IAM Product Owner til Koncern IT’s ny­op­ret­te­de IAM-kontor (Identity and Access Ma­na­ge­ment)


Vil du være bindeled mellem IT og forretning på et nyt og vigtigt område, og brænder du for videreudvikling? Så er du måske vores nye IAM Product Owner i Koncern IT i Københavns Kommune. Vi søger en ny kollega med kvalifikationer inden for produktledelse samt bruger- og adgangsstyring.

Koncern IT i Københavns Kommune søger en ny Product Owner til at løfte og sætte retning for arbejdet med IAM – Identity and Access Management – på tværs af Københavns Kommune. Du vil blive en del af AD and Exchange teamet, hvor du kommer til at stå i spidsen for den tekniske drift og videreudvikling af en række kernekomponenter i vores IAM-infrastruktur, såsom Azure Active Directory, Identity Provider og Exchange.

ART organiseret omkring fælles værdistrøm

I Koncern IT arbejder vi ud fra SAFe-rammeværket, og IAM-kontoret er derfor organiseret som en ART (Agile Release Train) for at kunne levere en sammenhængende og værdiskabende IAM-løsning til vores brugere. Som Product Owner for AD and Exchange vil du have ansvar for at sikre prioriteringen af features og user stories relateret til din produktportefølje, men du vil også have indflydelse på tværgående prioriteringer. Du kommer derfor også til at arbejde tæt sammen med kontorets Product Manager, Release Train Engineer og arkitekturkreds for at sikre, at vi sammen leverer et sammenhængende IAM-produkt, som afspejler brugerens behov og forretningens prioritering.

Dit nye team

AD and Exchange-teamet, som du skal stå i spidsen for, består af seks erfarne teknikere og en udvikler. Teamet varetager flere af kommunes mest centrale og kritiske Access Management komponenter, og har mange snitflader uden for kontoret. Du vil derfor ofte skulle agere både indgang og bindeled mellem team og forretning samtidig med, at du formår at være en dygtig driftsleder med øje for videreudvikling. I teamet vægtes faglighed og autencitet højt. Som Product Owner er det derfor væsentligt, at du kan sætte dig ind i teamets arbejde, er reel omkring dine prioriteringer og kan kommunikere rationalet bag.

Din nye rolle

Du er med til at sikre en stabil daglig drift af dine produkter og realisere komplekse IT-leverancer inden for IAM-området samtidig med, at du sætter den strategiske retning og udarbejder roadmaps for dine produkter. Sammen med dit team sikrer du, at vi kommer godt fra start og sikkert i mål med de leverancer, vi stiller vores forretning i sigte. Udadtil er du teamets repræsentant, der sikrer en god og tæt dialog med forretningen samtidig med, at du indadtil planlægger, prioriterer og definerer teamets opgaver. Alt sammen med fokus på, hvad der skaber mest værdi for forretningen, den gode brugeroplevelse og stabil drift. Dit nye team vil kunne hjælpe dig med at skabe indsigt i vores arbejdsmetoder, din nye produktportefølje og teknikken bag, men det kan være en fordel, hvis du har kendskab til følgende:

  • Azure Active Directory og Active Directory, herunder Multi Factor Authentication (MFA)
  • Identity Providers (IdP) og Authentication
  • Azure DevOps, Jira eller lignende værktøjer
  • Agile metoder og rammeværk, eksempelvis Scrum, SAFe eller LeSS
  • Lovgivning og standarder inden for IAM-området
  • Exchange og Exchange Online

I din nye rolle kommer du til at være en central figur for dit team og i ART’en, men også for de mange forskellige samarbejdspartnere, vi arbejder med. Det er derfor væsentligt, at du har gode forudsætninger for at varetage disse opgaver:

  • Prioritering af drifts- og videreudviklingsopgaver
  • Kommunikere og tage ansvar for produktportefølje, -roadmap og -strategi
  • Facilitere dialog om integrationer, arkitektur og sikkerhed
  • Leverandørstyring, herunder dialog om løsningsdesign
  • Økonomistyring og budgetopfølgning for produkter, som du er ansvarlig for

Din profil

Du trives i rollen som Product Owner, hvor du går forrest og skaber fremdrift og resultater i dit team og i din produktportefølje. Som person er du en god spilfordeler, både ind- og udadtil og trives med at arbejde tæt sammen med dit team, interessenter og ledelse. Derudover ser vi gerne, at du

  • har en god grundforståelse for komplekse IT-systemer og infrastruktur
  • har nemt ved at sætte dig ind i ny IT-arkitektur, integrationer og sikkerhedskrav
  • har en pragmatisk og løsningsorienteret tilgang til nye udfordringer
  • kan udvikle din produktportefølje og optimere arbejdsprocesser
  • kan holde overblik og prioritere i pressede situationer (fx hvis et kritisk system er nede)
  • er en god kommunikator, både på skrift og i tale
  • formår at omsætte tekniske problemer og potentialer til løsninger

Hvad kan vi tilbyde dig?

Vi tilbyder et job i en central rolle med gode muligheder for at sætte alle dine kompetencer i spil, fra produktledelse til IT-udvikling. Vi har fokus på din udvikling og sammen sikrer vi, at du udvikler dig både fagligt og personligt.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og kvalifikationer.

Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt med familievenlige arbejdstider, mulighed for hjemmearbejde og flekstid. Jobstart hurtigst muligt.

Mere information

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Djaco Khabat Ahmad (konst. kontorchef) på 2465 4537 eller Frederik Folkmann Jørgensen (Product Owner) på 2332 3660.

Søg via linket senest fredag den 23. februar 2024.

Vi holder samtaler løbende.

Om Koncern IT

Vi er KIT – Københavns Kommunes Koncern IT. Vi går på arbejde for at digitalisere Danmarks største arbejdsplads. Vi er en mangfoldig arbejdsplads, hvor du sammen med 400 ambitiøse kollegaer kan prøve kræfter med en bred palette af opgaver inden for IT, digitalisering og ny teknologi. Mød os på Koncernit.kk.dk.

Gem job

Københavns Kommune
Publiceret: 6. februar 2024

Arbejdssted

København