Me­d­ar­bej­der til Event Ma­na­ge­ment i Statens It’s Service Operation Center


Vær med til at sikre stabil it-drift for statens over 38.000 brugere 24/7.

Bliv en del af Serviceområdet i Statens It og bidrag til gode brugeroplevelser for de ca. 38.000 ansatte i staten. Lige nu søger vi en kollega i Service Operation Center, som er en del af Servicedesk-området, der samlet består af ca. 35 medarbejdere fordelt på 6 teams.

Som en del af Service Operation Centers faste personale vil du proaktivt være med til at sikre stabil drift og høj kundetilfredshed. Du bliver en del af overvågningsteamet og skal være god til at samarbejde med de teams og specialister, som skal agere på events fra vores overvågning. Det er også vigtigt, at du er i stand til at forstå og se sammenhænge imellem de processer, som Service Operation Center har ansvaret for.

Det overordnede formål med Service Operation Center er at:

  • Sikre sikker, stabil og effektiv drift for 38.000 brugere
  • Koordinere fejlmeldinger, så brugerne oplever hurtig og effektiv fejlløsning
  • Sikre god og proaktiv kundekommunikation under større hændelser
  • Proaktivt forhindre fejl i at opstå og når de sker, følge målrettet op
  • Udføre datadrevet analyse på tværs af centrale ITIL-processer

Vi søger dig som vil trives med at løse både analytiske og driftsoptimerende opgaver herunder at:  

  • Udføre daglige driftstjek på baggrund af driftsinstrukser 
  • Håndtere central overvågning, udføre instrukser og eskalering af incidents på baggrund af alarmer 
  • Vurdere og gennemskue sammenhænge på baggrund af de forskellige overvågningsbilleder 
  • Skabe et samlet overblik over driftssituationen både på service, system og kundeniveau 
  • Målrette indsatsen (eskaleringen) så driftsforstyrrelser hurtigt og effektivt kan blive løst i Driftsorganisationen 
  • Skabe løbende forbedringer i håndtering af alarmer og driftsoverblik 
  • Være med til at videreudvikle og automatisere event management processen  

Om dig 

Du er den helt rigtige til jobbet, hvis du har: 

  • basisviden og erfaring med overvågning af en stor driftsplatform med mere end 30.000 brugere 
  • kendskab til Service Management og overvågningssystemer 
  • bred teknisk viden inden for infrastruktur 
  • proces- og kundefokus og kan afgøre, hvad der i en given situation er vigtigt for helheden 
  • kendskab til ITIL 

Derudover ser vi gerne, at du vil indgå i en 24/7 vagtturnus.

Som person er du: 

  • Selvstændig, opsøgende og har overblik med fokus på løbende kvalitetsforbedringer,
  • Samarbejdsorienteret, idet Service Operation Center har mange snitflader i Statens It 
  • God til at kommunikere både mundtligt og skriftligt 
  • Vant til at arbejde under pres, og god til at bevare overblikket og holde hovedet koldt også i pressede situationer 
  • Systematisk, opfølgende og vedholdende 

Om os 

Statens It arbejder på at skabe fundamentet for den fortsatte digitalisering i staten. Vi driver it-omkostningerne ned ved at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere systemer. Vi har således ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre høj tværgående standard for it-service i staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Du vil få mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner.  

Ansættelsesvilkår 

Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Yderligere oplysninger 

Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte teamleder nikolaj.thune.jacobsen@statens-it.dk eller tlf. 2337 5714.

Ansøgning 

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Ansøg” senest den 1. november 2023. 

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.


Specialiseret it-drift i staten

Statens It er sat i verden for at levere bedre, billigere og mere sikker it-drift og service til den danske stat. Med fokus på tilgængelighed, stabilitet, effektivitet og informationssikkerhed servicerer Statens It mange forskellige ministerier og deres brugere.  Vi er en organisation i hastig vækst, men er også en fleksibel og dynamisk arbejdsplads, der kender værdien af alle vores medarbejdere.

Gem job

Statens IT
Publiceret: 22. oktober 2023

Arbejdssted

Ballerup