Digital workplace- /kli­ent­spe­ci­a­list til PET

Vil du arbejde med klientløsninger og applikationer med ekstra fokus på sikkerhed?

Som klientspecialist sidder du centralt i vores IT-driftssektion, hvor vi samler trådene og skaber rammerne for den digitale arbejdsplads for kollegaer i hele PET. Her skal du være med til at skabe klientplatformen, lave konfigurationer og finde solide løsninger, hvis der opstår problemer.

Du har muligvis ikke set noget helt magen til, men dine kompetencer, din nysgerrighed og dine kollegaer i klientteamet skal nok hjælpe dig godt på vej.

PET – en særlig arbejdsplads

Som medarbejder i PET kan du se frem til at arbejde i et unikt og spændende hus med mange forskellige og stærke fagligheder, som hver dag arbejder sammen om ét fælles mål.

Vi passer på Danmark, Rigsfællesskabet og danske interesser i udlandet. Det gælder, når livvagterne skal beskytte VIP’er, når analytikerne arbejder med store datamængder, og når Politiets Aktionsstyrke er på hemmelige operationer. Hvis du vil vide mere om vores arbejde, stifte bekendtskab med nogle af de mennesker, der arbejder her eller læse om vores ambitioner på digitaliseringsområdet, kan du besøge vores hjemmeside her.

Hverdagen foregår på Klausdalsbrovej 1 i Søborg, tæt på offentlig transport. Her har vi bl.a. eget fitnesscenter og en aktiv personaleforening. Derudover får du fleksible arbejdstider, betalt frokostpause og et godt fokus på balancen mellem arbejde og fritid.

Tag medansvar for den digitale arbejdsplads

Du bliver en del af vores platformsektion, hvor du indgår i vores selvstændige klientteam, der står for 3. linje support i forhold til de klienter, der danner grundlaget for vores kollegaers digitale arbejdsplads.

Vi arbejder udelukkende med on-premise-løsninger, som vi selv styrer og videreudvikler. Du får derfor indflydelse på de rammer, som kollegaer på tværs af organisationen arbejder under. Gennem dit arbejde kan du være med til at sikre, at de kan løse vigtige opgaver på en ny og mere effektiv måde.

Bliv involveret i helheden omkring løsningerne

Som driftsafdeling har vi ansvaret for at skabe optimale sammenhænge mellem de grundlæggende infrastrukturservices i PET. Vores mål er at sikre en moderne, automatiseret infrastruktur med høj ydeevne, forenklet drift og sikkerhed i alle løsninger.

Dine kollegaer i 2. linje står for selve implementeringen, mens du har ansvaret for at finde de rette løsninger og deployment-metoder, og derudover laver du rettelser, hvis der opstår problemer med konfigurationerne.

Du har et bredt applikationskendskab og stærke samarbejdsevner

Vi ved, at mange veje kan føre til rollen som klientspecialist. Måske er du startet i brugersupport, hvor klientdelen har fyldt meget, og har lyst til at fortsætte af det spor. Din baggrund er ikke afgørende. I stedet lægger vi vægt på din nysgerrighed og dit mod til at lære nyt og udvikle dig.

Derudover kigger vi efter, om du:

  • er omhyggelig og kan lave løsninger til mange forskellige brugere
  • er supportfokuseret og brugerorienteret
  • har lyst til at indgå i et tæt samarbejde med både brugersupport og udviklingsafdelingen
  • kan arbejde med komplekse løsninger, som vi selv designer.

Fællesnævneren for de kollegaer, vi ansætter, er dedikation, robusthed, god dømmekraft, en positiv tilgang til udfordringer samt kapacitet til at gennemskue store mængder information og løse nye typer af opgaver.

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelsesstart pr. 1. maj 2024.

Vi søger medarbejdere til både fuldtidsstillinger, deltidsstillinger, tidsbegrænsede projektstillinger (1-2 år) og plustidsstillinger (op til 42 timer), så vi kan helt sikkert ramme dit ønske på dette område. Skriv i din ansøgning, hvilken ansættelsesform du ønsker.

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst. Alternativt bliver du ansat på anden relevant overenskomst.

Et ansættelsesforhold i PET behandles med fortrolighed, hvilket ansøger skal være opmærksom på i forbindelse med ansøgnings- og ansættelsesprocessen. Det betyder, at ligesom vi ikke fortæller nogen, at du har søgt en stilling hos os, bedes du tilsvarende ikke dele denne oplysning med nogen.

Kontakt og ansøgning

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte HR på mail HR-Ekstern@pet.dk eller telefon +45 24 62 18 45 på hverdage mellem 08.00-18.00.

Du kan også finde mere information om PET på vores hjemmeside www.pet.dk og om politiet generelt på www.jobipolitiet.dk.

Vi forventer at påbegynde samtaler i uge 9 og afslutte processen inden udgangen af marts måned.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Alle interesserede uanset alder, køn, religion og etniske tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Ansøgningsfrist: 15. februar 2024.


Som Danmarks efterretnings- og sikkerhedstjeneste er det PET’s opgave at forebygge, efterforske og modvirke trusler mod friheden, demokratiet og sikkerheden i det danske samfund. Det gælder såvel trusler i Danmark som trusler, der er rettet mod Rigsfællesskabet eller mod danskere og danske interesser i udlandet. Vi arbejder for dig – vil du arbejde for os?

Gem job

Politiets Efterretningstjeneste
Publiceret: 26. januar 2024

Arbejdssted

Søborg