Pro­ces­stærk ge­ne­ra­list til projekt og strategi i kompleks it-or­ga­ni­sa­tion


Kan du lide at arbejde med udvikling og projektstyring? Skaber du naturligt overblik og sikrer, at beslutninger følges til dørs? Og har du lyst til at arbejde tæt på ledelsen i en stor it-organisation, der understøtter samfundskritiske opgaver? Så er du måske vores nye kollega.

Strategiopgaver tæt på ledelsen i Motor og Digital Arbejdsplads

Du bliver en del af et dynamisk økonomi- og ledelsessekretariat, der betjener fagdirektør og fire underdirektører i et af Udviklings- og Forenklingsstyrelsens seks fagområder. Området Gæld, Motor, Sikkerhed og Digital Arbejdsplads har en bred og spændende portefølje og understøtter bl.a. it-sikkerhed samt drift og videreudvikling af systemunderstøttelse på motor- og gældsområdet.

Du kommer til at løse opgaver for underdirektørområdet Motor og Digital Arbejdsplads. Dine opgaver udføres i tæt samarbejde med dine kollegaer i vores ledelsesstøtte-team, men du får et centralt og selvstændigt leveranceansvar. Du vil få en bred kontaktflade på tværs af styrelsen, samt til Motorstyrelsen som er en af de fagstyrelser vi betjener i vores daglige arbejde.

Opgaverne er forskelligartede, men alle med et fokus på bedst muligt at understøtte ledelsens centrale ansvarsområder. Dine primære opgaver bliver, at:

  • arbejde med udviklingsopgaver ift. strategiprodukter, styringskoncepter, strategi og udrulning af projekter
  • facilitere processer og sikre forankring i organisationen og følge fremdriften
  • koordinere projekter og indsamle input fra organisationen
  • bidrage til kontorets løbende leverancer og udviklingstiltag

Opgaverne stiller krav til at du har erfaringer med processtyring og facilitering af strategiprocesser. Herudover vil det være en fordel, hvis du har sans for struktur og detaljer og en god evne til at samarbejde med mange interessenter.

Strategiprofil med erfaring fra stor organisation

Du har en relevant videregående uddannelse og flere års erfaring med at arbejde med strategi og ledelsesunderstøttelse i en stor organisation. Har du erfaring fra en politisk styret organisation, er det en fordel.

Du er proaktiv og ansvarsfuld, og evner at holde mange bolde i luften. Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har et godt øje for processer og kan koordinere og samarbejde i en stor organisation
  • kan levere, når det skal gå stærkt, men også når der er behov for en vedvarende indsats
  • er i stand til at analysere komplekse problemstillinger og formidle dem kort og letforståeligt
  • trives i en udadvendt rolle, hvor du er imødekommende og servicemindet og kan etablere stærke relationer og netværk på tværs af organisationen
  • er en holdspiller og en god kollega

Bliv en del af et team, hvor kollegial sparring er drivkraft for god ledelsesbetjening

Du bliver en del af et økonomi- og ledelsessekretariat for fagområdet, som skal sikre den samlede styring af områdets komplekse opgaveportefølje. Du kan se frem til at blive en del af et ledelsesstøtteteam med ni andre kolleger, der arbejder tæt sammen med sekretariatets økonomiteam. Vi sætter kollegial sparring og trivsel højt, og vi går langt for at hjælpe hinanden. Der er fleksibilitet i hverdagen til at få arbejde og familie til at hænge sammen, og du har mulighed for at gøre en positiv forskel.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Motiveret CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Ansøg” senest den 13. februar 2024. Spørgsmål besvares gerne af teamkoordinator Nikkie Høgh Kyhse-Andersen på 72 37 79 04. Samtaler afholdes løbende.

Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen her.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 30. januar 2024

Arbejdssted

Frederiksberg

Job hos virksomheden