PaaS - Cloud spe­ci­a­list


Vi leder efter en erfaren og kompetent tekniker til at styrke vores Cloud-team, der aktivt bidrager til udbygning og vedligeholdelse af vores eksisterende private Cloud-løsning. Hvis du har en passion for arbejdet med Cloud-tjenester, så kan Statens IT være den rette arbejdsplads for dig. Vores private Cloud-løsning, kendt som ”GovCloud”, er en Platform as a Service (PaaS), der leverer Cloud-baseret drift baseret på avancerede teknologier som Kubernetes og Linux.

Om stillingen

GovCloud er strategisk afgørende for både Statens IT og vores kunder, og vi forventer, at denne leveranceplatform vil blive central for vores kunder i de kommende år. Det er en platform, der har høj prioritet og nøje overvågning fra ledelsen. Den rette kandidat vil have mulighed for at spille en stor rolle i denne udvikling, som vil danne fundamentet for samfundskritiske opgaver i mange år fremover. Som PaaS-Cloud-specialist hos os får du mulighed for at udforske alle aspekter af din faglighed. Vores virksomheds størrelse og mangfoldigheden af vores kunder sikrer en bred vifte af faglige udfordringer samt fremragende udviklingsmuligheder.

Arbejdsopgaverne er mangfoldige og tæller blandt andet:

  • Daglig drift og vedligeholdelse af on-premise PaaS infrastruktur
  • Aktiv i fortsat udbygning og udvikling af løsningen
  • Vedligeholdelse og udbygning af Toolchain
  • Sikre et stabilt og sikkert driftsmiljø
  • Deltagelse i projekter og bidrag med specialviden.

Om dig

Den ideelle kandidat kan have mange indgangsvinkler, er du nyuddannet er du også velkommen til at søge, men det vil være en fordel med en blanding af et dybdegående og bredt kendskab til følgende:

  • Har gennemført relevant IT-uddannelse
  • Erfaring med Linux, Docker og Kubernetes som er vores kerneteknologier
  • Har erfaring med PAAS-løsninger
  • Er kvalitetsbevidst og motiveres af at lave de rigtige løsninger for vores kunder
  • Har en høj faglig stolthed og prioriterer løbende udvikling
  • Er du CKA, CKAD eller CKS-certificeret er det en fordel, men ikke et krav.

Om os

I Statens It leverer vi it-drift og services til statslige ministerier, styrelser og selvejende uddannelsesinstitutioner.

Vi arbejder efter en strategi om:

  • Høj kundetilfredshed
  • Høj informationssikkerhed og sikker drift
  • Pålidelige projekter
  • Klimavenlig og bæredygtig it

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs i organisationen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Statens It har hovedkontor i Ballerup i Storkøbenhavn og satellitkontorer i både Aarhus og Sønderborg.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.

Statens It tilbyder en attraktiv lønpakke, med fordelagtig pensionsordning og fleksibilitet i både arbejdstid og -sted.

Fast arbejdssted vil være fra vores hovedkontor på Lautruphøj 2A, 2750 Ballerup.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Flere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Cort Skov på telefon 7231 1526 eller e-mail Cort.Ebbe.Skov@Statens-it.dk.

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Ansøg”. Ansøgninger vil blive evalueret og samtaler afholdt løbende. Sidste ansøgningsfrist 15. februar 2024.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge.

Gem job

Statens IT
Publiceret: 15. januar 2024

Arbejdssted

Ballerup