Erfaren IT-pro­jekt­le­der til Læ­ge­mid­delsty­rel­sen


Kan du drive IT-projekter frem og sikre løsning og kvalitet til tiden? Ser du fremtiden i cloud-løsninger og lader dig ikke skræmme af tekniske diskussioner? Så er det måske dig Lægemiddelstyrelsen har brug for.

Om enheden IT & Digital Transformation

IT & Digital Transformation (ITD) udgør den digitale motor i Lægemiddelstyrelsen, og har ansvaret for at styre porteføljen af IT-projekter, udvikle og styre forretningssystemer, effektivisere interne arbejdsprocesser, og har ansvaret for den teknologiske udvikling m.v. Enheden består af en enhedschef, som er styrelsens IT-chef, og 24 akademiske medarbejdere fordelt i to sektioner.

Du vil indgå i Sektion for Projekter & Driftsstyring (PRD), som har ansvaret for at udvikle og styre forretningssystemer og IT-projektporteføljen, derudover er sektionen det styrende kontaktpunkt for IT-leverandører, herunder vores eksterne driftsleverandør.

Den anden sektion, Digital Transformation (DTX), har fokus på digital transformation, enterprise-arkitektur og sikkerhed.

Din hverdag hos os

Lægemiddelstyrelsens IT-projektportefølje er et vigtigt fokuspunkt i vores arbejde frem mod en mere moderne og datadrevet styrelse. Den indeholder en del IT-projekter og de spænder fra de teknisk tunge til de mere forretnings­orienterede. Derudover arbejder vi løbende på at modernisere og vedligeholde vores IT-landskab så det understøtter Lægemiddelstyrelsen bedst muligt.

Vi søger derfor en erfaren IT-projektleder med mod på at bidrage til det vigtige arbejde med at få gennemført IT-projekter til tiden.

Vi arbejder løbende på at effektivisere den samlede IT-leveranceorganisation og har bl.a. i år implementeret en ny proces for gennemførelse af IT-projekter i Lægemiddelstyrelsen. Drift og udvikling er outsourcet til forskellige leverandører.

Dine primære arbejdsopgaver

Du skal lede IT-projekter med overskud og professionalisme. Du skal evne at sikre fremdrift og drive IT-projekter fra projektidé til –afslutning, så de afsluttes til aftalt tid, økonomi og kvalitet og overdrages ordentligt til den efterfølgende drift.

Dine primære arbejdsopgave bliver at lede, koordinere og rapportere på IT-projekter, hovedsagelig de tekniske. Desuden vil du, sammen med de andre IT-projektledere, indgå i arbejdet med at videreudvikle vores generelle metodeapparat så det altid er tidssvarende. Du vil i mindre omfang og efter behov indgå i den daglig drift bl.a. i forhold til leverandørstyring og opfølgning samt andre af sektionens opgaver.

Din erfaring, uddannelse og personlige kvalifikationer

Det vigtigste er, at du har solid erfaring som IT-projektleder, og har en IT-projektlederuddannelse og/eller en certificering i Prince2, CMMI eller lignende. Det vil være en fordel, hvis du har en relevant akademisk uddannelse, men din uddannel­ses­mæssige baggrund er ikke afgørende.

Vi lægger desuden vægt på, at du har:

  • stor teknisk forståelse og interesse
  • erfaring med agil IT-projektledelse
  • erfaring med leverandørsamarbejde
  • en forretningsmæssig indgangsvinkel til IT med stærke proceskompetencer
  • analytiske evner.

Dine personlige kvalifikationer

Vi forventer, at du har:

  • personligt drive og energi
  • gode kommunikationsevner, både skriftligt og mundtligt, herunder evnen til at formidle tekniske problemstillinger og løsninger til forretning og ledelse
  • gode samarbejdsevner både internt og eksternt
  • gode evner til selvstændigt og struktureret at drive et projekt
  • glæde ved at arbejde i krydsfeltet mellem forretning og IT.

Vi tilbyder

En stilling med ansvar og et spændende samarbejde på tværs af huset og med resten af koncernen på alle niveauer. Du får en udadvendt og vigtig rolle på en arbejdsplads i rivende udvikling med dygtige kollegaer og god plads til at udvikle personlige og faglige kompetencer. Du bliver samtidig en del af en sektion med et godt sammenhold og god humor. Vi har desuden et stærkt fagligt miljø og stor fokus på løbende udvikling af vores kompetencer.

Om ansættelsen

Afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund, bliver du ansat i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation eller efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten) og gældende organisationsaftale mellem Skatteministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser vedrørende it-medarbejdere.

I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og derfor er det vigtigt for os, at der ikke kan stilles spørgsmålstegn ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier.

Kontakt os gerne

Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte Sektionsleder Sune Maaholm på telefon 41235901 Læs også vores IT-strategi og Lægemiddelstyrelsens samlede strategi på www.laegemiddelstyrelsen.dk.

Er du interesseret?

Klik på ”Ansøg” og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis senest den 25-02-2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 9-10. Der kan indgå test i ansættelsesforløbet.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen - uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

Om Lægemiddelstyrelsen

Vi er ca. 650 medarbejdere, som samarbejder om at sikre, at alle i samfundet kan få effektiv og sikker medicin og medicinsk udstyr – både når vi for eksempel går på apoteket, bliver behandlet på sygehuset eller vores dyr har brug for behandling. Vi er en del af Indenrigs- og Sundhedsministeriet.

Medarbejdernes trivsel og Lægemiddelstyrelsens resultater hænger tæt sammen, og derfor er det vigtigt for os at have en arbejdsplads med meningsfuldt arbejde, høj faglighed og udviklingsmuligheder – i balance med gode rammer for sundhed og trivsel. Vi prioriterer derfor også en sund kantine, træningsfaciliteter, kontormotion, store, lyse lokaler på Islands Brygge i København, og mulighed for hjemmearbejde.

Lægemiddelstyrelsen har røgfri arbejdstid.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen.

Gem job

Lægemiddelstyrelsen
Publiceret: 6. februar 2024

Arbejdssted

København