Brobygger og drømmefanger søges
Kan du fange forretningens drømme? Og kan du oversætte drømmene til tekniske IT-krav? Og er det at bygge bro gennem relationer og kommunikation mellem forretning og IT dit speciale? Så har du muligheden for at sætte dine unikke kompetencer i spil hos os og sætte dit præg på statens økonomisystem, Navision Stat, fremadrettede udvikling.
Navision Stat står overfor betydelig udvikling gennem de kommende år, og her kommer dine stærke evner som analytiker for alvor i spil. Du kan derfor forvente at få en rolle, hvor du dagligt skal balancere forretningens behov i forhold til de tekniske muligheder.
Om stillingen
Vi videreudvikler og driver Navision Stat, som er en ERP-løsning baseret på Microsoft Dynamics NAV. Der er i dag over 400 kunder og 20.000 brugere på af løsningen. Vores vigtigst mål er at sikre en stabil løsning, som kontinuerligt videreudvikles, så den også fremadrettet lever op til forretningens forventninger og understøtter kommende krav samt ønsker.
Dine primære arbejdsopgaver vil være at:
- analysere vores forskelligartede kunders behov på kort og længere sigt
- give systemrådgivning og lave 2. level support
- udarbejde kravspecifikationer
- deltage aktivt i systemtesten af ny funktionalitet og opdateringer
- understøtte brugertesten
- bidrage til systemdokumentation herunder systembeskrivelser og brugervejledninger m.v.
En af dine kommende kollegaer fortæller om deres arbejdsdag:
”Noget af det bedste ved mit arbejde er, når vi arbejder sammen om at opnå vores fælles mål. Der opstår et unikt fælleskab, når alle trækker i samme retning, og vi lykkedes med det, vi har sat os for.” - Jakob K Flink, PO Navision Stat.
Er du nysgerrig efter at høre, hvad flere kommende kollegaer fortæller om deres arbejdsdag, så kan du læse mere på vores hjemmeside: Besøg en engageret it-arbejdsplads (oes.dk).
Om dig
Du er analytisk af natur og er hurtig til at sætte dig ind i komplekse områder. Din nysgerrighed pirres nemt, og du nyder at finde nye veje og løsninger. Hvis du allerede har indsigt i økonomiprocesser og IT er det et plus, men vigtigst er det, at du kan omsætte forretningsmæssige ønsker til kravspecifikationer.
Vi lægger desuden vægt på, at du:
- har erfaring med kravspecificering og systemtest
- er struktureret, metodisk og procesorienteret i dit arbejde
- har gode samarbejdsevner og sætter en ære i at have gode relationer til både interne og eksterne samarbejdspartnere
- kan oversætte komplekse problemstillinger til systemkrav
Du har en akademisk uddannelse og har måske kendskab til regnskab. Du kan have erfaring eller være nyuddannet – vi sikrer god oplæring i vores opgaver og processer.
Om os
Du bliver en del af Team Navision Stat, som hører til i Kontor for Økonomisystemer. Du får 15 kollegaer, som spænder over: forretningsanalyse, programmering, kommunikation, forretningsarkitektur og UX specialet. Vi har et højt engagement og lyst til at skabe den bedste regnskabsløsninger for vores kunder. Vi arbejder dedikeret og målrettet, men har også højt til loftet med plads til humor og et godt grin.
I Økonomistyrelsen kommer du til at indgå i et fagligt spændende og stærkt miljø, hvor du vil komme til at arbejde med dygtige og engagerede kolleger. Du får god mulighed for faglig og personlig udvikling. Vi har en uformel omgangstone med plads til forskellighed, og vi respekterer hinandens personlighed og faglighed.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Hvis du har lyst til at læse mere om nogle af de ting, vi laver i teamet, kan du læse mere her.
Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.
Arbejdsstedet er Landgreven 4, 1017 København K.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, p.t. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om Økonomistyrelsen eller stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Kontorchef Carina Sørensen på tlf. 2069 3040
Ansøgning
Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Ansøg” senest onsdag d. 31. maj 2023.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.