IT-tekniker


Trives du med IT-support onsite? Har du lyst til at være en del af et team i hovedstadsområdet i København (fast fuldtidsstilling)?

Som Hemmersbach-tekniker, der arbejder onsite på forskellige kundelokationer i København, gør du hver dag slutbrugerne hos anerkendte virksomheder glade takket være dit venlige og kompetente mindset. Vi søger kvalificerede IT-teknikere, der yder desk-side support plus Hands & Eyes til server og netværk på kundesteder i Københavnsområdet.

Dine arbejdsopgaver:

  • Direkte kundekontakt med forskellige krav inden for rammerne af 2nd Level support.
  • Du hjælper brugerne med deres individuelle IT-udfordringer og ønsker, og får på den måde et smil på deres læber.
  • Du logger løsningen på incidents og requests i et ticket system.
  • Du yder desk-side/slutbruger-support (level 2) og understøtter remote support med lokal ”hands & eyes”.
  • Du installerer og konfigurerer computere og hjælper med “hands and eyes” ved opgaver på servere og netværk.
  • Du understøtter projekterne med at udvikle tekniske løsninger (f.eks. udrulning, deployments), samt at supportere med administrative opgaver.
  • Du udfører analyse og fejlfinding af hændelser.
  • Aften- og weekendarbejde kan forekomme (On Call).

Dine kvalifikationer

  • Du har minimum 3 til 4 års erfaring med IT Onsite support
  • Uddannet IT-supporter eller IT-teknolog
  • Det er et krav, at du kan kommunikere skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk
  • Du er erfaren, når det kommer til at understøtte desktops/laptops (hardware) og brug af imaging systemer.
  • Du har tidligere arbejdet med et ticket system og er bekendt med konceptet SLA
  • Godt kendskab til support og konfigurering af Mac'er, iPhone og Android-enheder.
  • Godt kendskab til Windows-servere, netværksenheder og O365
  • Du har erfaring med Active Directory
  • Du har kendskab til ITIL

Derudover sættes stor pris på om du har kørekort (klasse B).

Vi tilbyder

Et spændende og udfordrende job i en virksomhed i vækst – med tæt kontakt til slutbrugere. 

Fast fuldtidsstilling med omgående opstart, ellers fra januar 2024. 

Du vil blive en del af et team og vil selvstændigt eller i tæt samarbejde med dit team have ansvaret for at håndtere indkommende incidents og requests via ticket-system. 

Ud over det tilbyder vi:

  • Buddy- og onboarding program
  • Et uformelt miljø og interne personlige udviklingsmuligheder
  • Internationalt miljø med stort fokus på trivsel

Angiv venligst i din ansøgning:

  • Din tidligst mulige startdato
  • Om du har et kørekort (klasse B)
  • Hvad dine lønforventninger er.

Send os venligst dit CV og din motiverede ansøgning, hvis vi har vakt din interesse.

Send din ansøgning via ansøgningsknappen nederst på siden.

Om Hemmersbach:

Hemmersbach leverer IT-infrastrukturtjenester i mere end 190 lande med 50 egne datterselskaber. Vi leverer udelukkende til de førende virksomheder i IT-branchen. Vi går den ekstra mil – vi begejstrer ikke blot vores kunder, men gør også verden til et bedre sted: 20 % af vores overskud går til vores Direct Actions Hemmersbach Rhino Force og Hemmersbach Kids' Family. Derfor er Hemmersbach The Social Purpose IT Company.

Har du spørgsmål til den ledige stilling, er du velkommen til at kontakte:

Britta Wolf (HR Administrator)
Telefon:  +47 40612930

E-mail: career.nordics@hemmersbach.com 
Website: www.hemmersbach.com
Besøg os på Facebook
Besøg os på LinkedIn



IT Onsite Technician

- In metropolitan area of Copenhagen (full-time, permanent position).

Your benefits

  • Buddy program
  • Flat hierarchies
  • Internal career development
  • International environment
  • Job with purpose
  • Onboarding program
  • Trusted working hours

Your skills

  • You have excellent Danish and English skills and motivated to do something good for your users
  • you have minimum 3 to 4 yrs. of experience in Onsite support
  • you are experienced when it comes to supporting desktops/laptops hardware and use of imaging systems.
  • you have some experience when it comes to supporting and configuring Mac’s, iPhone and Android devices.
  • You have been exposed to Windows based servers and network devices.

Your tasks

  • Direct customer contact with various requirements within the scope of 2nd Level support in a day –to-day business
  • You will help users with their problems and requests, thus putting a smile on their faces.
  • You will log your approach and your solution to problems in a ticketing system.
  • You will provide Level 2 desk side end user support and support remote teams with local Hands and Eyes as well
  • You will perform install and configuration activities and tasks of system components and networks.
  • You will support project work to develop technical solutions (e.g. rollout, deployments)
  • You will support with administrative tasks.
  • You will perform analysis and solutions of incidents in day-to-day operations of a business.
  • Evening and weekend work may occur (On Call).

Be part of us

Hemmersbach provides IT infrastructure services in more than 190 countries with 50 own subsidiaries. We deliver exclusively for the leading companies in the IT industry. We go the extra mile – we not only simply enthuse our customers, but also make the world a better place: 20% of our profits go into our Direct Actions Hemmersbach Rhino Force and Hemmersbach Kids’ Family. That’s why Hemmersbach is The Social Purpose IT Company.

Gem job