Service Delivery Manager/IT-Supporter


Vil du sikre en høj kvalitet og tilfredshed i leverancen af IT-løsninger til brugere? Har du lyst til at være ansvarlig for at planlægge, koordinere, udvikle og følge op på serviceaftaler, samt håndtere eventuelle ændringer, eskaleringer og klager? Kan du se dig selv som bindeleddet mellem brugere, leverandører og interne teams, og sørge for en god kommunikation og samarbejde på tværs af alle parter? Så er du måske vores nye kollega.

Københavns Professionshøjskole (KP) arbejder målrettet mod at vores studerende skal have en mere friktionsfri digital oplevelse, når de arbejder med vores systemer. Du kommer til at få en nøglerolle som service delivery manager, hvor du, gennem procesoptimering og udvikling, skal være med til at sikre, at de oplever:

  • At det er let at opnå den rigtige hjælp hurtigt
  • At få information om, hvornår en henvendelse bliver løst
  • At modtage én sammenhængende serviceydelse uanset den bagvedliggende organisatoriske håndtering
  • At kommunikation og vejledning fra KP altid er let forståelig og tilpasset modtageren.

Du bliver en del af IT-service. Sammen med 22 kollegaer yder vi service til mere end 20.000 studerende og 2000 ansatte. Vi arbejder efter ITIL principper, og din rolle bliver service delivery manager i vores fællesskab omkring Servicedesk. Vi arbejder tæt sammen med blandt andet Studieservice og Frontservice, der er meget værdifulde partnere i forhold til den service, der ydes til vores studerende. Udover samarbejdet i Servicedesk har vi løbende møder med de superbrugernetværk, der eksisterer på tværs af alle vores uddannelser og i de andre afdelinger i Ressourceområdet.

Om jobbet

Din hverdag bliver alsidig, hvor opgaverne bl.a. består i: 

  • At deltage i den fortsatte udvikling af vores service processer
  • At overvåge og rapportere om service performance, kvalitet og tilfredshed
  • At identificere og implementere forbedringer i service processer, metoder og værktøjer
  • At deltage i service review møder med brugere (kolleger og studerende) og leverandører, og sikre at alle aftaler bliver overholdt
  • At håndtere eventuelle afvigelser, risici og issues i serviceleverancen, og eskalere dem til relevante stakeholders
  • At bidrage til udviklingen af nye eller eksisterende serviceaftaler, samt tilbud og kontrakter.

Ud over rollen kommer du til at indgå i IT-Service' øvrige opgaver med support på IT-systemer til vores studerende og ansatte. Det forventes, at du deltager i turnus omkring rådighedsvagt og på vores servicevinduer.

Vi arbejder løbende med udvikling af vores servicedesk, så den i så høj grad som muligt er brugercentrisk i sit velkomstlag. Vi udvikler også løbende på de bagvedliggende processer og planlægger at implementere LEAN, således at vi minimerer spild og forsinkelser i sagsløsningen.

Om dig

Du har stort fokus på kvalitet, er serviceminded, udadvendt og imødekommende, og så har du mod på skiftende arbejdsopgaver og lysten til at arbejde i en servicedesk med tilhørende servicemanagement værktøjer. Herudover forestiller vi os, at du har:

  • En relevant uddannelse inden for IT eller lignende
  • Mindst 3 års erfaring som IT-supporter eller tilsvarende fra en lignende stilling. Det er en fordel, hvis du kender til uddannelsessektoren
  • Erfaring med LEAN, Knowledge centered service, ITIL eller andre service management rammeværker
  • Erfaring med udvikling/implementering af service processer
  • Gode kommunikations- og samarbejdsevner på både dansk og engelsk
  • En proaktiv, løsningsorienteret og kundefokuseret tilgang til dit arbejde.

Om os

Digitalisering, IT og Bibliotek (DIB) har 90 ansatte og tilbyder et inspirerende og fagligt velfunderet miljø, hvor der er mulighed for at arbejde med nogle af de nyeste teknologier på IT-området. Vi arbejder efter ITIL-principperne og anvender et moderne servicedesk system (TOPdesk).

Vi lægger vægt på ansvarlighed, samarbejde, rummelighed, kommunikation – og at vi altid har fokus på brugerne og forretningen.

Vi er en relativt ung organisation, da vi i april 2023 lavede en ny organisering for at udvikle en procesdrevet organisation. Arbejdet med at udvikle vores processer, organisation og samarbejde pågår stadig. Din rolle vil være vigtig i dette arbejde samt samarbejde på tværs af DIB og ikke mindst KP.

Vi tilbyder

  • Et spændende og udfordrende job i en dynamisk og aktiv virksomhed
  • Et godt arbejdsmiljø med engagerede og kompetente kolleger
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling gennem kurser, certificeringer og feedback
  • Fleksible arbejdstider og nogen mulighed for hjemmearbejde.

Løn- og ansættelsesvilkår 

Du bliver ansat som IT-medarbejder med start den 1. februar 2024 eller snarest muligt. 

Stillingen er på 37 timer om ugen med arbejdstid efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og PROSA. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer. 

Arbejdspladsen er beliggende på Tagensvej 86, 2200 København N. 

Vil du vide mere?

Københavns Professionshøjskole vil bidrage til udviklingen af det danske samfund, dets velfærd og velstand, kultur og demokrati. Det gør vi ved at sætte nye standarder for professionsbacheloruddannelse, for videreuddannelse og for praksisnær forskning og udvikling. Det kræver ikke alene god, men fremragende undervisning. 

Læs mere om Københavns Professionshøjskole og vores strategiske retning ’Fælles om fremragende undervisning’ på www.kp.dk og om KP som arbejdsplads.

For yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder Martin Sørensen på tlf.: +45 24296464.

Interesseret?

Send din ansøgning og CV via ansøgerknappen senest den 24-11-2023.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 48-50.

Københavns Professionshøjskole skeler hverken til køn, alder, etnicitet eller lignende, men alene til kompetence og talent.


Københavns Professionshøjskole er med mere end 20.000 studerende og 2.000 ansatte en af de største videregående uddannelsesinstitutioner i Danmark. 

På Københavns Professionshøjskole uddanner vi pædagoger, sygeplejersker, lærere, socialrådgivere, fysioterapeuter, jordemødre og mange flere. 

Sammen med vores samarbejdspartnere vil vi sætte nye standarder for professionsuddannelse, forskning, udvikling og efter- og videreuddannelse inden for skole og pædagogik, sundhed og velfærd, ledelse og forvaltning.

Gem job

Københavns Professionshøjskole
Publiceret: 10. november 2023

Arbejdssted

Location København