Le­del­ses­støt­te til un­der­di­rek­tør i stor statslig it-or­ga­ni­sa­tion


Har du lyst til at arbejde tæt på ledelsen i en stor it-organisation, der understøtter samfundskritiske opgaver? Og vil du gerne arbejde i krydsfeltet mellem ledelsesbetjening og processtyring i et kontor med et stærkt fagligt og socialt fællesskab? Så er du måske vores nye kollega.

Du arbejder selvstændigt, sikrer fremdrift og skaber overblik

Du bliver en del af et team, der understøtter en fagdirektør og tre underdirektører i fagområdet Vurdering og Metode. Vurdering og Metode er et af Udviklings- og Forenklingsstyrelsens seks fagområder med ca. 200 medarbejdere.

Du bliver tilknyttet som ledelsesstøtte for en af vores underdirektører og får et centralt og selvstændigt leveranceansvar. Derudover vil der være tværgående opgaver og samarbejder. Dine opgaver udføres i tæt koordinering med dine kolleger i resten af teamet, og du vil få en bred kontaktflade på tværs af fagområdet, styrelsen og med vores samarbejdspartnere.

Opgaverne er forskelligartede og til tider fortrolige – alle med fokus på bedst muligt at understøtte direktørgruppen, fagområdet og organisationen. Dine primære opgaver bliver bl.a. at:

  • være tovholder for tværgående sager og bestillinger for din underdirektør, herunder sikre overholdelse af deadlines
  • sikre fremdrift for udvalgte udviklingsopgaver
  • understøtte ledermøder, tavlestyring og kommunikation
  • koordinere tæt med samarbejdspartnere om fx beslutningsoplæg og præsentationer, der understøtter direktørgruppens strategiske og operationelle behov, herunder i forhold til fx organisationsudvikling, rekruttering og onboarding af chefer

Opgaverne stiller krav til dine skriftlige og mundtlige formidlingsevner, din sans for struktur og din evne til at samarbejde med mange interessenter.

Du følger opgaven hele vejen med skarpt blik for samarbejdsproces og slutprodukt

Vi stræber efter at have en bred faglig profil på tværs af teamet, så vi altid har kompetencerne til at løse opgaverne. Det kunne fx være cand.scient.adm., cand.scient.pol. eller cand.soc. Fordi vores opgaveløsning spænder bredt (fx koordinering og afvikling af ledelsesmøder, opfølgning på bestillinger, organisatoriske opgaver, udarbejdelse af præsentationer, skriftlige beslutningsoplæg m.v.), er det din profil som generalist, din nysgerrighed på opgaverne og din lyst til samarbejde, vi er på udkig efter. Du kan derfor være nyuddannet eller have lidt erfaring. Det er dog et plus, hvis du har erfaring fra lignende funktioner i politisk ledede organisationer, også gerne fra et studiejob eller praktikophold.

Som person er det vigtigste, at du:

  • arbejder struktureret, målrettet og vedholdende – også indenfor korte deadlines
  • har analytisk sans, kan skrive kort og præcist
  • trives i en udadvendt rolle, hvor du er imødekommende og kan etablere stærke relationer
  • er en nysgerrig, venlig og team-orienteret kollega

Bliv en del af et team, hvor kollegial sparring er drivkraft for god ledelsesbetjening

Du kan se frem til at blive en del af kontoret Økonomi- og Ledelsessekretariat for Vurdering og Metode. Kontoret består af 16 engagerede medarbejdere med forskellige fagligheder, og vi har en positiv og uformel omgangstone samtidig med, at vi går langt for at hjælpe hinanden. Vidensdeling, holdånd, åbenhed og samarbejde er fundamentet for, at vi kan yde god understøttelse af direktørgruppen. Du får mulighed for selv at præge din stilling, og styrelsen tilbyder gode muligheder for karriereudvikling, efter- og videreuddannelse. Der er fleksibilitet i hverdagen til at få arbejde og privatliv til at hænge sammen.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer via linket ”Ansøg” senest den 21. februar 2024. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Xhevdet Veseli på telefon 72 38 87 45.

Samtaler afholdes løbende. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Nybrovej 116, 2800 Kgs. Lyngby.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen her.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 6. februar 2024

Arbejdssted

Kgs. Lyngby