Pro­jekt­kon­su­lent til spændende it-projekt


Har du lyst til at være en del af et attraktivt og dynamisk arbejdsmiljø med fokus på it-projekter, hvor vi med et stærkt forretningsfokus udvikler fremtidens it-løsninger i skatteforvaltningen? Så er det dig, vi søger! Vi tilbyder en spændende arbejdsplads præget af tæt samarbejde og viljen til at lykkes.

Vær med til at bygge fremtidens skattevæsen

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen står vi med spændende opgaver, hvor vi i samarbejde med de øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern skal udvikle de helt rigtige it-løsninger, som understøtter skatteforvaltningens område.

Aktuelt mangler vi en projektkonsulent til projektet SMV - Små og Mellemstore Virksomheders moms indberetning ved salg på tværs af landegrænser. Projektet er knyttet tæt til et stort projekt OSM2 (One Stop Moms 2), som er udviklet til at understøtte nye EU-momsregler og derved lette virksomhedernes administrative byrder ved håndtering af moms i forbindelse med salg på tværs er landegrænser. SMV-projektet er en del af det store projekt og skal håndtere særregler for små og mellemstore virksomheder.

Dine primære opgaver

Som projektkonsulent skal du støtte projektlederen i dennes opgaver som projektleder.

Du kommer bl.a. til at:

  • yde bistand til styregruppen og lave styregrupperapportering
  • sikre rapportering og dataindsamling til interessenter (it-rådet, porteføljestyring)
  • udarbejde og opdatere styringsdokumenter
  • stå for risikostyring heri identificering og dokumentering af projektrisici, opdatering af risikolog og facilitering af risikoworkshops
  • håndtere bestillinger og ledelsesgodkendelser med korte deadlines, der sikrer fremdrift i en til tider travl hverdag
  • øvrigt forefaldende opgaver, som er tværgående i kontoret
  • indgå i et ambitiøst team, hvor du forventes at bidrage aktivt til den værdiskabende teamånd.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse (fx cand.scient.pol., cand.polit., cand.soc.) eller har erhvervet tilsvarende kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde, gerne fra en større offentlig organisation.

Du har opnået forståelse for styring i en kompleks offentlig organisation, projektstyring og har erfaring med ovenstående opgaver og besidder en analytisk og metodisk tilgang til ledelsesbetjening, processer, økonomi, og interessenthåndtering i it-projekter. Det kan også være, at du er nyuddannet med lyst til et job indenfor it-projekter.

Du har fokus på kvalitet og detaljen og kan bringe dette i spil i et større perspektiv for at agere proaktivt på de drifts- og udviklingsopgaver der kommer ind.

Du skal have mod på at navigere i store og komplekse projekter med mange stærke interessenter i et politisk, dynamisk og komplekst miljø, og du evner at indhente de informationer, der er nødvendige for, at du kan gennemføre styringsprocesserne.

Din organisatoriske placering

Du bliver en del af fagområdet Virksomhed, Opkrævning og Analytics, som bl.a. understøtter Skattestyrelsens forretningsdrift og -udvikling via it-drift, forvaltning, videreudvikling og nyudvikling af it-systemporteføljen. Du bliver ansat i kontoret OSM2 Udvikling, som er placeret i underdirektørområdet Moms.

Kontoret er præget af godt humør og solid faglighed, hvor du også selv får rig mulighed for at tage et stort ansvar. I vores projekter arbejder vi tæt sammen med andre kontorer i samme fagsøjle såvel som forretningsspecialister fra andre styrelser i Skatteforvaltningen samt leverandører. Alle arbejder mod samme mål, og der er en stor grad af fællesskabsfølelse og et godt sammenhold på tværs af fagligheder.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send en ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Ansøg” senest d. 21. december 2023. Stillingen er til tiltrædelse snarest muligt.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Nihad Hodzic, kontorchef for OSM2 Udvikling på telefon 72 37 31 64.

Der indkaldes til samtale løbende. Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten [AC], overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 30. november 2023

Arbejdssted

Frederiksberg