IT-Supporter 2. linje opgaver


Vil du sikre en høj kvalitet og tilfredshed i leverancen af IT-løsninger til brugere? Har du evner til at være supporter på højt niveau? Kan du se dig selv som brugerorienteret tekniker i tæt samarbejde med resten af afdelingen? Så er du måske vores nye kollega.

Københavns Professionshøjskole (KP) arbejder målrettet mod, at vores studerende skal have en mere friktionsfri digital oplevelse, når de arbejder med vores systemer. Du kommer til at indgå i vores tekniske team, hvor du gennem procesoptimering og udvikling skal være med til at sikre, at de oplever:

  • At det er let at opnå den rigtige hjælp hurtigt
  • At få information om, hvornår en henvendelse bliver løst
  • At modtage en sammenhængende serviceydelse uanset den bagvedliggende organisatoriske håndtering
  • At kommunikation og vejledning fra KP altid er letforståelig og tilpasset modtageren.

Du bliver en del af IT-service. Sammen med 22 kollegaer yder vi service til mere end 20.000 studerende og 2000 ansatte. Vi arbejder efter ITIL-principper, og i din rolle som 2. linje supporter kommer du til at arbejde med dygtige kolleger i teamet. Vi arbejder tæt sammen med blandt andet Studieservice og Frontservice, der er meget værdifulde partnere i forhold til den service, der ydes til vores studerende. Udover samarbejdet i Servicedesk har vi løbende møder med de superbrugernetværk, der eksisterer på tværs af alle vores uddannelser og i de andre afdelinger i Ressourceområdet.

Om jobbet

Din hverdag bliver alsidig, og opgaverne består bl.a. i:

  • At deltage i den fortsatte udvikling af vores serviceprocesser
  • At udvikle og fejlfinde på vores systemer
  • At identificere og implementere forbedringer i serviceprocesser, metoder og værktøjer
  • At bidrage til udviklingen af nye eller eksisterende serviceaftaler samt tilbud og kontrakter.

Du kommer til at indgå i IT-Service' øvrige opgaver med support på IT-systemer til vores studerende og ansatte. Det forventes, at du deltager i turnus omkring rådighedsvagt og på vores servicevinduer. Rådighedsvagten fordeles typisk mellem en gruppe af kolleger, og vores servicevinduer foregår ved at 2. supportere sammen med infrastrukturkolleger arbejder på vinduet den sidste onsdag i måneden.

Vi arbejder løbende med udvikling af vores servicedesk, så den i så høj grad som muligt er brugercentrisk i sit velkomstlag. Vi udvikler også løbende på de bagvedliggende processer og planlægger at implementere LEAN, således at vi minimerer spild og forsinkelser i sagsløsningen.

Om dig

Du har stort fokus på kvalitet, er serviceminded, teknisk stærk og imødekommende, har mod på skiftende arbejdsopgaver og lysten til at arbejde i en servicedesk med tilhørende servicemanagement-værktøjer. Herudover forestiller vi os, at du har:

  • en relevant uddannelse inden for IT eller lignende
  • mindst 3 års erfaring som IT-supporter eller tilsvarende fra en lignende stilling. Det er en fordel, hvis du kender til uddannelsessektoren
  • erfaring med LEAN, Knowledge centered service, ITIL eller andre service management rammeværker
  • erfaring med Office 365
  • gode kommunikations- og samarbejdsevner på både dansk og engelsk
  • en proaktiv, løsningsorienteret og kundefokuseret tilgang til dit arbejde.

Om os

Digitalisering, IT og Bibliotek (DIB) har 90 ansatte og tilbyder et inspirerende og fagligt velfunderet miljø, hvor der er mulighed for at arbejde med nogle af de nyeste teknologier på IT-området. Vi arbejder efter ITIL-principperne og anvender et moderne servicedesk-system (TOPdesk).

Vi lægger vægt på ansvarlighed, samarbejde, rummelighed, kommunikation – og at vi altid har fokus på brugerne og forretningen.

Vi er en relativt ung afdeling, da vi i april 2023 lavede en ny organisering for at udvikle en procesdrevet organisation. Arbejdet med at udvikle vores processer, organisation og samarbejde pågår stadig. Din rolle vil være vigtig i dette arbejde samt samarbejde på tværs af DIB og ikke mindst KP ved, at du indgår i og bidrager aktivt til driftsfælleskaber omkring opgaverne.

Vi tilbyder

  • Et spændende og udfordrende job i en dynamisk og aktiv virksomhed
  • Et godt arbejdsmiljø med engagerede og kompetente kolleger
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling gennem kurser, certificeringer og feedback
  • Fleksible arbejdstider og nogen mulighed for hjemmearbejde.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat som IT-medarbejder med start den 1. maj 2024 eller snarest muligt.

Stillingen er på 37 timer om ugen med arbejdstid efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og PROSA. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.

Arbejdspladsen er beliggende på Tagensvej 86, 2200, København N.

Vil du vide mere?

Københavns Professionshøjskole vil bidrage til udviklingen af det danske samfund, dets velfærd og velstand, kultur og demokrati. Det gør vi ved at sætte nye standarder for professionsbacheloruddannelse, for videreuddannelse og for praksisnær forskning og udvikling. Det kræver ikke alene god, men fremragende undervisning.

Læs mere om Københavns Professionshøjskole og vores strategiske retning ’Fælles om fremragende undervisning’ på www.kp.dk og om KP som arbejdsplads.

For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte leder Martin Sørensen på tlf. +45 2429 6464.

Interesseret?

Send din ansøgning og CV via "Ansøg"-knappen senest den 26-02-2024.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 10-11.

Københavns Professionshøjskole skeler hverken til køn, alder, etnicitet eller lignende, men alene til kompetence og talent.


Københavns Professionshøjskole er med mere end 20.000 studerende og 2.000 ansatte en af de største videregående uddannelsesinstitutioner i Danmark.

På Københavns Professionshøjskole uddanner vi pædagoger, sygeplejersker, lærere, socialrådgivere, fysioterapeuter, jordemødre og mange flere.

Sammen med vores samarbejdspartnere vil vi sætte nye standarder for professionsuddannelse, forskning, udvikling og efter- og videreuddannelse inden for skole og pædagogik, sundhed og velfærd, ledelse og forvaltning.

Gem job

Københavns Professionshøjskole
Publiceret: 5. februar 2024

Arbejdssted

København N