Erfaren Power Platform-konsulent til udvikling af for­ret­ningsløs­ninger


Vi søger dig, som vil hjælpe os med at sætte retningen for Microsoft Power Platform. Vi har en stor og spændende portefølje af opgaver, som spænder fra små automatiseringsopgaver til store og komplekse løsninger, der går på tværs af skatteforvaltningens mere end 12.000 brugere.

Har du evnen og lysten til, at være med til at bygge videre på et forretningsområde i stor vækst? Så er dette job lige et for dig.

Dine primære opgaver

I samarbejde med de øvrige kolleger i teamet og vores mange kunder, vil dine daglige arbejdsopgaver primært være at udarbejde forretningsløsninger indenfor Microsoft Power Platformen. Du vil få direkte indflydelse på vores kunders hverdag. Vores teknologilandskab er Microsoft Power Platform, samt Microsoft 365.

Vi søger en kandidat, som har lysten til at påtage sig:

  • Arkitekturrollen for vores løsninger, der går på tværs af skatteforvaltningen
  • Have en aktiv rolle i oplæring og sparring med de øvrige udviklere
  • Sætte retningen for vores standarder og rådgive vores kunder med den rigtige løsning
  • Have lysten og evnen til at være Lead developer på sigt

Erfaring med udvikling og implementering af forretningsapplikationer (Powerapps)

Du har interesse, erfaring med udvikling og implementering af Microsoft Power Platformsløsninger. Du har en struktureret tilgang til opgaven og det er vigtigt, at du forstår at afkode forretningens udviklingspotentiale og behov via teknisk forståelse. Behovsafdækning sker i samarbejde med vores interne IT- projektleder og proceskonsulenter.

Vi lægger vægt på at du:

  • Har arbejdet med Microsoft Power Platformen
  • Har en god forståelse for udvikling og arkitektur
  • Har gå-på mod, samt lysten og evnerne til at indgå i et teamsamarbejde hvor vi løfter i flok
  • Har kendskab til Power FX og JSON eller HTML. Power Query og Power Shell er et plus men ikke et krav
  • Har interesse i at se og udnytte nye funktionaliteter og teknologier i Microsoft Power Platform.
  • Det er en fordel hvis du har arkitektur erfaring, men det er ikke et krav.
  • Kan indgå i et team, men også arbejde selvstændigt med dine opgaver

Dit kontor Digitalisering og Ledelsesinformation

Du får 19 kollegaer, som består af erfarne og nyuddannede medarbejdere, som arbejder med BI-rapportering, dataanalyse, procesoptimering og udvikling i Microsoft Power Platform. Vi varetager tværfaglige projekter i forbindelse med data, analyse, processer og digitalisering.

Du bliver en del af et ambitiøst kontor, hvor faglig sparring er i højsædet. Du skal derfor have lyst til at indgå i et fagligt fællesskab og samarbejde med resten af kontoret.

Du bliver en del af en organisation, hvor fleksibilitet og arbejdsliv i balance står højt på dagsordenen. Du får derfor tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads for at kunne afveksle bedst muligt med at være på vores hovedkontor i Herning og hjemme.

Dit team

Du bliver en del af Power Platform teamet, hvor samarbejde og det at løfte i flok vægtes højt, for at sikre, at opgaven kommer helt i mål, mens vores faglige standard holdes.

Vi har et stærkt socialt sammenhold og holder hver uge jamming sessions, hvor vi gør hinanden dygtigere.

Arbejdsmiljø præget af samarbejde og udvikling

Du kan se frem til at blive en del af et engageret og tillidsbaseret arbejdsmiljø præget af tæt samarbejde og viljen til at lykkes, og hvor der er plads til videreudvikling via kurser og intern sparring.

Desuden tilbyder vi en alsidig hverdag, hvor dine arbejdsopgaver påvirkes af forretningens nuværende behov og efterspørgsler. Du vil indgå i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb (”makkerordning”) for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne. 

Kontakt og ansættelsesvilkår 

Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Ansøg” senest fredag d. 29. september 2023.

Har du nogle spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mads Peter Jørgensen på tlf. 72 38 92 91 eller teamkoordinator Jacob Rudbeck Stenum på tlf. 72 37 99 56. 

Vi forventer af afholde samtale løbende. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Vi forventer ansættelsesstart 1. december 2023 eller hurtigst muligt.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

Denne stilling er et genopslag.

Om Administrations- og Servicestyrelsen

’Administrations- og Servicestyrelsen understøtter en velfungerende skatteforvaltning med service af høj kvalitet og effektiv administration’

Vores opgave er at sikre, at departement og styrelser i Skatteministeriets koncern kan fokusere på deres kerneopgaver, fordi vi tager effektivt vare på koncernens fælles administrations- og servicefunktioner.

Det kræver, at vi på én gang leverer fagligt stærke løsninger og er konstruktive medspillere. Derfor er det vigtigt, at vores medarbejdere står på et solidt fagligt fundament og er servicemindede og løsningsorienterede.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om, sammen med de andre styrelser under Skatteministeriet, at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Administrations- og Servicestyrelsen på www.adst.dk.

Administrations- og Servicestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Administrations- og Servicestyrelsen
Publiceret: 11 September 2023

Arbejdssted

Location Herning