
Jurastuderende søges til spændende statslig it-organisation på Frederiksberg
Har du en interesse for store statslige it-projekter? Og har du lyst til at arbejde hands-on med forvaltningsret og aktindsigter efter offentlighedsloven? Så har du chancen for at blive en del af et engageret og dynamisk team.
Om stillingen
Skatteforvaltningen modtager hvert år et stort antal anmodninger om aktindsigt efter offentlighedsloven. Opgaven er i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) blevet samlet i et nyt team, der også vejleder internt om forvaltningsret og sikrer compliance i udviklingen af IT-systemer i Skatteforvaltningen.
Vi søger derfor jurastuderende, der vil være en del af et kontor med et godt socialt miljø, hvor sparring og samarbejde vægtes højt.
Din hovedopgave vil være at indgå i teamets arbejde med sagsbehandlingen af aktindsigterne og med juridiske undersøgelser indenfor forvaltningsloven og offentlighedsloven. Dine primære opgaver omfatter derfor bl.a.:
- Juridiske undersøgelser og udarbejdelse af notater og vejledninger indenfor offentlighedslovens regler om aktindsigt m.v.
- Juridiske undersøgelser og udarbejdelse af notater og vejledninger indenfor forvaltningsretten
- Medvirke til udarbejdelse af afgørelser om aktindsigt
Hvem er du?
Vi leder efter dig, der vil være med til at løse aktindsigter som et hold, og som har lyst til at arbejde med forvaltningsretten Du skal have lyst til at lære om vores faglige område, og på at få en bred viden om de øvrige områder i UFST.
Vi forestiller os, at du læser til ba.jur. eller cand.jur., men studerende på andre juridisk orienterede uddannelser kan også komme i betragtning. Det vigtigste er, at du har lyst til at arbejde med aktindsigt og forvaltningsret.
Vi lægger vægt på, at du:
- har en konstruktiv og positiv tilgang til arbejdet
- har gåpåmod og faglig stolthed
- har flair for enkel kommunikation
- kan lide at arbejde som del af et hold
Om kontoret Sourcingsekretariat og Compliance
På vores kontor løfter vi i flok, og vi sætter trivsel og balance mellem arbejde og fritid højt. Vi prioriterer det gode samarbejde på kontoret og på tværs af UFST. Alle dine nye kollegaer på kontoret er dedikerede til opgaven og til at udvikle sig både personligt og fagligt.
Du vil blive ansat i kontoret Sourcingsekretariat og Compliance, der hører ind under fagområdet Ressourcer og Portefølje. Vi arbejder tæt sammen med de øvrige kontorer på tværs af UFST.
Ud over det nye team består kontoret af ét strategiteam og ét rapporteringsteam, der bl.a. har følgende opgaver:
- Strategisk og praktisk udvikling af sourcingområdet
- Igangsættelse af tværgående udviklingstiltag
- Udarbejdelse, optimering og videreudvikling af ledelsesrapportering
- Udvikling af opfølgnings- og rapporteringskoncepter
- Overholdelse af relevante love og regler
Kontoret består aktuelt af otte medarbejdere, én souschef og én kontorchef. Med det nye team vil kontoret vokse til 10-12 medarbejdere.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer samt evt. andre relevante bilag bedes sendt via nedenstående link senest 4. december 2023. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Emil Rønnow Sørensen på 72 38 98 40 eller souschef Emilie Mørk Valente på telefon 72 37 84 72. Vi holder løbende samtaler.
Arbejdstiden er ca. 15 timer pr. uge med mulighed for fleksibilitet i eksamensperioder.
Ansættelse pr. 1. februar 2024 eller snarest muligt derefter.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes organisation – Det Statslige Område og Cirkulære om organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter, IT-medarbejdere (HK) i Staten.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og dit arbejdssted bliver Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.
Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.
Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.
Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.
Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
