
Communication Specialist med flair for ekstern kommunikation - deltid
Evner du at omsætte komplekst stof til letforståelige budskaber og gør du alt for at sikre, at modtagerens forståelse altid er helt i top? Har du erfaring med CMS-systemer … og har du måske endda haft et ben i den finansielle sektor?! Så kunne du godt være vores kommende nye kollega.
I afdelingen for kommunikation og marketing har vi brug for et ekstra sæt hænder til at hjælpe med primært den eksterne kommunikation rettet mod SDC-pengeinstitutter på tværs af hele Norden. Opgaver vedrørende intern kommunikation, branding og Employer Branding-tiltag kan dog også finde vej til dit skrivebord.
Der er tale om en deltidsstilling, hvor fleksibiliteten er stor, så du får selv stor indflydelse på, om du ønsker at fordele timerne, så du f.eks. får en ugentlig fridag eller kortere arbejdsdage.
Lidt om dig …
Vi har selvfølgelig en masse tanker om, hvilken erfaring du ideelt set bringer med til bordet. Men ud over en flydende pen og en vis mængde hår på brystet, så er noget af det, vi vægter højest, at du har en stærk analytisk sans, hvor du evner at se tekniske løsninger, produkter og projekter fra kundernes synsvinkel.
Indsigt i processerne omkring, hvordan moderne IT-løsninger udvikles, implementeres og drives er en fordel, men ikke et krav. Det er dog vigtigt, at du har lyst til at sætte dig ind i komplekse forretningsområder i en moderne IT-virksomhed.
Du er et positivt menneske, har god humor, og du elsker at skabe nye – og mange – relationer på tværs af en virksomhed. Du får nemlig en bred berøringsflade i hele huset, så derfor skal du have evnen til at begå dig i en kompleks organisation med højt specialiserede kollegaer.
Du får rig mulighed for samarbejde og sparring om sprogets finurligheder, da vi i forvejen har to kommunikationsspecialister på holdet: Jonas, der – ligesom dig – har fokus på den eksterne kommunikation, og Mette, der holder styr på den interne kommunikation.
Du vil primært skulle udarbejde tekster på dansk, men en god forståelse for norsk, svensk og engelsk skal du ikke høre ét ondt ord for.
Sidst men ikke mindst er vi også lige nødt til at nævne, at forståelse for og erfaring med digitale værktøjer og platforme nok også kommer til at fylde lidt, når vi ser på dine kvalifikationer. Så hvis du ikke løber skrigende bort, hvis vi siger ”Sitecore” eller ”e-Marketeer”, er vi rigtig godt på vej til et match.
… og lidt om os
SDC er et full-service IT-center, der udvikler fremtidens effektive bankløsninger til millioner af bankkunder i hele Norden. Vi blev grundlagt i 1963, da en række små sparekasser gik sammen med en drøm om stordriftsfordele og digital bogføring. Og den drøm driver os stadig. ”A great banking experience at a competitive price”, kalder vi det i dag.
Vi lever for teknologi. Vores kunder lever for, hvad teknologien kan gøre for dem. Og for deres kunder. Det er her, du kommer ind i billedet. Du gør det uklare klart og det nørdede nært! Vi leverer den gode bankoplevelse til både bankernes medarbejdere og bankernes slutkunder. Dét skal du hjælpe os med at formidle!
Du får en attraktiv lønpakke og gode ansættelsesvilkår og så bliver du en del af en moderne IT-virksomhed med mere end 900 medarbejdere og 60 år på bagen.
Spørgsmål og ansøgning
Har du spørgsmål til jobbet eller til SDC som arbejdsplads, er du mere end velkommen til at kontakte Department Manager Lise-Lotte Rasmussen (llra@sdc.dk) eller Communication Specialist Jonas Licht (jel@sdc.dk).
Din ansøgning, hvor du selvfølgelig brillerer med dine kommunikative evner og får givet os et indtryk af din erfaring og personlighed, vil vi meget gerne modtage senest den 31. maj. Vi indkalder løbende til samtale, så jo før du giver lyd fra dig, jo bedre.
Vi glæder os til at høre fra dig.
A bit about SDC
It all started back in 1963, when a series of small savings banks went hand in hand with a dream of economies of scale and electronic bookkeeping. That dream still drives us. Today, we are 100+ both small and large banks from all over the Nordic region, who are part of the community, because shared solutions make us stronger.
We are over 700 colleagues in Ballerup and Warsaw, who work together every day to deliver a good banking experience to the users of 100+ Scandinavian banks. Many of our solutions are developed jointly for all customers - some for a small group. Common to them is that we want to maximize the customers’ benefit from the solutions and minimize the risk of not meeting the customers' needs.
The future demands more of SDC. The banks are working to adapt to the needs of the market, at the same time they are being met with increasing demands for regulation and efficiency. SDC works hard to be at the forefront of the customers’ needs and continue to be the preferred provider of solutions to Scandinavian banks.
