video og lyd.
Sektion for Softwareudvikling består i dag af ca. 20 dedikerede softwareudviklere, som leverer værdiskabende apps og tilhørende integrationer til politiet. Din dagligdag præges af teamarbejde, hvor du i tæt samarbejde med forskellige faggrupper, eksterne leverandører og de politifaglige slutbrugere, anvender dine udviklerkompetencer til at finde de bedste løsninger til gavn for slutbrugerne. Som sektion vægter vi samarbejde, faglige udfordringer, vidensdeling og professionalisme højt. Vi har en åben samarbejdskultur og flad struktur, hvor alle bidrager til at skabe og bevare et godt arbejdsmiljø. Vi sikrer opretholdelsen af et højt fagligt niveau ved at prioritere faglig udvikling og uddannelse.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant it eller teknisk uddannelsesmæssig baggrund, eksempelvis datalog, cand.it., it-ingeniør eller lignende. Alternativt har du gennem praktisk erfaring inden for området opbygget skarpe kompetencer inden for mobil app-udvikling. Du er senior udvikler med stor erfaring indenfor udvikling af APPs og har tidligere indgået i tværfunktionelle udviklingsteams. I rollen her, er der rig mulighed for at udvikle dine kompetencer inden for avanceret mobilløsninger, ny teknologi og agile udviklingsmetoder.
Vi lægger overordnet vægt på, at du har god erfaring inden for flere af nedenstående områder:
- Android native app-udvikling (Java, Android Studio, Kotlin)
- UI Design
- Objektorienteret analyse og design
- Data-, XML- og Objektmodellering
- Integrationsteknologier (SOAP, RESTful JSON, RESTful XML)
- Continuous Integration Development (JIRA, Confluence, Stash, GIT, Bamboo eller lignende)
- Objektorienteret design principper (S.O.L.I.D, DDD, TDD)
Du brænder for at levere gode løsninger, der understøtter forretningens behov og har blik for planlægning, struktur og dokumentation. Du udviser initiativ, handlekraft og selvstændighed samt trives med at arbejde med mange opgaver på samme tid.
Som person har du en nysgerrig og videbegærlig tilgang til tingene og sætter pris på at lære nye metoder og blive udfordret på det, du kender. Du kan lide at arbejde med agile udviklingsmetoder og går til arbejdsopgaverne på analytisk og metodisk vis. Du er en uformel teamplayer, som trives med en stor berøringsflade med mange interessenter som en naturlig del af din hverdag, hvor du evner at formidle tekniske budskaber på en klar og forståelig måde.
Af hensyn til samarbejde med bl.a. leverandører er det en forudsætning, at du taler og skriver fejlfrit på dansk, ligesom vi forventer, at du er velbevandret i teknisk engelsk.
Løn- og ansættelsesvilkår
Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Finansministeriet og akademikere i staten.
Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund bliver du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.
Dit arbejdssted er placeret på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.
Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Peter Greifenstein på 2269 7733. Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk.
Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.
Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Vi forventer at afholde 1. samtaler den 21. april og 2. samtaler den 28. april.
Ansøgningsfrist: 11. april 2023.